Read more about the article משבר הסייעות בגני הילדים הולך ופוחת בכפר סבא בזכות יוזמת התגמולים המוצלחת, אחת הסייעות זכתה השנה לתוספת 7500 שקלים לשכרה
שושנה כהן

משבר הסייעות בגני הילדים הולך ופוחת בכפר סבא בזכות יוזמת התגמולים המוצלחת, אחת הסייעות זכתה השנה לתוספת 7500 שקלים לשכרה

מיוחד באתר  ולראשונה בישראל: עיריית כפר סבא השקיעה 237 אלף ₪ בתכנית התגמולים לסייעות ברבעון הראשון לשנת תשע”ט.

על מנת להתמודד עם הבעיה הארצית של היעדרות סייעות יזמה העירייה תכנית תמריצים כלכליים לסייעות שזוכה להצלחה רבה, ובכל חודש עולה מספר הסייעות שמקבלות תוספת שכר של עד 720 ₪

מאת: אירית מרק

בעיר כפר סבא פועלים כ- 200 גני ילדים עירוניים ברחבי העיר, בהם מועסקות כ- 500 סייעות. בשנים האחרונות עיריית כפר סבא, בדומה לרשויות בכל הארץ, מתמודדת בכל יום עם כ- 60 היעדרויות של סייעות וגננות וכ- 1,000 היעדרויות בחודש. בכדי לצמצם תופעה זו ולדרבן את הסייעות לשמור על נוכחות מלאה ויציבות בגנים, יזמה העירייה תכנית ייחודית וראשונה מסוגה בארץ, לתגמול סייעות המאפשרת לסייעת להגיע לתמריץ של עד 720 ₪ בכל חודש.

שושנה כהן

התכנית, שהחלה אשתקד זכתה לאישור משרד האוצר, כשכפר סבא היא הרשות היחידה בה פועלת התכנית. יש לציין כי התכנית פתוחה באופן שווה לכל הסייעות המועסקות במערך גני הילדים העירוני, כשהתמריץ הכלכלי לסייעות נקבע על פי פרמטרים: המתייחסים לאי היעדרות, הגעה בזמן, החתמת נוכחות, יוזמות בגן, יציאה להשתלמויות, החלפות וגיבוי בתוך צוות הגן והערכת מנהל.

במסגרת זו, עיריית כפר סבא פיתחה מערכת טכנולוגית לניהול גני הילדים שבה ניתן: לנהל את החלפות הצוותים, להחתים דוח נוכחות, פירוט היעדרויות, שיבוץ הצוותים בגנים, צירוף הערכת המנהל, פירוט התמריצים ועוד.

התכנית זוכה להצלחה רבה בקרב הסייעות ובכל חודש עולה מספר הסייעות שמחתימות את דוח הנוכחות שלהן, וכתוצאה מכך עולה באופן משמעותי אחוז הסייעות שמקבלות תמריץ כלכלי. רק ברבעון הראשון לשנת הלימודים תשע”ט השקיעה העירייה 237 אלף ₪ בתמריץ כלכלי לסייעות. כחלק מנתון זה יש לציין כי בחודש ספטמבר השקיעה העירייה 56 אלף ₪, לעומת חודש נובמבר שבו הושקעו כבר 107 אלף ₪.

כמו כן, נמצא גידול משמעותי באחוז ההחתמות של סייעות גני הילדים בשנת 2018 לעומת 2017 מאז החלה התוכנית. במסגרת זו נמצא כי בחודש נובמבר 2017 החתימו רק 328 סייעות לעומת 431 בנובמבר השנה. מדובר בגידול של מאה ושלוש סייעות.

גם בקטגוריה של קבלת התמריצים נמצאה עלייה משמעותית בכמות הסייעות שקיבלו תוספת לשכרן. במסגרת זו, בחודש אוקטובר 2018 קיבלו תמריץ כלכלי רק כ- 176 סייעות, כשמתוכן קיבלו 14 סייעות תמריץ של 600 ₪ תוספת לשכר. לעומת זאת, בחודש נובמבר 2018 קיבלו כבר 269 סייעות תמריץ כלכלי, שהן 44 סייעות יותר מהחודש הקודם, כשבפעם הראשונה קיבלו 12 סייעות את התמריץ הגבוה ביותר של 720 ₪ תוספת לשכר.

תוכנית התמריצים מצטרפת לחזונה של עיריית כפר סבא להעצמת תפקיד הסייעות. במסגרת זו מתקיים גם קורס מקצועי ביוזמת מחלקת גני הילדים שבאגף החינוך ואגף משאבי אנוש והדרכה שמטרתו להעניק להן הכשרה חינוכית מקצועית. כמו כן, הסייעות עוברות קורסים מקצועיים נוספים ביניהם: ללמוד לחיות ביחד, קורסי עזרה ראשונה של מד”א, הכשרות לסייעות המובילות את גני יום לימודים ארוך ועוד.

הצטרפת כבר לקבוצת המאמות הגדולה בעיר? >> מאמות כפר סבא

המשך…

להמשך קריאהמשבר הסייעות בגני הילדים הולך ופוחת בכפר סבא בזכות יוזמת התגמולים המוצלחת, אחת הסייעות זכתה השנה לתוספת 7500 שקלים לשכרה

באירוע שבתרבות של עיריית כפר סבא שהתקיים אתמול (שבת) אמר אבי גבאי, “הצבעה למפלגת העבודה זו תעודת הביטוח היחידה שיש לכם שהקול שלכם יילך להחלפת נתניהו”

באירוע שבתרבות של עיריית כפר סבא שהתקיים אתמול (שבת) אמר אבי גבאי, יו"ר ראשות מפלגת העבודה, "הייתי פה לפני הפריימריס בעבודה וגם אמרו לי אם הייתי במקומך הייתי מתייאש. אני לא…

להמשך קריאהבאירוע שבתרבות של עיריית כפר סבא שהתקיים אתמול (שבת) אמר אבי גבאי, “הצבעה למפלגת העבודה זו תעודת הביטוח היחידה שיש לכם שהקול שלכם יילך להחלפת נתניהו”

מזל טוב לאחת ויחידה, עדנה כהן, זוכרים אותה מעבודתה במחלקת הארנונה בעירייה?

זוכרים אותה מעבודתה במחלקת הארנונה בעירייה? כמה עזרה ונתינה הייתה לה לחד הוריות? אז עכשיו עדנה שלנו, חוגגת 70 והנה ברכה שכתבה לה בתה אורית "לאמא הכי הכי הכי יקרה…

להמשך קריאהמזל טוב לאחת ויחידה, עדנה כהן, זוכרים אותה מעבודתה במחלקת הארנונה בעירייה?