חברת מועצת העיר עדי פריליניג אנקורי מכריזה כי תתמודד על ראשות העיר בהוד השרון
חברת מועצת העיר עדי פרילינג אנקורי, 37, אימא לשניים (6,3) משיקה בימים אלה את קמפיין הבחירות שלה ובמרכזו קידום מעמד הילד וחוק המצלמות, הנגשת החינוך לכול הזרמים, חיזוק מעמד העסקים הקטנים וטיפול יסודי בתחום הרווחה.
פרילינג אנקורי היא נצר לדור מייסדי מגדיאל. “ילדיי הם דור שישי ברציפות למשפחה חקלאית הנטועה חזק באדמת הוד השרון. הם נולדו בבית שבו אני נולדתי וכך גם סבא של ומכאן החיבור הרגשי העמוק שלי לעירי היקרה מאוד ללבי. כאן נולדנו, גם נולדו לי ילדיי”.
מאת אביה ירושלמי
עדי פרילינג אנקורי מהוד השרון, 37, נשואה ואימא לשניים, מתמודדת לראשות העיר הוד השרון. על אף גילה הצעיר, צברה פרילינג אנקורי ניסיון ציבורי ארוך, עשיר ומגוון.
העשייה הציבורית שלה נפרשת על פני שני עשורים ופעילותה ההתנדבות למען הציבור תחומים רבים ואיכותיים. בין יתר תפקידיה בהווה היא מכהנת כחברת מועצת העיר הוד השרון וכממונה על המועצה הדתית נשר, תפקיד אותו קיבלה משר הדתות לשעבר מתן כהנא.
במקביל לעיסוקה ההתנדבותי למען תושבי העיר, סיימה פרילינג אנקורי שני תארים אקדמיים, תואר B.A במדעי ההתנהגות וניהול משאבי אנוש ותואר שני M.A בניהול סכסוכים וגישור בחוג למדיניות ציבורית באוניברסיטת תל אביב, וכן לאחרונה סיימה לימודי הוראה למחוננים. כמו כן בעלת תעודת מגשרת מוסמכת ודירקטורית מוסמכת.
פרילינג אנקורי נחשבת לפרלמנטרית דעתנית, יוזמת, חרוצה ומובילת שינויים. בשנת 2018 זכתה באות ”המנחה של המדינה”, כהוקרה על עשייתה המקצועית עם בני הנוער, במסגרת תפקידה בעיריית רעננה. זאת ועוד, הקימה את עמותת “אנשים ומעשים טובים” אשר במסגרתה היא פועלת בהתנדבות בתחום הרווחה למען משפחות רבות בעיר ואף שימשה במשך שנים רבות תפקיד סגן יו”ר עמותת אלומה להנצחת והנחלת מורשת השואה והגבורה בישראל. ”אני דור שלישי לסבתא וסבא שורדי שואה ולכן התפקיד הזה היה מהמרגשים בחיי”, היא אומרת.

למה את רוצה להיות ראש העיר?

“יש לי יכולת, ניסיון ובעיקר רצון גדול לתת מענה איכותי, יעיל ומהיר לתושבים, בצורה שוויונית. אני מחוברת לאנשים ולצרכיהם היומיומיים. זה מה שאני עושה כבר שנים בהתנדבות במסגרות רבות, אך לצערי פעמים רבות ידיי קצרות מלהושיע בשל חסמים בירוקרטיים. אני רוצה להסיר המחסומים ולהנגיש לכול תושבי העיר את השירות הטוב ביותר שהם זכאים לו. הם משלמים הרבה כסף על שירות שמגיע להם לקבל בזכות. הם הלקוחות של העירייה ויש לנו מחויבות לדאוג לכול צרכיהם”.
לדבריה, “יש כל כך הרבה משימות על סדר היום, יש מאות בעיות על בסיס יומיומי שדורשות טיפול מיידי, נחוש ורגיש. אני סולדת מבירוקרטיה מסואבת ומחסמים מיותרים. ולכן אני מתכוונת לקחת את ההגה לידיים, להסיר את כל המחסומים ולפתוח נתיב מהיר לטיפול איכותי ויעיל לכול תושב ותושב. אני רוצה להנהיג את העיר שלי למחוזות שאני חפצה ביקרם.
“אני מתמודדת כדי לשמור על העיר שלי. אני רוצה לשפר, לאחד אותה ולהפוך אותה למקום שוויוני ובטוח לכולם. כדברי יגאל אלון “עם שאינו זוכר את עברו, ההווה שלו דל ועתידו לוט בערפל”, חשוב לשמר את השורשים ההוד השרונים החזקים יחד עם הקמת קהילה עירונית חדשנית, יזמית וצעירה”.

מה המניע שלך באקטיביזם לקידום מעמד הילד?

“ביטחון ילדינו זה חובה שמוטלת על כתפינו. אין לנו זכות לפסוח עליו. אני לא ישנה בלילות כשאני שומעת על עוד ועוד פרשות של התעללות בפעוטות חסרי ישע. מישהו צריך לעצור את התופת הזאת. אני אקטיביסטית בתחום קידום מעמד הילד, ואעשה הכול כדי שאף ילד לא ייפגע לעולם במקום שצריך להיות הכי שמור עבורו. במסגרת פעילותי במועצת העיר הוד השרון, זכיתי להקים את המחלקה לגיל הרך ובקרוב ייפתח המרכז לגיל הרך שהוא חלום שחלמתי והגשמתי”.
פרילינג אנקורי מוסיפה: “גם תחום החינוך קרוב מאוד לליבי, וגם הוא פרק חשוב במעמד הילד הצעיר והמתבגר. על כך אפשר לכתוב המון, אבל בקצרה אתן עדיפות למערכת החינוך ואוודא שכול תלמיד ותלמידה, מצטיינים, מחוננים או מיוחדים, כולם יגשימו את חלומם. לכול אחד ואחת תינתן האפשרות למקסם את יכולותיו. זה עולה הרבה כסף ואני אדאג להקצות לכך את המשאבים הנדרשים ואף למעלה מכך, אני יודעת להביא תמיכות ממשלתיות וכספים שכיום לא מגיעים לעירייה.
“בהוד השרון יש מגוון רחב של אוכלוסיות שלא מקבלות מענה בעיר. כך למשל אין בעירנו חטיבת ביניים לציבור הדתי, דבר הגורם למאות משפחות לשלוח את ילדיהם לערים שכנות. כמו כן, בכוונתי לבנות בית ספר מונטסורי שכל כך מתבקש כאן. הדאגה לחינוך איכותי, נגיש, מכיל ובטוח לכלל ילדי הוד השרון זוהי משימת חיי. יש לי חלום להצעיד את הוד השרון לקידמה חינוכית וטכנולוגית אבל גם לשמר בה את העבר שאני כל כך מתגעגעת אליו”.

מה תעשי בהוד השרון שטעון שיפור לדעתך?

“אפעל להפוך את העיר שלנו למקום בטוח ומוגן לילדי וילדות העיר. אפעל לקידום מעמד הילד והפיקוח על גני הילדים. אדאג לשירות הטוב ביותר עבור תושבי ותושבות העיר. אחזק את הביטחון הכלכלי והרווחה לכלל תושבי הוד השרון.
כמו כן, שיפור מערכת החינוך הוא בראש סדר העדיפויות שלי. כראש עיר, אתן עדיפות למערכת החינוך ואדאג שלכל תלמידי הוד השרון, חילוניים ודתיים, יהיה חינוך איכותי, שיעניק להם כלים לחיים, פיתוח יזמות, למידה עצמאית, יצירתיות ורצון להגשמת חלומות ושאיפות. כל זאת חייב להתבצע בעזרת הגדלת המימון למוסדות החינוך, הגדלת התקנים בצוותי השילוב וההוראה, הרחבת זרמי החינוך השונים בעיר כדוגמא בניית בית ספר מונטסורי שכל כך מתבקש כאן, ארחיב את תנאי צוותי החינוך בעזרת תכניות לימודים, הכשרות והטבות על מנת למשוך כוח אדם איכותי.
“אדאג ליצור מקום מכיל למצטיינים ולמחוננים כמו גם לתלמידים המתקשים. אפעל להבטיח שתלמידים מיוחדים יקבלו את כל התנאים הנדרשים לקידומם ולהקמת בית ספר מכיל בעיר. ישנן עוד תכניות רבות אך קצרה היריעה מלהכיל”.
ייתכן שזו תמונה של ‏‏‏אדם אחד‏, ‏מחייך/מחייכת‏‏ ו‏צעיף‏‏

תגובות