עיריית כפר סבא מתגברת ההדברה האורגנית בכנימה, המתפשטת שוב בערים רבות בישראל ופוגעת בעצי המיש ברחבי העיר

בחודש ספטמבר האחרון דווח על טפיל חדש שהגיע לישראל ופוגע בעצי מיש, כאשר בעיריית כפר סבא החלו לפעול ביתר שאת למציאת פתרון, לרבות הדברה אורגנית.
מדובר על טפיל פולש מסוג כנימה צמרית, הפוגע בעיקר בעצי מיש דרומיים. סוג עץ זה, הנפוץ בעיקר בצפון הארץ, התפשט עם השנים גם לאזור המרכז ובין היתר נטועים בכפר סבא עשרות עצי מיש במספר מוקדים, שנדבקו גם הם בטפיל. מלבד הנזק הישיר הנגרם לעצים, מפרישות הכנימות טל דבש – מעין נוזל שומני אשר גורם ללכלוך רב בסביבת העץ (על מדרכות, רכבים וכו’).

עם תחילת התפשטות הכנימה בכפר סבא החלה העירייה במציאת פתרונות מתאימים למניעת התפשטות הטפיל, באמצעות אגף חזות העיר, ועל ידי מספר שיטות הדברה שנוסו של חומרים שונים, לרבות שימוש בקונפידור וחומרים נוספים נגד מזיקים.

אחרי ניסוי של מספר שיטות ביצע העירייה טיפול מקיף שנמצא יעיל, אשר כולל הדברה פיזיקלית ע”י שטיפת נוף העץ באמצעות לחץ מים + סבון (מספר חזרות, אחת לשבוע) והדברה כימית בהגמעה, בהתאם ועל פי המלצות משרד החקלאות. כל זאת בשילוב עם תגבור הניקיון סביב העצים הנגועים.
כעת, דווח בערים רבות בישראל, לרבות בכפר סבא, על חזרתה של הכנימה והעירייה החלה שוב בביצוע פעולות ההדברה והניקיון, על מנת למגר את התופעה, כפי שבוצע בהצלחה בפעם הקודמת.

ראש העיר, רפי סער: “אנחנו מתגברים את הטיפול בכנימה ואת הניקיון סביב העצים הנגועים, ובוחנים כל העת פתרונות נוספים על מנת לעצור את התפשטות הכנימה בעצים נוספים ולמגרה. אני קורא לתושבים לפנות למוקד העירוני ולדווח על עצים נגועים כדי שנוכל לטפל בהם באופן מיידי ולשמור על עצי העיר ועל ניקיונה”.

תגובות