בית הספר רמז המחודש בכפר סבא, במקום השני בתחרות אות האדריכלות הישראלית

בית הספר רמז המחודש בכפר סבא, זכה במקום השני בתחרות אות האדריכלות הישראלית בקטגוריית מבנה חינוך

התאחדות האדריכלים ובוני הערים בישראל העניקה את המקום השני ל”שירי פרץ אדריכלים” במסגרת תחרות “אות האדריכלות הישראלית 2022”, בקטגוריית מבנה חינוך, עבור עיצוב ותכנון בית הספר רמז – שעבר שדרוג ושיפוץ עומק.

כיתה

חידוש בית הספר החל בשנת 2019 עם שיפוץ עומק במבנה “עציון” הישן שבמתחם בית הספר, כאשר בהמשך נבנו כיתות אם חדשות, כיתות ספח, חדרי טיפול ועוד, כאשר המבנה תוכנן לפי תפיסה פדגוגית חדשנית, הרואה את הבינוי על כל מרכיביו, כגורם מהותי, משמעותי ומרכזי בחינוך.

שיפוץ העומק שבוצע בבית הספר, נעשה במסגרת מהפכת החינוך אותה מובילה העירייה בהתאם למדיניות ראש העיר, רפי סער – במסגרתה שופצו ושודרגו עד כה עשרות מבני חינוך (בתי ספר וגני ילדים) ברחבי העיר, בהשקעה של מאות מיליוני שקלים. ביניהם ניתן למנות את חטיבות שרת ושז”ר, בתי הספר גולדה מאיר, רמז ויצחק שדה, בניית חטיבה חדשה, בניית גנים חדשים, הקמת מרחבי לימוד חדשניים ועוד. זאת בהובלת מינהל ההנדסה העירוני ואגף החינוך העירוני, ובשיתוף החברה הכלכלית לפיתוח כפר סבא.

“חזית המבנה תוכננה ובוצעה בשלל צבעים, המקבלים את פני הילדות והילדים ומכניסה אותם למסדרון עם צבעים המשתקפים פנימה”, מסבירה האדריכלית שירי פרץ, שאמונה אף על המהפך והחידוש של חטיבת שרת שהוקמה בשנות ה-70. “יש נישות המשמשות מקום למשחק, קריאה ולימוד. לכל כיתה יש דלת בצבע ייחודי לה, כאשר הכיתות מעוצבות בחמימות ותחושת ביתיות, תוך הקפדה על תנועת אור טבעי וכולל משפטי השראה. אני מודה להתאחדות האדריכלים ובוני הערים בישראל על הבחירה בתכנון ועיצוב בית הספר במקום השני”.

ביה”ס רמז

צוות השופטים בתחרות, קבע בהחלטתו כי המקום השני ניתן בגין “חדשנות ומקוריות, השגה של מקסימום איכות ויצירה של שינוי דרמטי, תוך שימוש בצבעוניות חדשה”.

ראש העיר, רפי סער: “בשנת 2019 התחלנו במהלך מקיף ונרחב לחידוש בתי הספר וגני הילדים בכפר סבא, וזאת לאחר עשרות שנים של הזנחה, שהובילו למבנים מיושנים שאינם תואמים את הלימודים בעידן הנוכחי ואת ראיית הפדגוגיה העכשווית. במהלך כמעט ארבע השנים האחרונות השקענו מאות מיליוני שקלים בחידוש מבני החינוך בכל העיר, מתוך מחשבה שחינוך טוב מתחיל מבית טוב. זאת לצד פדגוגיה חדשנית, תוכניות לימוד מותאמות למאה ה-21, הדרכות והכשרות לצוותי החינוך וההוראה, הכנסת ציוד חדיש ומותאם, הקמת מרחבי לימוד חדשניים ועוד. נמשיך לפעול למען הצלחה וטובת ילדינו”.

רצ”ב: בית הספר רמז המחודש. מקום שני בתחרות אות האדריכלות. צילום: אבישי זיגמן

תגובות