עורך דין מנוסה בדיני עבודה יכול להיות ההבדל 

 

אם פוטרתם שלא כדין, חשוב לפנות לעורך דין שיעזור לכם. עורך דין דיני עבודה יכול לסייע לכם לקבל פיצוי על העוול.

אם פוטרתי שלא כדין, איזה עורך דין אני צריך?

חשוב להצטייד בעורך דין מנוסה בדיני עבודה כאשר פוטרת שלא כדין. עורך דין דיני עבודה יכול לוודא כי הפסקת העבודה שלך היא כדין וכי אתה מקבל פיצוי על העוול.

depositphotos.com

עורכי דין המתמחים בדיני עבודה נקראים עורכי דין לעבודה. הם יכולים לעזור במגוון נושאים הקשורים לעבודה, לרבות סיום עבודה שלא כדין, אפליה, הטרדה וסכסוכי שכר ושעות.

סוגים של פיטורין שלא כחוק

פיטורים שלא כדין הם הפסקת עבודתו של אדם ללא הודעה מוקדמת וללא שמירה על הדרישות החוקיות או החוזיות לפיטורין.

ישנם שני סוגים של פיטורים שלא כדין: פיטורים קונסטרוקטיביים ופיטורים שלא כדין. פיטורים קונסטרוקטיביים מתרחשים כאשר אדם נאלץ לעזוב את עבודתו בגלל שהמעסיק שלו יצר תנאי עבודה בלתי נסבלים. פיטורים שלא כדין מתרחשים כאשר מעסיק מפטר עובד מבלי לבצע את הנהלים הפורמליים הנכונים

שימוע לפני פיטורין

לעובדים בישראל יש זכויות המעוגנות בחוק, עובד לא יכול להיות מפוטר כך סתם וצריכה להיות סיבה מוצדקת לפיטורין. אחד מהדברים הכי חשובים כשמדובר בפיטורין של עובדים הוא הזכות לשימוע, בישראל חובה לערוך שימוע לפני פיטורין לעובד לפני שמפטרים אותו, בשימוע העובד יכול לבחור להיות מיוצג על ידי עורך דין דיני עבודה, או לבוא לשימוע לבדו או עם עוד נציג מטעמו, בכל אופן, ההמלצה היא לפני השימוע להתייעץ עם עורך דין ולראות כיצד להתנהל בשימוע. 

במהלך השימוע המעסיק יציג לעובד את הסיבות לכך שהוא רוצה לפטר אותו ויתן לעובד את האפשרות להגיב ולנסות לחזור למוטב (במידת האפשר). ישנם סיבות שיכולות להצדיק פיטורין מידיים אך גם להם מומלץ לעשות שימוע לפני הפיטורין ולהציג לעובד את הסיבות. חשוב מאד – בתי המשפט מאד קפדניים בנושא.

פיטורין של עובדת בהריון

גם לנשים בהריון יש הגנה בחוק על מנת למנוע את אפלייתם מול הגברים. יש בחוק הזה דגשים רבים הקשורים להריון ולידה, כל הזכויות הללו נאכפים על ידי משרד התמ”ת ובית הדין לעבודה, רק באמצעות אישור מיוחד של משרד התמ”ת ניתן היום לפטר אישה בהריון. מרגע ההודעה למעסיק היא בעצם מוגנת מפיטורין. אישה בהריון גם לא חייבת להגיד למעסיק שהיא בהריון (גם לא בראיון עבודה).

תמיד לשאול ולהתייעץ

זכויות עובדים הם מושג מאד נרחב ויש בהם המון חוקים וסעיפים, בכל מקרה שיש ספק – אין ספק! כדאי לשאול ולהתייעץ עם עורך דין הבקיא בנושא, אם אתה העובד או המעסיק. ישנם עורכי דין המתמחים בנושא ויכולים לעזור. מעסיקים בד”כ מעסיקים עורכי דין לחברה שלהם ולכן בד”כ הבעיה היא עם העובדים שלא תמיד יודעים את הזכויות שלהם.

תגובות