משפחת יברבאום הכניסה ספר תורה לעילוי נשמת יקיריהם / מאת יואב חביב

יש רגעים בחיים שאינך מסוגל לתאר במילים. יש אירועים במסע חייך הנחרטים עמוק עמוק בליבך פנימה לעד. אז נכון… העד אצלי כבר לא מעבר לאופק… ברם עדיין הרטט. ההתרגשות. הדרת הכבוד הם על דופק 500. הכל התחיל בטלפון מילד אהוב שלי… כך שגור שמו בפי.. כל הנותרים למעט אבא משה הצדיק… מכנים אותו מוטי יברבאום. אנחנו מכניסים ספר תורה לבית הכנסת של סבו של אייל יוניאן… לעילוי נשמתם של בניי משפחתי. ויש לי היכרות אישית עם אימא זיסה ז”ל. מכיר את הקשר המגי בין מוטי לאימו…
הייתי גם עד כיצד קיים מוטי את מצוות כיבוד אם וסעד אותה בחולייה במסירות נפש יוצאת דופן. וכך עלו ובאו לביתם של מיה ומוטי : החברים של מוטי אני מכנה אותם. ומוטי הוא איש של אנשים. אדם של חברים. גילוי נאות. מיה ומוטי הם ילדיי האהובים. מאז אותו יום בתחילת שנות התשעים : אני יו”ר המועדון. מוטי כוכב הנוער שעלה לבוגרים. מרצ” המאמן. מוטי מבקש לדבר איתי : התאהבתי כך סח הבחור תוך שהוא מפנה אותי למסלוליי האתלטיקה. שם גומעת את המסלול עלמת חן מדהימה.
אתלטית מצטיינת ומיה שמה במושבה. כל השאר היסטוריה. מיה ומוטי מקימים משפחה מופלאה לתפארת המולדת והמושבה. הכוללת גם שלושה בנים מדהימים כל אחד מוכשר כמשנהו. ונחזור לספר התורה תרומת משפחת יברבאום לעילוי נשמתם של בניי המשפחה. את הרעיון הגה דוד יצחק…רק שכח שמוטי אחיינו הוא יזם מהמעלה הראשונה… זרוק רעיון בסמוך אליו וילדי האהוב יוצר פרויקט בהינף יד. ברם לא זה סיפורנו. זיכיתי אותך בכתיבת אות בספר התורה החדש. וכך מצאתי עצמי מסב לשולחן בצמוד לכבוד הרב אלעד כהן אוחז בידו בחיל ורעדה ובדחילו ורחימו הוא משתף אותי במצווה.
הרב אלעד כהן. מקרב הלבבות. עטוף הילת קודש. מפיץ במעגליו הדרת כבוד מהולה בענווה וצניעות אין קץ. אין דומה לחוויה שעברתי בזכותך מוטי. קשה גם להביע במילים. תאמינו לי ובהזדמנות ראשונה טוסו לטקס הכנסת ספר תורה. מוטי העביר את ילדותו בשכונה בלוד שם מתחילים בכדור סמרטוטים ממשיכים בליגות השכונות ובריי המזל המוכשרים מגיעים הכי רחוק בכדורגל שלנו. שמות ענקים הגיחו משם מהאחים בנדויס ורגב… ועד חבריו של מוטי: דוד אמסלם. יעקב הילל. עופר שטרית. ישראל כהן ועוד רבים וטובים אחרים. כולם תוצר השכונות של הפועל לוד.
אך בלי סקופ יוק. אבא משה יברבאום היקר כיכב דווקא בבית”ר לוד זצ”ל. אלינו למושבה הגיע מוטי עם כל בניי משפחתו בגיל צעיר והפך מהר מאד לכוכב על וברבות הימים לאחד מהסמלים שלנו. באם זכרוני אינו מטעני השדכן היה איציק ליבר שעבד בתעשייה האווירית עם אבא משה שאני אוהב. רק מוטי יכול לקבץ בביתו את כל המושבה. לא אמנה שמות בכדיי לא לשכוח איש… אך יותר קל לי באם תשאלוני מי לא נכח בטקס המרגש. מרגש מאד. מצווה גדולה קיימו בניי משפחת יברבאום לעילוי זכרם של בניי משפחתם.
תרשו לי מילה על מוטי ילדי האהוב. לא קשורה לטקס. גם לא קשורה לספר התורה הקדוש שבלט אחר כבוד בסלון של מיה ומוטי בטרם מצא את משכנו בארון הקודש של בית הכנסת בואך רחוב הפרדס. מוטי הוא מנהיג מבטן ומלידה. שטוף שארם וקסם אישי ברמות על. גדוש בכריזמה. כך היה כשחקן וכך גם היום בעולם העסקים. נשמה טובה. ” יצרן ” אובססיבי של חברים.
נשמה טהורה ישרה וכנה. אספן מצוות כרוני. מוכשר בצורה יוצאת דופן. לב ענק. מוטי… שמתי לב… לא יודע לאמר לא. ואם יש לי חלק ולו זעיר בעיצוב אישיותו הקסומה של מוטי יברבאום…אני את שלי עשיתי. תמשיך לעשות חיל ילד אהוב שלי. תמשיך לזרות סביבך טוב לב. מצוות ואהבה אין קץ. אני אוהב אותך מוטי. מאד אוהב אותך. ותודה מעומק ליבי על שזיכית אותי במצווה כה נעלה וקדושה. ולכן ולכם חברות וחברים שלי… נא לא לשכוח. רק אהבת חינם תנצח. הרבה אהבת חינם. שלכן ושלכם. יואב.
ייתכן שזו תמונה של ‏‏7‏ אנשים‏

תגובות

תגובות