כאבי גב תחתון – כאב נפוץ אך בעל טיפול

כאבי גב הם אחת הבעיות הבריאותיות הנפוצות ביותר ברחבי העולם. ההערכה היא שכ-80% מהאנשים יחוו כאבי גב בשלב מסוים בחייהם.

depositphotos.com

ישנן סיבות רבות לכאבי גב תחתון כגון:

– יציבה לקויה

– ארגונומיה לקויה

– פגיעה גופנית בעמוד השדרה, כמו פריצת דיסק או היצרות בעמוד השדרה

– מאמץ יתר, כגון הרמת חפצים כבדים או התכופפות זמן רב מדי

איך מטפלים בכאבי גב תחתון?

כאבי גב תחתון הם כאבים לא נעימים בכלל, אך ישנן דרכים רבות לטפל בהם. הפופולרי ביותר הוא לקחת משככי כאבים ללא מרשם, כגון איבופרופן או אקמול. אלה יכולים לעזור להקל על הכאב ולהפחית דלקת.

דרך נוספת היא להשתמש בבקבוק מים חמים או בכרית חום על אזור אי הנוחות והפעלת לחץ עדין עם מגבת או כרית. זה יכול לעזור להקל על הלחץ על עמוד השדרה שעלול לגרום לזה.

אפשרות שלישית היא להשתמש בשקית קרח עטופה במגבת, אותה ניתן למרוח במשך 10 דקות בכל פעם ולחזור על עצמה כל כמה שעות. זה עוזר להקהות את האזור סביב מקום הפציעה, מפחית את הדלקת ומקל על הכאב.

פיזיותרפיה וכירופרקטיקה

הגב התחתון הוא אזור נפוץ של כאבים ופציעות. ישנן דרכים רבות לטפל בכאבי גב תחתון. חלק מהאנשים מוצאים הקלה באמצעות פיזיותרפיה, חלקם באמצעות התאמות כירופרקטיות, בעוד שאחרים משתמשים בתרופות או בניתוח.

פיזיותרפיה יכולה להיות יעילה בטיפול בכאבי גב תחתון אם לאדם יש בעיה בעמוד השדרה שניתן לתקן באמצעות פעילות גופנית. חשוב להתייעץ עם הרופא לפני תחילת כל סוג של פיזיותרפיה מכיוון שלא כל התרגילים מתאימים לכולם. פיזיותרפיה עשויה לכלול גם טיפולים כגון אולטרסאונד, גירוי חשמלי, עיסוי וחבילות חום או קור כדי להקל על אי הנוחות באזור.

התאמות כירופרקטיות יכולות להיות מועילות גם עבור אנשים מסוימים הסובלים מכאבי גב תחתון מכיוון שלעתים קרובות הם מביאים לפחות התכווצויות שרירים ולהגברת התנועה בעמוד השדרה. סוג זה של טיפול נעשה בדרך כלל על ידי כירופרקט אשר יתמרן את עמוד השדרה כדי להקל על הלחץ על העצבים והמפרקים.

תרופות משמשות רק כאשר אין אפשרות אחרת להקלה

טיפול בכאבי גב במרפאת כאב

כאבי גב הם מחלה שכיחה המשפיעה על אנשים רבים. הרבה פעמים, אפשר לטפל בזה בבית בעזרת כמה תרופות פשוטות. עם זאת, במקרים מסוימים, כאשר הכאב הופך לכרוני ונמשך יותר משבועיים, חשוב לפנות לרופא המתמחה בטיפול בכאבי גב.

אדם הסובל מכאבי גב צריך לבקר במרפאה מקומית המתמחה בטיפול בכאבי גב. במרפאות אלו יש בדרך כלל רופאים שהוכשרו לאבחן ולטפל בסוגים שונים של בעיות גב. הרופא יעריך את רמת הכאב ויקבע אם יש גורמים בסיסיים למצב כגון היצרות בעמוד השדרה או אוסטאופורוזיס.

 

הרופא גם ירשום תרופות או תרגילים שיעזרו להקל על התסמינים ולמנוע התרחשות של אפיזודות עתידיות.

הטיפול בכאבי גב במרפאת כאב הוא נושא חשוב למחקר. זה לא נדיר שאנשים סובלים מכאבי גב בשלב מסוים בחייהם. מטרת מאמר זה תהיה לחקור את הטיפולים השונים הזמינים לכאבי גב, כמו גם את הסיכונים והיתרונות הנלווים.

תגובות