בהשקעה של מיליארד וחצי שקלים: ‘פרויקט הצעירים’ של כפר סבא אושר במועצת העיר

ראש העיר כפר סבא, רפי סער: “היום זה אחד הימים החשובים בתולדות כפר סבא. התוכנית שאישרנו הערב במועצת העתיד היא בשורה אמיתית לתושבי כפר סבא ואני נרגש מאוד מאישור התוכנית.*

 

הקמת שכונת חדשה במחירי מטרה ושכירות ארוכת טווח במחיר מפוקח, חידוש השכונות הוותיקות ובראשן יוספטל, פתרונות תחבורה מקיפים לשחרור הפקקים בעיר, הקמת מעונות סטודנטים ודיור מוגן לגיל השלישי ואצטדיון עירוני חדש שיהפוך לאחד מהמגרשים המתקדמים בישראל. פרויקט הצעירים שישנה את פני העיר כפר סבא אושר היום (ד’) במועצת העיר ויביא השקעה של 1.5 מיליארד שקלים בעיר

במרכז התכנית: הקמת שכונת “קריית הצעירים” בצפון מזרח העיר עם 3,232 יחידות דיור חדשות, שיעניקו למשפחות בכפר סבא אפשרות לרכוש דירה בהנחה של עד מיליון שקלים ובשכירות ארוכת טווח במחיר מפוקח

בשורה ענקית לעיר כפר סבא: פרויקט הצעירים, שקידם רה”ע רפי סער יחד עם גורמי המקצוע בעירייה מול רמ”י ומשרד התחבורה, אושר הערב (ד’) במועצת העיר. במסגרת התוכנית, יושקעו 1.5 מיליארד שקלים בעיר כפר סבא במגוון תחומי החיים, כאשר ינתן דגש רב לשדרוג התחבורה הציבורית בעיר, הקמת כבישים חדשים והרחבת כבישים קיימים, כניסות חדשות לעיר, הקמה של שכונות חדשות בעיר, שדרוג השכונות הוותיקות ובראשו שכונת יוספטל, שמירה על השטחים הירוקים בעיר ושדרוג האצטדיון העירוני כפר סבא. תקבולי העירייה משיווק יח״ד ע”י רמ״י צפוי להגיע למאות מיליוני שקלים.

דיור בר השגה למשפחות הצעירות בהנחה משמעותית ממחירי השוק, והתחדשות עירונית בשכונות הוותיקות

כחלק מפרויקט הצעירים, החליטה עיריית כפר סבא להקים את שכונת “קריית הצעירים” בצפון מזרח העיר, (תמ”ל 1088) יחד עם רשות מקרקעי ישראל. מדובר בשכונת מגורים חדשה הצפויה לכלול כ-3,232 יח”ד עם מעונות סטודנטים ודיור מוגן לגיל השלישי, לצד היקף של עשרות אלפי מ”ר לתעסוקה ומסחר. השכונה תיבנה ע”פ עקרונות מודרניים עם עירוב שימושים, מסחר מלווה רחוב, מוסדות ציבור מגוונים בקרבת הבית וטבע עירוני כחלק מהשכונה.

במסגרת התוכנית, התחייבה העירייה לשים דגש על דיור בר השגה לזוגות הצעירים במחיר מופחת ובהנחה של עד מיליון שקלים ודירות שיופנו לשכירות ארוכת טווח במחיר מפוקח ומסובסד על ידי חברת ‘דירה להשכיר’. השכונה תיבנה על בסיס שמירה על השטחים הירוקים, הקמת טיילת עירונית ירוקה, שימור יער קפלן ועוד.

לצד הקמת שכונת “קריית הצעירים”, ישודרגו, במסגרת התוכנית הכוללת, השכונות הוותיקות בעיר שבראשן שכונת יוספטל. בזכות הפרויקט תקודם תוכנית התחדשות של כ-960 יחידיות דיור קיימות בשכונה, שכיום אינן עומדות בתקן רעידת אדמה, באמצעות תוכנית להתחדשות של שכונה שלמה בעיר. מדובר בתוכנית שכולה צדק חלוקתי באחת השכונות הוותיקות של העיר. בנוסף יוקמו בשכונת יוספטל המחודשת 950 יחידות דיור חדשות, שישווקו במחיר מטרה, מתוכן ישווקו מאות יח”ד במחיר מטרה לבני העיר כפר סבא. התוכנית השלישית היא תוכנית האצטדיון, במסגרתם תוקם שכונה חדשה עם 550 יח”ד למגורים.

שדרוג התשתיות העירוניות מקצה לקצה

תושבי כפר סבא מתמודדים עם עומסי תנועה בתוך העיר, בעיקר בשעות העומס. במסגרת הפרויקט המתוכנן, יושקעו מאות מיליוני שקלים בתשתיות התחבורתיות בהשקעה חסרת תקדים שטרם נראתה בעיר ובישראל – השקעה שתוביל לשחרור הפקקים ועומסי התנועה בכניסות השונות לעיר, ויתנו פתרונות למזרח העיר ולמערב – ביניהם צומת עלייה והכניסה לאזור השכונות הירוקות מכיוון צפון.

במסגרת ההסכם, משרד התחבורה יהיה זה אשר יתכנן ויבצע את התשתיות התחבורתיות ברחבי העיר, מחוצה לה ובשכונות החדשות שיוקמו בכפר סבא. הבשורה הראשונה במסגרת הפרויקט היא הקמת כביש 541 – כביש רוחב צפוני לעיר, על בסיס תוואי כביש 5503. מדובר בכביש שישמש כציר תנועה מרכזי של ערי השרון ויקשר את כפר סבא מכביש 6 ומחלף אייל דרך כביש עוקף ניר אליהו בשלב הראשון. בשלב השני יבוצע חיבור ישיר לכביש 4 וממנו לכביש עוקף רעננה בואך מרכז התחבורה הציבורית במתחם שפיים על כביש 20 – נתיבי איילון.

בנוסף, יורחב כביש 5504, המוביל לאזור התעשייה המזרחי קדמת השלום, עד למחלף אייל. זאת בנוסף לחיבור השכונות המזרחיות לצומת חדש שיוקם בכביש 55, סמוך לנווה ימין – אשר יהווה כניסה דרומית חדשה לעיר, והקמת כניסה צפונית חדשה עם חיבור דרך המוביל לכביש 541 המתוכנן. בשורה נוספת במסגרת ההסכם שיובא לאישור היא תכנון ממשק התחברות לכביש 4 על ציר מזרח-מערב, לרבות חיבור השכונות הירוקות לכביש 541. אלה יביאו לשחרור עומסי התנועה ויבטלו את הצורך בשיקוע הכביש בצומת עלייה – צומת טשרניחובסקי-בן יהודה. הכבישים והכניסות החדשות לעיר ישלימו בכך טבעת כבישים ארציים עוקפים מיטבית ונרחבת מסביב לכפר סבא, המציבים את העיר כבירת השרון וכעיר מחוזר מרכזית, ויפחיתו באופן משמעותי את עומסי התנועה ואת היקף התחבורה בתוך העיר.

מפחיתים את השימוש ברכבים הפרטיים בכפר סבא

פרויקט הצעירים שאושר במועצת העיר כולל הקמת מסלולים ונתיבי העדפה לתחבורה ציבורית בעיר ובטבעת הכבישים ההיקפית (בין היתר בכביש 541 המתוכנן), כמו גם הקמה של ארבעה מסופי תחבורה ציבורית לאוטובוסים חשמליים בתוך העיר. בין היתר, אושרו לביצוע פרויקטים של נתיבי תחבורה ציבורית בדרך השרון לכיוון רעננה, במקטע הדרומי של רחוב טשרניחובסקי מהכניסה לעיר ועד לבית החולים מאיר. בנוסף, אושרו לתכנון נתיבי תחבורה ציבורית בדרך הפועל-התעש, בדרך השרון לכיוון הוד השרון ובציר טשרניחובסקי עד לבית ברל. בשלב הבא מתכוננים כאמור גם מסלולי תחבורה ציבורית לאורך ציר בן יהודה-מנחם בגין ובכבישים העוקפים, דוגמת כביש 541.

לצד קידום מסלולי ונתיבי תחבורה ציבורית, מתכוננים גם 4 מסופי תחבורה ציבורית לאוטובוסים חשמליים: באזור התעשייה קדמת השלום, לרבות תחנת נוסעים לשירות האזור, בפארק התעסוקה המוביל/אצטדיון, באזור התעסוקה עתיר ידע כולל תחנת נוסעים ובצפון מערב העיר. לצד קידום התחבורה בת קיימא, כולל הפרויקט גם את רישות העיר בשבילי אופניים, בתקצוב של 25 מיליון שקלים ממשרד התחבורה. זאת לצד פיתוח עירוני של הרשת הירוקה, כחלק ממדיניות עירונית לקידום אורח חיים בריא, הליכה ורכיבה באופניים בשבילים סדורים ובטוחים.

נפרדים מהאצטדיון המיתולוגי לוויטה: הקבוצות העירוניות יעברו למגרש חדש בסטנדרט אירופי

אחת הבשורות החשובות הנוספות של התוכנית היא שדרוג משמעותי לאצטדיון העירוני בעלות כוללת של עשרות מילוני שקלים. ההחלטה על פרידה מהאצטדיון העירוני ובנייה של אצטדיון חדש שיתאים לדרישות המחייבות בליגת העל, התקבלה לאחר דיונים ארוכים ומעמיקים שהתקיימו בין עיריית כפר סבא, הנהלת המועדון והאוהדים המסורים.

על פי התוכנית, ייבנה יציע חדש ובו כ-10,000 מקומות ישיבה. בנוסף, יתווספו קופות לאוהדי הקבוצה האורחת ותתבצע הפרדה בין מחנות האוהדים ביציעים. האצטדיון יזכה גם לתאי עיתונאים ותוקם תשתית לשידורי טלוויזיה – בניית עמדת שידור וצילום הוספת עמדות צילום משניות לאורך המגרש ועוד. לצדו יוקמו עוד 2 מגרשי אימונים לקבוצות הנערים, חניון ציבורי ומגרשי אימונים גם לקבוצות הכדורסל.

ראש העיר כפר סבא, רפי סער: “היום זה אחד הימים החשובים בתולדות כפר סבא. התוכנית שאישרנו הערב במועצת העתיד היא בשורה אמיתית לתושבי כפר סבא ואני נרגש מאוד מאישור התוכנית. פרויקט הצעירים הוא פרויקט שתוכנן בקפידה, וכזה שיאפשר לצעירי העיר להישאר לגור בכפר סבא במחיר שפוי. לראשונה, אנו מציגים הסכם משולב עם משרד התחבורה ורשות מקרקעי ישראל להקמת תשתיות תחבורתיות מקיפות ונרחבות למען רווחת וטובת כלל תושבינו. בזכות פרויקט הצעירים תתאפשר התחדשות עירונית בשכונת יוספטל בפרט, ושדרוג השכונות הוותיקות בכלל. הפרויקט ישדרג גם את אזורי התעסוקה של כפר סבא וישמשו עוגן כלכלי לעיר כפר סבא לעשורים הקרובים. פרויקט הצעירים גם יזניק את מערכת החינוך בכפר סבא לשיאים חדשים וישפר באופן ניכר את ההשקעה העירונית פר תושב בכל תחומי החיים. העתיד החדש והמבטיח של כפר סבא מתחיל הערב”.

חברי מרצ כפר סבא התנו את הסכם הגג בהכנסת סעיפים המשפרים תחבורתית את חיי התושבים בעיר ושומרים עליה, כחלק מהחזון שלנו לתחבורה בת קיימא.

1. התחייבות לתחנת הרכבת על המסילה המזרחית בתוך 5 שנים
2. לוז לסלילת הנתצים בתוך 8 שנים
3. פירוט שבילי אופניים כפי שהופיע במכתב מנכ”ל לסיעת מרצ
4. תחילה עבודות התחבורה ופיתוח העסקים, אחרי כן מגורים.
5. התחייבות לפיצויים במקרה של הפרות מצד החברה (נתיבי איילון) והמשרדים הממשלתיים ( המדינה)

פליאה קטנר יו”ר סיעת מרצ כפר סבא: הכנסת ההתניות מאפשרת לא לשפוך את התינוק עם המים, ומהווה התייחסות עיניינית לשיפור חיי התושבים

קובי פדוה חבר מועצה מטעם מרצ ויו”ר ועדת התחבורה:
מרצ תתמוך רק בהסכם שיהיה טוב להמשך פיתוחה של העיר ויהיה בר קיימא כלכלית, תחבורתית וסביבתית. נוספו התניות להסכם שללא מימושן ההסכם אינו תקף.

תגובות