ישראל מילוא, חבר שאני מאד אוהב מזה שנות דור / מאת יואב חביב

בדחילו ורחימו אני מעלה את השם ישראל מילוא… עם הדרת כבוד והערכה אין קץ. ישראל אדם אדיר ונדיר עם לב כביר. מענטש במלוא מובנה של המילה. אנשים כמו ישראל מילוא… פסק בורא עולם מלייצר. אז זהו שאמש זכיתי לאכול ארוחת ערב במסעדת מאג’די עם חבר שאני מאד אוהב מזה שנות דור.
ישראל הוא לא רק אדם יוצא דופן אלא זכה להפוך למותג במושבה. הוא לא כיוון… גם בצניעותו לא רצה. אך פעילותו הברוכה למען המושבה ותושביה בנתה אותו בעל כורחו כמותג על. אני בפלאש בק אדיר שב עד 1946… שנה בה הגיח לעולם מלאך ושמו ישראל … לא יקיריי… לא ישר בקיבוץ… אלא בדרום תל אביב על מלא : שכונת שפירא בואך שכונת התקווה בלב ליבו של כור ההיתוך של קיבוץ הגלויות.
דרכו לקן של השומר הצעיר היתה קצרה… וכל השאר היסטוריה. מהקן לגיוס בנח”ל עם כל הגרעין שלו אלא שישראל… דעתן מאין כמוהו. ישר כמו סרגל. תמיד תוכו כברו והגיגיו תמיד בחלל האוויר עם יושרה נדירה קרי פיו וליבו שווים המה. ישראל בחר בשרות קרבי בשריון. אחריי השרות הצבאי ברור היה לחלוטין שהצדיק הזה הולך להתיישב בקיבוץ. והזוכה הגדול קיבוץ נחשולים. ישראל לומד תכנון מערכות מזון ועושה חיל אדיר.
הופך להיות מהטובים והמצליחים במתכננים. 1984 נוחת אצלנו במושבה קיבוצניק עם מכנסיי קיץ וסנדלים תנכיות. אמש במאג’די… כן הוא נעל את אותן הסנדלים. חברים משותפים לוחשים על אוזני שזה אותו הזוג מקן השומר הצעיר בדרום תל אביב. לא הצלחתי לאשרר עם מקור נוסף. ישראל מנהיג מלידה עם קסם אישי אדיר. כריזמטי מחד אך איש ביצוע מאידך גיסא. תוך ימים מאז נחיתתו במושבה ישראל כבר מזכיר מפ”ם כשבאותם ימים צוברת תאוצה שולמית אלוני עם תנועתה רצ.
ישראל היה בין היוזמים לאיחוד בין מפ”מ ורצ = מרצ דהיום. שתיי קדנציות כיהן ישראל מילוא במועצת העיר שלנו מתוכה קדנציה אחת כסגן ראש העיר. ישראל שינה לחלוטין את פניי הפוליטיקה המקומית תוך שהוא מותיר את חותמו בכל פינה במושבה האהובה שלנו. ברור… ושלא תנסו לחשוב אחרת… גם לישיבות הסגנים וההנהלה מגיע חברי האהוב חמוש בסנדליו תוך שהוא עוטה את מכנסיי החקי. כן כולם הגיעו בצ’ימידן מהקיבוץ. על פועלו של ישראל מילוא אכתוב פעם ספר… כי הריי טורי צר מלהכיל.
אמש הסבנו במאג’די המהממת… אך על המסעדה בטור נוסף של ביקורת המסעדות שלי. על אותו שולחן הקימו ישראל וחבריו (גם אני זכיתי להימנות עליהם ) את פורום מאג’די שהפך זה מזמן לנכס לאומי ויעידו על כך התמונות על קירות המסעדה. לא אוכל לחפור למקומות שצנעת הפרט יפה להם אך כן אומר שישראל מילוא החבר הנערץ הוא בן האלוהים שזכה לנס רפואי. על העידן הזה לא נסוח… מה שחשוב שאנחנו אחריי…
ישראל עמנו לעוד שנים הרבה חי נושם בועט ואחריי הכל. ישבתי והקשבתי אמש שעה ארוכה לישראל.. וכן… הוא במיטבו והייתי אומר אף בשיאו. ישראל חברי האהוב מיום נחיתתך במושבה. תמשיך להיות מי שאתה ומה שאתה… כי הריי למעלה מזה לא ניתן. אתה חבר מדהים ואדם מעצים… ורק שתהיה לי בריא. שלך יואב. ולכן ולכם חברות וחברים שלי אשוב ואומר פעם אחר פעם אחר פעם : רק אהבת חינם תנצח. הרבה אהבת חינם. שלכן ושלכם יואב.
ייתכן שזו תמונה של ‏‏‏‏2‏ אנשים‏, ‏אנשים יושבים‏‏ ו‏בתוך מבנה‏‏

תגובות

תגובות