החגיגה כולה של חתן היומולדת שלומי קדוש / מאת יואב חביב

קמתי אתמול עם סחרחורת מטלטלת… אותה לא חשתי מאז ימיי הקרוסלה בגן רותי. אבנר… אני לא מגיע היום לפרלמנט… כך סחתי לחברי. אין אישור להיעדרות היום נוזף הבעלים של פרידלנד המיתולוגית. לא עזר לי גם ההכרזה על נבצרות מפאת ” גימלים “.
אתה חייב להגיע כי אין לי אלטרנטיבה לרפרטואר של מחרוזת שיריי יום ההולדת שלך… שלא לאמר זמירות קבלת השבת שלך. וכך מצאתי עצמי ניגרר לשיכון הוותיקים היישר לחנות הקסומה פרידלנד המשכן של הפרלמנט הקבוע של ימיי שישי. שלושים שנה כיהנתי כפרסומאי של פרידלנד. נפלה ליידי הזכות לעבוד עם אדם מקסים ומדהים שאיננו עמנו עוד.
דני פרידלנד תהא מנוחתו עדן. אבנר הפך את הפרלמנט של פרידלנד למותג על במושבה. ככה זה שהנשיא שלך הוא יוסי סדבון וחבריו נמנים על טובי בנייה של מושבתנו האהובה. אתה מגיע…מספר חיבוקים אינסוף חיוכים… והסחרחורת הייתה כלא הייתה. תנסו את זה…חברים כתרופת פלאים. או כמו שאני אומר תמיד : חברות כערך עליון. אך מכיוון שבאוהביי המושבה עסקינן אני חפץ שתכירו את שלומי. שלומי קדוש. אנחנו חוגגים לו חמישים ואחד חורפים. מיד תאמרו מה לקיד הזה ולחבורת הקשישים שלנו. ולא בכדי צרף אלינו יהודה דהן מבכירי בנייה של אמדוקס את שלומי… במטרה ברורה לקצץ את ממוצע הגיל שלנו בחצי לערך.
על טעימות של יין טוב לא ויתרנו. ברם 12.00 החגיגה כולה של חתן היומולדת שלומי קדוש ואורחות הכבוד שלנו : אימא רחל. והרעייה רעות. מזל טוב ענק שלומי. אתה עלם חמודות שאמנם חובק יחד עם רעות שתיי בנות קסומות תומר וגיל ברם הלוק נישאר לוק של קיד שאינו מזכיר ומסגיר ששלומי חוגג כבר חמישים ואחת. הבחור המדהים הזה כולו שלנו מהיום שהגיח לאווירה הצח של מושבתנו. נולד בכיסופים לרחל ומאיר קדוש. אבא מאיר איננו עמנו כבר… מאיר ז”ל היה אומן דגול וצייר בחסד עליון. יסודי גורדון. חטיבת שז”ר. תיכון כצנלסון בוגר 1990. שלוש שנות שרות קרבי והיישר לאוניברסיטת ת”א מגמת אדריכלות ואומנות. שלומי כאמור נשוי לרעות , דיאטנית ומאמנת כושר… בשכונה הירוקה שלנו בייתם.
חתן היומולדת שלנו הוא אחד המומחים הגדולים בפרלמנט ליין ולקפה, חרף היותו הבנימין שבחבורה. יינן על מלא. מלח הארץ והמושבה… אך שהלוק הנערי והשברירי משהו שלא יטעה אתכם. באיש הברזל עסקינן. מרתוניסט בחסד עליון ורץ אולטרה הרים ( עד 166 ק”מ ). אז שלומי קדוש יקירנו : מיליון של מז”ט ליום הולדתך… אך זכור תמיד שעלייך מוטלת החובה להבעיר ברצף את הלפיד הבוהק של הפרלמנט של פרידלנד ולסוח בעתיד על חבריי המועדון.
אנחנו נעשה זאת בישיבה של מעלה ואתה תידאג לנו בישיבה של מטה. ותודה לאימא רחל שפתחה לנו שולחן של מטעמים מהמטבח המרוקאי… כמו שרק אימא של שלומי יודעת. אגב שלומי… רציתי לאמר לך : תמסור לאימא שחגיגות היומולדת שלך גולשות לשישי הבא… הותרנו את המפה פרוסה חסרים רק מטעמיה מעשה ידיה המופלאות של אימא רחל קדוש. ושיהיה לנו רק בשמחות אמן.
יחד איתי בפריים : שלומי קדוש ואבנר ביטון…החולש יחד עם רעייתו ריקי. דניאלה ורונן על ממלכת פרידלנד. ולכן ולכם חברות וחברים שלי… זכרו תמיד… ובמיוחד בימים קשים אלה : רק אהבת חינם תנצח. הרבה אהבת חינם. שלכן ושלכם. יואב.
ייתכן שזו תמונה של ‏‏‏4‏ אנשים‏ ו‏בתוך מבנה‏‏

תגובות

תגובות