ראיון אישי לחג עם יו”ר הליכוד וסגן ראש העיר בכפר סבא, אורן כהן “קיבלתי מהוריי את אהבת האדם, יש לי יכולת לחבר ולגשר, לצד ביצוע”

מאת: אירית מרק

אורן כהן, נשוי לטלי 28 שנים ואב לשלוש בנות מקסימות. רב סרן במיל. ביחידת שדה, מהוותיקים שבחברי המועצה. בן 52 ותושב העיר מלידה. לפני חודש סיים לימודי תואר שני (A.M) במשפטים, אותם למד עם בתו עדן.

 

 

אורן כהן. סגן ראש העיר. צילום שלומי ראובן

 

 

בנוסף, כהן, מכהן כיו”ר המיזם המדהים של “מתוק בלב” למען החילים ואלו שידם איננה משגת. בעברו היה מ”מ יו”ר הנהלת אגודת הספורט הפועל כפ”ס. כיהן כמשנה לראש העיר תחת שלושה ראשי עיר בהתנדבות מלאה וכיום סגן ראש העיר בשכר – מחזיק מספר תיקים, שהמשמעותיים שבהם הם הספורט והחינוך הציוני שבאמצעותם מיישם שליחות טובה לקהילה. יו”ר של מספר וועדות לרבות המכרזים, תיירות ובטחון.

אורן כהן, החל דרכו הפוליטית בגיל 27 כפעיל ליכוד וכשנתיים לאחר מכן, נבחר ליו”ר הליכוד בכפר סבא, תפקיד אותו הוא ממלא 22 שנה.

אתה סוגר 4 שנים במועצת העיר, איך אתה מסכם התפקיד עד כה?

 

“הקדנציה האחרונה הייתה רווית עשייה ובכוחות משותפים הגענו להישגים רבים. אחרי תקופה קשה והחלפת ראש עיר מכהן מהסיבות הידועות, ייצבנו את המערכת ומיד נדרשנו להתמודדות עם הקורונה. ברמה האישית, נכנסתי לתפקיד סגן ראש העיר והדבר הראשון שעשיתי זה לפתוח את הדלת לתושבים הרבים. קידמנו באופן משמעותי את הספורט, העשרנו והעמקנו את פעילויות הספורט, הגדלנו משמעותית את תמיכות הספורט לאגודות המעולות שלנו, אנו מוסיפים ענף חדש – פאדל, חיזקנו מאד את ספורט הנשים, דחפנו את אלו המיוחדים והאהובים עם הצרכים המיוחדים. הייתי גשר לממשלה ויצרנו שיתופי פעולה עם המשרדים השונים ועוד. עשינו פעילויות עשירות בתחום החינוך הציוני – הרצאות שזוכות להשתתפות ערה, טיולים, פתחנו את “מועדון יום רביעי” ועוד. באופן אישי מאד נהנה מהעשייה המשותפת ומהקשר החם והאישי עם הציבור”.

אתה 14 שנה חבר מועצה, במה שונה קדנציה זו מקדנציות אחרות.

 

“ראשית התמודדנו עם אתגרים שלא מלמדים בשום מכללה לניהול עירוני – מגפת הקורונה העולמית. העירייה ועובדי העירייה, ביחד עם התושבים שלנו, נתנה שרות רחב ומקיף בכל התחומים למרות הקשיים האובייקטיביים. הבחירות התכופות במדינה – הכבידו והקשו מאד. באופן אישי השקעתי מאמצים מיוחדים בקשר עם תושבים רבים ככל הניתן מתוך כוונה להנגיש להם את שירותי העירייה ובמיוחד במקומות שאני משפיע יותר”.

במה הצלחת ובמה נכשלת?

 

“בראש ובראשונה אני גאה שלשכת סגן ראש העיר שאני אמון עליה, הפכה למקום מאד נגיש וחם ופלטפורמה מצוינת לפעילות רבה. אני מביט בסיפוק על הקפיצה שעשה הספורט בעיר שמבחינתי זו תוספת מהותית הן לבני הנוער והן למבוגרים שזקוקים לכך. חיזקנו מאד את הספורטאי העצמאי עם שורה ארוכה של מתחמי כושר, הגדלנו את תקציב עמותות הספורט שאנו גאים בהן ועשינו אירועים עם רשות הספורט שהפכה להיות מפיק על לאירועים גדולים עם צוות עובדים מוכשר ויעיל במיוחד בראשות שאול מיטלברג. אנו בונים מגרש כדורגל חדש ומתכננים את האצטדיון העירוני שיוקם במקומו של הישן. מרגיש שעשיתי פעילות מעשירה בתחום החינוך הציוני. יצרנו אמון נדרש סביב וועדת המכרזים שעבדה כצוות איכותי שהניע היטב את גלגלי העשייה העירונית.

“כאדם חיובי אני מעדיף לדבר על נקודות לשיפור מאשר כישלונות ויש לי מספר לקחים. למשל העלאת תקציב תחזוקת ואחזקת המתקנים הרבים בעיר, הוספת עוד פעילויות וענפי ספורט. חיזוק והגדלת צוות עובדי רשות הספורט המעולים שצמאים ומסוגלים לעוד עשייה למען התושבים. הייתי רוצה להגדיל את המעורבות של מערכת החינוך בחינוך הציוני שאני מוביל והייתי רוצה לראות יותר צעירים בפעילויות אלו”.

 

 

אורן כהן
צילום שלומי ראובן

 

מה ההישג הכי משמעותי שלך, לדעתך, כחבר מועצה?

“יעידו אחרים ולא פי,  אבל כאשר אני מסייע לאלו שקשה להם ולאלו שידם איננה משגת – אני מתמלא סיפוק עצמי ומברך שהקדוש ברוך אפשר לי להיות שליח של עשייה טובה בעולם הזה”.

האם אזרח בעיר יכול להתקשר אליך ישירות?

 

“ברור. המספר שלי מפורסם בכל מקום אפשרי – 052-3271926. גם אם אני עם אחרים, בישיבה, באירוע או כל מקום שלא מאפשר לי לענות באותו רגע אז אני חוזר לכולם”.

 

כסגן ראש עיר האם יש אצלך קבלת קהל חופשית?

 

“כל תושב מוזמן לפנות אליי ובוודאי שהדלת פתוחה. זהו הדגל המרכזי שאני נושא בפעילותי הציבורית”.

 

אם כן, מתי?

 

“אני מעמיד עצמי כמעט 24/7 לרשות התושבים. כל מה שנותר זה לתאם מסודר ולשכתי יודעת לעשות זאת ביעילות”.

 

אילו עוד מטרות הצבת?

 

“המטרה העיקרית היא להמשיך לשרת את הציבור וכל השאר נגזר מכאן. אשמח מאד להמשיך את תנופת העשייה בספורט. שמתי לי כיעד גם להוביל תחומי עשייה נוספים במסגרת הרשות, כמו התרבות והחינוך. אבקש לנצל את הניסיון הרב שצברתי גם מהמגזר הפרטי וגם מהעשייה הציבורית רבת השנים. שנים רבות שאני מנהל מערכות גדולות ואני נהנה ומקווה שגם אחרים נהנים”.

 

משפחת כהן. מימין לשמאל: אורן כהן, טלי אשתו, עדן הבכורה לצד בעלה דור, והבנות אופק וסתיו

 

אתה מתכוון לרוץ לעוד קדנציה?

 

“בהחלט. ההצבעה בבחירות המקומיות הינה בשתי פתקים. הפתק הראשון הוא לראשות העיר ובפתק השני קיבלו התושבים כח רב מאד כדי להשפיע על תפקיד סגן ראש העיר. אני מתמודד במסגרת מחל – הליכוד ומכאן אבקש את תמיכת הציבור בפתק השני. בע”ה אקבל את האמון לקדנציה נוספת כסגן ראש העיר”.

 

במה תתמקד בשנה הנוכחית?

 

“עד סוף השנה נשלים את מה שצריך בתוכניות העבודה העירוניות. בקרוב נשיק את מגרשי הפאדל בפארק העירוני, מגרש הכדורגל בשכונה הירוקה ונכין תקציב תוספתי לפעילויות שעליהן אני מופקד ונכין עצמנו לקבלת האמון המחודש במסגרת הבחירות בסוף חודש אוקטובר הקרוב”.

 

ראש העירייה רפי סער ואורן כהן

 

איך מערכת היחסים שלך עם ראש העיר?

 

“מצוינת תודה לאל. ראש העיר, רפי סער, עושה עבודה טובה מאוד, כפר סבא התפתחה והתקדמה מאוד בקדנציה זו. אנו עובדים בשיתוף פעולה עם בסיס ערכי משותף. גם אם יש חילוקי דעות (ויש מעת לעת) – ידענו לדלג ולפתור אותם רחוק מעין הציבור. לעיתים שכנעתי ולעיתים השתכנעתי. הציבור נשכר מסוג כזה של שיתוף פעולה”.

 

במי תתמוך לראשות העיר ?

 

“עדיין מוקדם לקבוע ולו בשל העובדה שמי הכריז בכלל על התמודדותו , כאמור אני מתמקד על התמודדותי בפתק השני למועצת העיר ואישית כבר הודעתי שאני מתמודד”.

מי מבין חברי המועצה, לדעתך, עושה עבודה ציבורית טובה?

 

“כל אחד עושה כמיטב יכולתו ורצונו וישפוט הציבור. אני שמח על קשר מיוחד שיש לי עם עמיתי דני הרוש”.

מהם תחביביך האישיים?

 

“ראשית אני מאד אוהב את זמני האיכות הקצובים (בעיקר בסופי השבוע) עם משפחתי והפעילויות המשותפות. אני מאד אוהב לראות סרטים והצגות. אני סקיפר ואוהב לשוט ביאכטה ולאחרונה שילבתי באהבת הים גם פעילות חתירה עם סאפ”.

יש בך, תרעומת, טינה, או כעס כלפי מי מחברי המועצה?

 

“אינני כועס מטבעי אבל צר לי על אלו שלא מצויים בעשייה העירונית או כאלו שהולכים עם “ראש בקיר” ולא מתוך רצון ללכת ביחד למען כפר סבא. בפוליטיקה קורה לעיתים שעושים למען המעוניין ולא למען העניין וחבל.  אני במקום אחר – אופטימי וחיובי הרבה יותר”.

מה יש בך שאין במועמדים אחרים?

 

“אני חושב שקיבלתי מהוריי את אהבת האדם באשר הוא אדם. אני איש של אנשים. יש לי יכולת לחבר ולגשר לצד יכולת ביצוע, ניסיון עשיר ובעיקר רצון טוב ויושרה שהיא תנאי מהותי לעוסקים בענייני ציבור”.

מיהו  רבך הפוליטי? ממי למדת הכי הרבה ומה ?

 

“ללא ספק מנחם בגין ז”ל הוא דוגמא לניהול ערכי וציוני מהמעלה הראשונה. ברמה המקומית יצחק ולד ז”ל – היה מופת אמיתי שיש ללמוד ממנו ומדרכו הנפלאה שהותיר לממשיכי דרכו”.

נכנסנו לשנת בחירות, אתה מאמין שגם השנה יהיה הארס והטינופת ברשתות כפי שהיו בבחירות הקודמות?

 

“אני חושש בעיקר בגלל שבימים אלו אנו חווים שסע ואני תולה תקוות בהפוגה לצורך ההידברות שמוביל נשיא המדינה. מקווה שנצא ממנה מחוזקים ומאוחדים וזה יקרין גם על הבחירות המוניציפאליות. מהרגע הראשון, קראתי ועודני קורא, למיצוי ההידברות ולהסכמה. לצערי מרבית עמיתיי בחרו בדרכים אחרות. ברוח זו גם פעלתי כל שנותיי כאיש ציבור ונבחר ציבור”.

מה הציבור לא יודע עליך ?

 

,אחרי שנים רבות שבו אני נמצא במרכז העשייה, אני חושב שהציבור יודע די הרבה. אינני מסתיר כלום ולכן מתקשה לענות על השאלה הזו”

 

מה צריך לדעתך לשפר בעירייה?

 

“יש מספר מוקדים שבהם עלינו לשפר את הזמינות והשרותיות לתושב. הייתי שואף לדאוג יותר להון האנושי הנפלא שעובדים ועובדות בעירייה. יש לנו במה להתגאות ולכן חשוב לחזק אותם.

 

מהן הבעיות המרכזיות בעיר שיש לקדם?

 

“יש להשלים ולפתור את בעיות התחבורה. לקדם את היצע הדיור כדי שלילדינו תהיה האפשרות לגור בעיר. כמובן שזה דורש שיתוף פעולה גם עם התושבים וגם עם הממשלה”.

 

מה לדעתך מייחד את עיריית כפר סבא ועובדיה מרשויות אחרות?

 

“יש לנו הון אנושי נפלא וצוות ניהולי משובח. התמהיל המגוון של דתיים וחילונים, נשים וגברים, ותיקים וצעירים המשולבים יחדיו בעשייה – זהו התלכיד המנצח שבו אני מתגאה. הביחד הזה נותן המון”.

 

כמה מנדטים להערכתך תכניס בבחירות?

 

“הנבואה ניתנה לשוטים. ממה שאני חש, אני מאמין שאוכל להכניס שלושה נציגים למועצת העיר הבאה וזה היעד שהצבתי בפניי, יחד עם עמיתיי שהולכים איתי בדרך המשותפת”.

 

מה המסר שלך לציבור לפני הבחירות ?

 

“אני מקווה שהציבור ייראה את העשייה ויצביע מתוך אמונה פנימית למען הצוות שהוא רוצה לראות בעמדות ההנהגה של העיר. רוצה לאמר, שאני קורא לאנשים להצביע למען האנשים ולא בעבור תדמיות ונרטיבים בלי כיסוי. אשמח לקבל אמון מחודש שיאפשר לי להמשיך ולשרת את תושבי כפר סבא”.

 

לסיום, יש לך תכנית או חזון לבחירות הבאות? דבר מה שרצית לקדם וטרם מימשת? פרט.

 

“אני בהחלט מקווה להמשיך את קו העשייה ולהוסיף תחומי אחריות כמו שפירטתי. אני כפר סבאי מבטן ומלידה ורואה בעבודתי זו שליחות אמיתית. מקווה שתעמוד לי הזכות להמשיך, לפתח ולהזניק את כפר סבא לעתיד שהוא אפילו טוב יותר. שרות לאזרח, שקיפות, יושרה אישית ושיתוף פעולה הם דגלים שאמשיך לשאת”.

 

מה תאחל לנו לחג ?

 

“ראשית שנסוב סביב שולחן החג באחדות שהיא כה חשובה לנו. אחדות ולאו דווקא אחידות. שנדע למחלוקות ונתגבר עליהם. שנשמור על המשפחתיות וה”ביחד”. חג שמח לראש העיר, לחברי מועצת העיר ולכל התושבים הנפלאים שלנו !”.

תגובות