צוות של השיטור העירוני יחד עם אגף הביטחון ומשטרת כפר סבא בעיר תפסו לאחר מרדף שלושה גנבי רכב, וציוד פריצה שנתפס ברכב

• רה”ע רפי סער: “את ההשפעה של תוכנית הביטחון העירונית למאבק בפשיעה בעיר, ניתן לראות כבר בשטח. נמשיך להגביר את הפעילות להגברת הביטחון בעיר ולגלות אפס סובלנות כלפי כל עבירה שנעשית במרחב הציבורי”

מרדף בכפר סבא אחרי גנבי רכב הסתיים בהצלחה: אתמול, רביעי 16/8, בשעות הלילה התקבל דיווח במוקד העירוני בעיריית כפר סבא מתושבת העיר, שידווחה על רכב עם מספר אנשים בתוכו, שנראה לה חשוד.
שני פקחים מהשיטור העירוני וצוות של אגף הביטחון, נסעו למקום והבחינו ברכב החשוד ברחוב בן יהודה. בשיתוף פעולה עם משטרת כפר סבא, החל מעקב ומרדף אחר הרכב החשוד, שנעצר באחד הרמזורים וחמישה אנשים פרצו ממנו והחלו במנוסה. צוותי הביטחון, השיטור ובלשי המשטרה החלו במרדף אחריהם, ושלושה מהם נתפסו, כאשר ברכב שנתפס נמצאו כלי פריצה.

“מדובר ברכב בו נמצאו 10 מחשבי פריצה ועוד כלי פריצה לרכבים”, מספר מנהל אגף הביטחון העירוני, נעם בן יהודה. “באמצעות הצוותים שלנו ומצלמות האבטחה בעיר, הצלחנו לאתר את הרכב החשוד תוך זמן קצר מאוד. מדובר ברכב שאנו מחפשים כבר תקופה, מאחר שידוע כי הוא ומי ששייך לו הרכב מסייעים לגנבי מכוניות.

אין ספק שערנות של התושבים חשובה במקרים מאין אלה, והמקצועיות של צוותי הביטחון, השיטור והמוקד העירוני הובילו לתפיסת הגנבים, כמו גם במקרים נוספים בהם הצלחנו לסכל ניסיונות גניבת רכבים ולתפוס גנבים”.

יש לציין, כי בחודש דצמבר 2022 השיקה עיריית כפר סבא תוכנית אב אסטרטגית לביטחון, הכוללת בין היתר תוספת של עשרות מצלמות אבטחה ורחפנים ברחבי העיר ובמוסדות ציבור וחינוך, תגבור סיורי הביטחון של השיטור והפיקוח העירוניים, הרחבת המבצעים היזומים בשיתוף המשטרה, הגדלת סיירת האופנועים העירונית ופעילות משותפת עם מתנדבי סיירות השכונות ועוד.
המהלך הוביל למעצרים יזומים וירידה בעשרות אחוזים של כמות הפריצות לרכבים בעיר כפר סבא. בכך יצאה העיר מרשימת עשרת הערים המובילות בפריצות לרכבים ובתים, זאת ע”פ דו”ח חציוני של משטרת ישראל למחצית הראשונה של שנת 2023.

תפיסת הגנבים בזמן אמת יצרה הרתעה

רק בחודש אוגוסט האחרון הצליחו צוותי הסיור והשיטור העירוניים, יחד עם משטרת כפר סבא, לעצור מספר פריצות ולהביא לעצירת החשודים בעת ניסיון גניבת רכב בכפר סבא. המבצעים היזומים הללו, המתקיימים מאז הושקה התוכנית ותוגברה האבטחה בעיר, הובילו להרתעה בקרב הגנבים ולירידה משמעותית בניסיונות הגניבות והפריצות בעיר.
יש לציין, כי אכיפת עבירות פליליות וביטחון תושבי המדינה נמצאים בסמכות ובאחריות משטרת ישראל, אך העירייה מתגברת את פעילות המשטרה באמצעות אגף הביטחון העירוני, במטרה לסייע למשטרה ולהגדיל את תחושת הביטחון של תושבי העיר.

יעדי התוכנית מתמקדים בהגברת הנוכחות, הסיורים והמבצעים במקומות ציבוריים, מוסדות חינוך וצירי תנועה מרכזיים, תוך מתן מענה וסיוע למשטרה כמו גם יכולת תגובה מהירה, לרבות עשרות סיורים לאורך היום ותגבורם בלילות, בשיתוף עם סיירות המתנדבים הפועלות בעיר בהדרכת אגף הביטחון, דוגמת סיירת השכונות המערביות וזו שהוקמה למזרח העיר.
בכל בוקר יוצאים 6 סיורים של אגף הביטחון העירוני, כאשר בשעות הערב, החל מהשעה 19 בערב ועד הבוקר מתוגברים סיורי צוותי השיטור והסיור העירוניים, אשר מבצעים פעילות יזומה סמויה וגלויה בכל רחבי העיר, תוך שהם נעזרים במערך המצלמות הפרוס ברחבי כפר סבא.

ראש העיר כפר סבא, רפי סער: “ביטחון תושבות ותושבי העיר כפר סבא נמצא בראש סדר העדיפות העירוני. התוכנית העירונית שהובלתי הביאה לתגבור המבצעים היזומים, הצבת מחסומים, הגדלת צוותי הסיור ושיטור העירוני ואת התוצאות בירידה הניכרת והמשמעותית בהיקף הפשיעה ניתן כבר לראות בשטח . נמשיך לגלות אפס סובלנות לתופעות כגון גניבות רכב, עבירות רכוש, אלימות ועוד – הפוגעות בביטחון התושבים”.

תגובות