יו”ר ועדת תכנון ובניה, חבר המועצה יובל לוי שוקל לערער למחוזי בנוגע לפרויקט השקמה בכפר סבא

מאת: אירית מרק

 

חבר מועצת העיר, יו”ר ועדת תכנון ובניה, יובל לוי, פנה לראש העירייה, רפי סער בדרישה לפטר את מהנדסת העיר בכפר סבא, עליזה זיידלר גרנות זאת על רקע אי שביעות רצונו מהתנהלותה.

כבר ביוני בישיבת מועצת העיר מן המניין בדיון על הסכם הגג אמר לוי בעניינה של המהנדסת “אני חושב שהיא צריכה לסיים את התפקיד שלה בעיר”.

עליזה זיידלר. מהנדסת העיר כפר סבא

כל החדשות על כפר סבא גם בווטסאפ – לחצו כאן להצטרפות

 

 

 

 

 

 

 

 

בישיבת המליאה האחרונה שהתקיימה בנושא פרויקט השקמה, העלה לוי טענות קשות בנוגע לאי ביצוע תיקונים בדירות הדיירים למרות הבטחות שניתנו לדבריו. לאחר שהעלה לוי טענותיו בישיבה כי “אין לאשר תכנית לפני תיקונים שיש לבצע בה”, עזב את הישיבה בכעס וסינן לכו תזדיינו ( בתגובה לאתר השרון פוסט טען כי אמר ‘לכו תצטיינו’, דקה 23.40 ).

 

 

בתגובה לאתר השרון פוסט אמר לוי “הפגיעה האנושה באיכות הדירות שיקבלו תושבי השקמה בתמא 38 איננה מקובלת עלי מוסרית. לכן ערערתי על ההחלטה. הדירות לתושבים פגומות לדעת המומחים מהוועדה המחוזית שפירטו הפגמים.

חבר המועצה, יובל לוי

הגעתי לישיבה למספר דקות כשאני בהחלמה, לאחר ניתוח מורכב מאד, תחת מגבלות אישיות מאד נוקשות, רק כדי לשמור על הבית של התושבים שנפגעו. לא מקובל עלי ש ״קודם נאשר לקבלן היתר ואז הוא יתקן את התוכנית״. הוועדה דנה רק בתוכנית סופית. התברר בעובדה שעברו כבר חודשיים מהדיון הראשון וכלום לא תוקן בפועל. כואב לי אישית המחדל כלפי הציבור, האנשים שאנחנו מייצגים. בכפר סבא מכירים אותי ואת מזגי וגם את העובדה שאני דואג לציבור באמת, בכל ליבי, פי וליבי שווים”.

 

ממהנדסת העיר וראש מינהל הנדסה אדר’ עליזה זיידלר גרנות נמסר בתגובה: ״כאשת מקצוע אתייחס עניינית ומקצועית בלבד. הבניין ברחוב השיקמה 16-20 קיבל בעבר היתר לחיזוק לפי תמ”א 38 כדוגמת הבניינים הסמוכים לו אולם עקב תכניות המטרו אשר קבעו מפלג (מפצל תנועת רכבות) בדיוק באזור הממ”ד המתוכנן של הבניין, נאלצה החברה היזמית, א.ש.יזמות בע”מ, להחליף את שיטת הבנייה מחיזוק ותוספת להריסה ובנייה, דבר שגזל זמן רב ואילץ תכנון מחדש. לצורך כך שכרו היזמים משרד אדריכלים מהשורה הראשונה בארץ, ״שאול יסקי אדריכלים״, והציגו תכנון לבניין בן 10 קומות . התכנון הינו תכנון של דירות הדומות לדירות בפרויקטים אחרים בעיר ובעלי הדירות החוזרים יקבלו בבניין החדש דירה גדולה יותר משהייתה להם, עם מרפסת, ממ”ד וחניון תת קרקעי. התכנון של הבניין והדירות נבחנו היטב על ידי ועל ידי הצוות המקצועי בהנדסה, המונה אף הוא אדריכלים. כדאי לציין כי הבקשה לדיון חוזר עיכבה את קידום הבניין באופן משמעותי, בנוסף על העיכוב בן יותר משנה עקב הצורך בשינוי עקרונות תכנון הבניין כאמור לעיל. הצוות המקצועי בהנדסה ימשיך לבדוק ולבקר כל מבנה, תכנית ובקשה להיתר, כפי שעשה זאת עד כה, במקצועיות וביושר”.

תגובות