לאילו משרות הייטק הכי קל להתקבל בלי ניסיון?

לאילו משרות הייטק הכי קל להתקבל בלי ניסיון?

אם אתם רוצים להתקבל להייטק, אבל נדמה לכם שאתם לא יכולים, בגלל שאין לכם את ההשכלה, הניסיון והכישורים המתאימים – תחשבו שוב. כיום, בתעשייה יש לא מעט תפקידי כניסה, אליהם ניתן להתברג גם בלי ניסיון, ובזכות כישורים רכים שצברתם במקומות אחרים בקריירה ובחיים.

אלה משרות הייטק אליהן אתם עשויים להתקבל גם בלי ניסיון. שימו לב שזוהי רשימה חלקית, רק כדי לפתוח לכם את הראש ולעזור לכם למצוא את הצעד הבא בקריירה.

מנהלי שיווק דיגיטלי

מנהלי שיווק דיגיטלי אחראים על כלים מגוונים וחדשניים של שיווק, ועל מדיה חברתית של חברה או מותג. הם מתמקדים בעיקר בהגדלת המכירות ונאמנות לקוחות, וביצירת מודעות למותג. לעתים קרובות הם מנהלים את כל הנוכחות המקוונת של החברה מול לקוחות – כולל אתרים, פרופילים באתרים וכו'.

מנהלי שיווק דיגיטלי נמצאים בחזית של גילוי אפיקים חדשים לקידום דיגיטלי. כאשר אתרים, פלטפורמות וטכנולוגיות חדשות יוצאים לאור, תפקידם להעריך האם כלים אלה עשויים לתרום למותג.

הכישורים הטכניים שתזדקקו לתפקיד כוללים היכרות מסוימת עם אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) ושיווק (SEM), בקיאות באפליקציות מסדי נתונים שיווקיים, דואר אלקטרוני, מדיה חברתית ופרסום באופן כללי.

מנהלי תוכן

מנהלי תוכן מטפלים בתוכן ממוקד שיווק של מותג, לרבות כתיבת פוסטים בבלוג, ניוזלטרים, מגזין באתר ולעיתים פוסטים במדיה חברתית, המתיישרים עם האסטרטגיה של החברה. הם גם מקדמים את התוכן הזה, לעתים קרובות בשיתוף פעולה עם אחרים בצוות השיווק.

היכולת להעלות באופן עקבי רעיונות חדשים ויצירתיים לתוכן ולקידום שלו, היא מיומנות חיונית לתפקיד. זה גם שימושי אם יש לכם ידע מסוים ב-HTML ו-CSS (ליצירת קמפיינים בדוא"ל כמו גם עיצוב פוסטים ומאמרים בבלוג), כמו גם כישורי וורדפרס, מערכת ניהול התוכן (CMS) הפופולרית ביותר.

מפתחי אתרים (JUNIOR)

מפתחי אינטרנט יוצרים את הקוד שמניע אתרים ואפליקציות. הם עובדים עם שפות תכנות שונות כמו HTML, CSS, JavaScript, Ruby on Rails, PHP ו-Python. הם גם מתחזקים ומרחיבים אתרים ככל שהחברה גדלה ומתפתחת. 

חלק מהמפתחים עובדים לצד מעצבים, בעוד שאחרים לוקחים על עצמם את שני התפקידים. היכולת לפרש עיצובים וליישם אותם בהתאם למפרטים של המעצב, היא מיומנות חיונית שמפתחים צריכים, ללא קשר לסוג שפת הקידוד שבה הם עובדים. קחו בחשבון: למפתחים יש לעתים קרובות דד ליינים צפופים.

מעצבי אתרים (JUNIOR)

כמו מפתחי אתרים זוטרים, מעצבי אתרים במשרות כניסה עובדים בדרך כלל כעוזרים או מתלמדים למעצבים מנוסים יותר בצוות. הם עשויים לעזור בעיצוב של ניוזלטרים שבועיים, ביצירת נכסים עיצוביים עבור מצגות או פרויקטים שונים, או אפילו בעיצוב אתרים קטנים יותר. 

מעצבי אתרים עובדים עם HTML ו-CSS כמו גם עם תוכנות כמו Photoshop. תזדקקו לידע מסוים ביסודות העיצוב, יצירת מוקאפים ולפחות בסיס של HTML ו-CSS. תקבלו נקודות בונוס אם אתם בקיאים בעיצוב רספונסיבי, שהוא הסטנדרט בתעשייה בימינו.

מנתחי מידע

אנליסטים ומנתחי מידע אוספים נתונים, כדי לאתר תובנות לגבי נושאים ספציפיים. נתונים נאספים לרוב באמצעות סקרים, מדדים ושיטות אחרות, ולאחר מכן אנליסטים אוספים אותם, מפרשים אותם ומציגים אותם בפורמטים ידידותיים יותר למשתמש (כמו תרשימים או אינפוגרפיקה). 

תפקידם גם לזהות היכן ניתן לבצע שיפורים בתהליכים המבוססים על נתונים, ולזהות מגמות בנתונים שהם אוספים. מנתחי נתונים בדרך כלל צריכים להיות מיומנים עם מסדי נתונים, שפות תכנות כמו JavaScript או XML, ותהליכי כריית נתונים ופילוח. גם כישורי עיצוב הם שימושיים, שכן הצגת הממצאים בצורה קלה להבנה היא חיונית.

מנהלי מדיה חברתית

הודות לעלייה המתמדת בפופולריות של שיווק באמצעות תוכן, ניהול מדיה חברתית הוא אפיק נוסף דרכו ניתן להיכנס להייטק. תפקידי מדיה חברתית הם נקודת התחלה מצוינת לכל מי שמתעניין בקריירה בשיווק דיגיטלי בכלל. 

כדי להצטיין כמנהלי מדיה חברתית, תצטרכו להרגיש בנוח למשוך נתונים ודוחות, לארגן לוחות שנה חברתיים ולעקוב אחר דפוסים של אסטרטגיות לצמיחה. רבים מהתפקידים הללו, כוללים גם פעולות מסוימות של עיצוב וכתיבה.

כדי להצליח בתפקיד, לא יזיקו לכם תשומת לב לפרטים, תשוקה למגמות במדיה חברתית, כישורי קופירייטינג, ידע בסיסי בכלי ניתוח ופרשנות נתונים וניסיון מסוים בכלי תזמון של פוסטים במדיה חברתית.

תגובות

תגובות