כל התשובות לשאלה מה זה פיברואדנומה

אם יש משהו שכל אישה חרדה מפניו, זה השלב שבו הרופא ידבר איתה על הסיכוי שאולי יש לה גידול כזה או אחר בשד. מדובר על מחלה שתוקפת אחוזים משמעותיים ביותר מהאוכלוסייה, אך חשוב להבין שיש קשת רחבה ביותר של גידולים, חלקם מסוכנים ואלימים יותר מאחרים. בבואנו לדבר על השאלה מה זה פיברואדנומה אנחנו רואים שלמעשה מדובר על גידול שפיר שכיח מאוד של סרטן השד. ברוב המקרים, מעבר לכך שצריך להבין מה זה בדיוק פיברואדנומה צריך גם להיות ערים לסימנים. כמעט תמיד כאשר מדברים על תופעה כזאת מדבירם למעשה על גוש בשד שנמצא ולא גורם לכאבים. הגוש לרוב נייד ובודד והוא גדל יחסית לאט בשד האישה. זה קורה ברוב המקרים בגיל הפוריות וחשוב לאבחן את העניין כדי לבדוק אותו לעומק. 

 

מה זה פיברואדנומה ואיך מאבחנים אותה? 

 

מעבר לכך שצריך להבין מה זה בדיוק פיברואדנומה, צריך גם לדעת דבר או שניים לגבי האבחון. ברוב המקרים האבחון יתבצע בצורה קלינית. במקרים אחרים ניתן יהיה לבצע את האבחנה על ידי אולטרסאונד ואילו במקרים אחרים האבחנה תתבצע בעזרת בדיקת ממוגרפיה. חשוב להבין שברוב המקרים גידולים כאלה נשארים במקומם, לא מתפתחים ולכן אינם מהווים סיכון. יחד עם זאת, חשוב מאוד לבחור כירורג שד שיוכל לבצע את המעקב אחרי המצב. אישה לבדה לא תוכל לבצע את המעקב שכן מעבר לבדיקה גופנית שהיא תעשה לעצמה, צריך כאן מומחיות כדי להבין מה בדיוק מגלים. לכן, בבואנו להבין מה זה פיברואדנומה, אנחנו בהחלט יכולים לומר שזה אחד מאותם המקרים שבהם חשוב להיות במעקב. 

 

איך לבחור רופא מתאים? 

 

עכשיו, אחרי שאנחנו מבינים טוב יותר מה זה בדיוק פיברואדנומה טבעי שנרצה גם להבין מה עושים. בין אם יש רק חשד למצב כזה ובין אם אכן מדובר על מקרה כזה, יש צורך לבחור ברופא מתאים. כל אישה שתעשה חיפוש מהיר בגוגל תגלה שזה לא מאוד מורכב למצוא כירורג שד, אך יחד עם זאת, למצוא רופא מוביל ומקצועי בתחום הזה, זה כבר משהו אחר לגמרי. לכן זה לא משנה אם גם אתן רוצות לדעת יותר לעומק מה זה פיברואדנומה או שאתן מחפשות רופא בגלל כל בעיה אחרת שיש לכן. מה שבטוח זה שצריך לבדוק את השטח כמה שיותר לעומק כדי להבין במי אתן בוחרות. בסופו של דבר, רופא כירורג הוא איש מקצוע שחייב להיות בקיא מאוד בתחום וגם להגיע עם כמה שיותר ניסיון. לכן יש טעם לבדוק לגביו כל מה שניתן, כולל שנות ניסיון וידע. רצוי מאוד גם לראות מה בדיוק אומרות חוות הדעת אודות אותו רופא. האם נשים אחרות שהיו מטופלות שלו יצאו מרוצות מהשירות, מהידע ומהמקצועיות? רצוי לברר זאת וכך לבחור את הרופא המתאים. 

תגובות