עיריית כפר סבא חגגה יום הולדת ל-16 חוגגים בני 100 ומעלה

במסגרת יום המשפחה וחגיגות ה-120 לכפר סבא, התקיימה חגיגת יום הולדת +100 לאזרחים ותיקים ומייסדי העיר כפר סבא בהשתתפות בנות ובני נוער ורה”ע רפי סער.

עיריית כפר סבא, המציינת השנה את יום הולדת ה-120, קיימה אתמול בערב (שני 20/2) חגיגת יום הולדת מיוחדת במינה – לתושבות ותושבים ותיקים בעיר, החוגגים השנה 100 שנים ומעלה להולדתם.

בין החוגגים ניתן למצוא את מרסל מרקוביץ’, יליד העיר טולצ’אה שברומניה ששרד את מחנה טרנסניסטריה אליו הגיע ממחנה עבודה בעיר גלץ. בשנת 1951 הצטרף לארגון הציוני גורדוניה ועלה לארץ בשנת 1953 עם אשתו אסתר ובתו, כאן נולדה בתו השנייה, חמשת נכדיו ושני ניניו. במשך שנים רבות התנדב מרסל בקהילה, סייע לשורדי שואה רבים במיצוי זכויותיהם וקבלת פיצויים מגרמניה וסייע רבות לנזקקים בחלוקת סלי מזון – התנדבות אותה ביצע עד לפני כחמש שנים.

כפר סבא העיר עם תוחלת החיים הארוכה ביותר במדינת ישראל, על פי נתוני הלמ”ס, מתגוררים 21 תושבות ותושבים המציינים השנה את יום הולדתם ה-100, ו-30 תושבות ותושבים החוגגים השנה מעל 100 שנים.

חגיגות יום ההולדת המרגשות, בהובלת אגף קהילה וחברה, התקיימו במרכז הנוער העירוני, במעמד ראש העיר רפי סער, חברות וחברי מועצת העיר, בני משפחה ובנות ובני נוער- שהובילו את הערב כחלק מפעילות לקידום הקשר הרב דורי – אותו מקדמת העירייה בתחומים שונים למען חיבור בין הדור הצעיר לבין הדור הוותיק בכפר סבא.

ראש העיר, רפי סער: “התרגשתי במיוחד הערב לחגוג עם התושבות והתושבים הוותיקים שלנו את ימי הולדתם, לראות את הנוער הנפלא שלנו לצד מי שייסדו ובנו את הארץ ואת העיר, ולשמוח בשמחתם. בכפר סבא אנו מוקירים את ותיקות וותיקי העיר, את המורשת שיצרו עבורנו, את הערכים שהנחילו לנו ואת העתיד שבנו עבורנו. אני מאחל שנחגוג יחד עוד שנים רבות ובריאות ואריכות ימים לכל החוגגות והחוגגים”.

חבר המועצה ומחזיק תיק קהילה וחברה, אמיר קולמן: “אין דבר יפה יותר מלראות את בני הנוער שלנו מתחברים עם ותיקי העיר. הפעילות המשותפת בין הדורות מאפיינת כל כך את כפר סבא – עיר ותיקה עם רוח צעירה, עיר המוקירה כבוד ותודה לדור המייסדים ולא שוכחת את עברה. אני רוצה להודות לכל מי שנטלו חלק בהפקת האירוע המרגש, לצוות אגף קהילה, לחוגגים ובני משפחותיהם, ולנוער המדהים שלנו שריגש את כולנו”.

רצ”ב: חגיגות 100+ לתושבות ותושבים ותיקים. צילומים: אלון לוין, עיריית כפר סבא

תגובות