68 יום לבחירות בכפר סבא: מי בפנים ומי בחוץ

מאת: אירית מרק

ביום ראשון 27.8.23 תתקיים ישיבת הזדהות במועצת העיר. חברי המועצה הפורשים בסוף הקדנציה יכריזו למי הם מעבירים המנדט ברשותם ויש לא מעט כאלו. סיעת האופוזיציה בראשות יוסי סדבון, תימחק מהמפה הפוליטית שכן, יוסי סדבון ומספר 3 שלו ברשימה עו”ד סמי ריכטר, חבר המועצה המוערך, הודיעו כי יפרשו בתום הקדנציה.

שליש ממועצת העיר הנוכחית צפויים לפרוש בעוד כחודשיים דהיינו 7 חברי מועצה מכהנים לא יעמידו עצמם לבחירה מחדש: יוסי סדבון, סמי ריכטר. יובל לוי. צביקה צרפתי. פליאה קטנר, מאיר מנדלוביץ. ד”ר קובי. קרן גרשון בסימן שאלה עדיין. זה המקום להזכיר כי 3 חברי מועצה פרשו כבר במהלך הקדנציה: עילאי הרסגור הנדין מראשות מרצ, תהילה מימון מסיעת סדבון ואמיר סילבר מסיעת לביא.

סמי ריכטר

סדבון יעביר המנדט שברשותו להדר לביא וסמי ריכטר יעביר המנדט לחבר המועצה ממה שיינפיין. יצוין כי המנדט של סדבון, הובטח לאסנת ספורטה, חברת המועצה המתמודדת על ראשות העיר, אך ברגע האחרון נמלך סדבון בדעתו והחליט כאמור להזדהות עם לביא. חברת המועצה קרן גרשון מסיעת סדבון הודיעה כי טרם החליטה האם תתמודד ברשימה כלשהי או שתעביר גם היא המנדט שברשותה.

אסנת ספורטה – מתמודדת על ראשות העיר עם המנדט שברשותה

צביקה צרפתי – פורש מהחיים הפוליטיים. בישיבת ההזדהות יעביר המנדט שברשותו לאסנת ספורטה.

אורן כהן – מתמודד למועצת העיר עם המנדט שברשותו.

הדר לביא – בסיעת הדר לביא יישארו חברי המועצה הנוכחיים. בסיעה 3 מנדטים

סיעת יובל לוי – חבר המועצה יובל לוי פורש מהחיים הפוליטיים. יובל לוי ככל הנאה יעביר המנדט שברשותו לראש העירייה רפי סער. חברו לסיעה, ממה שיינפיין מקים רשימה עצמאית.

מרצ – חברת המועצה פליאה קטנר פורשת בסוף הקדנציה ממועצת העיר, מאיר מנדלוביץ ככל הנראה יעשה כמוה אך טרם נתן תשובה סופית. מי שממשיך במרצ הם קובי פדוה ולירית שפיר.

עדי לוי סקופ – מתמודדת לראשות העיר עם המנדט שברשותה

סיעת איתן צנעני – צנעני ממשיך בתנופה למועצת העיר עם אמיר קולמן וחברי רשימה חדשים. בסיעה 3 מנדטים.

איתן צנעני

ראש העירייה רפי סער – מתמודד לקדנציה שניה על ראשות העיר עם שותפו ויד ימינו דני הרוש. מספר 3 שלו ברשימה החדשה היא אורית מסמי, מנכ”ל פורום חברה קדישא לשעבר.

 

על ראשות העיר – אין מתמודדים חדשים

אורית מסמי

פעם שניה בהיסטוריה של כפר סבא, שלא יעמידו עצמם לראשות העיר – מועמדים שאינם חברי מועצה מכהנים.

בבחירות 2018 היו 9 מועמדים ומהם 4 שלא כיהנו במועצה באותה תקופה, בבחירות 2013 היו 5 מועמדים לראשות העיר – 4 מהם היו חברי מועצה. בבחירות 2008 היו 2 מתמודדים בלבד ממועצת העיר, בבחירות 2003 היו 9 מועמדים לראשות העיר – 4 מהם לא היו חברי מועצה.

בבחירות אלו- שיתקיימו ב-31/10/23 יתמודדו על ראשות העיר 4 מועמדים. ראש העירייה רפי סער ו-3 חברות מועצת העיר, אסנת ספורטה, הדר לביא ועדי לוי סקופ.

2 מתמודדים חדשים למועצת העיר

באופן היסטורי גם בפאן הזה – בבחירות אלו נכון לעכשיו יש רק 2 מתמודדים חדשים: נדב לויטה מטעם יש עתיד, שאומר “לצעירים מעולם לא היה ייצוג פוליטי בעיר” וראובן חן שרוצה לקדם בין השאר “פרויקטים משותפים לרווחת תושבי העיר ביניהם הורדת יוקר המחיה על ידי הקמת סופרמרקט שיתופי”.

 

ישיבת ההזדהות ביום ראשון 27.8

 

שמות הסיעות של המועצה היוצאת, מספר חבריה של כל סיעה ושמותיהם של באי-כוחה ושל ממלאי מקומם נקבעים במסגרת ישיבת מועצת העיר המכונה ‘ישיבת הזדהות’.
ישיבת ההזדהות וקביעת סיעות המועצה היוצאת היא ההזדמנות של כל חבר מועצה להודיע עם איזו סיעה הוא מזדהה לקראת הבחירות הקרובות. ההזדהות היא חופשית, וחבר מועצה אינו חייב להזדהות דווקא עם הסיעה שבמסגרתה נבחר בבחירות הקודמות. חבר מועצה יכול לבחור להזדהות עם אותה סיעה, עם סיעה אחרת – ואף עם סיעה ‘חדשה’. חבר מועצה יכול גם לבחור שלא להזדהות עם אף סיעה.

כל חבר מועצה רשאי להזדהות במהלך ישיבת ההזדהות, גם אם אינו מתכוון להתמודד בבחירות הקרובות. הזדהות עם סיעה אחרת במהלך ישיבת ההזדהות אינה נחשבת כ”פרישה” מסיעה לפי הדין. נזכיר כי בשלב זה נקבעים שמות הסיעות של המועצה היוצאת, מספר חבריה של כל סיעה ושמותיהם של באי כוחה ושל ממלאי מקומם – וזאת בלבד.

האות והכינוי המצוינים בישיבת ההזדהות הם חסרי משמעות להמשך ואינם מקנים כל זכות לקראת הבחירות הקרובות.

לקביעת סיעות המועצה היוצאת ישנה חשיבות רבה:

 ועדת הבחירות תורכב בהתאם להרכב הסיעתי שנקבע בהזדהות.
 בא כוח סיעה יוצאת מוסמך לפעול בשם הסיעה בעניינים שונים, כגון הגשת רשימת מועמדים והצעת מועמד לראש הרשות.
 באי הכוח שנקבעים בשלב זה הם אלה שיוכלו להגיש רשימת מועמדים והצעת מועמד לראש הרשות, ללא צורך בחתימות תומכים ובעירבון כספי.
 מספר חברי ועדות הקלפי שיאיישו את הקלפיות מטעם הסיעה נגזר מגודל הסיעה.
 ישנן השלכות לעניין חוק המימון.
מועד ישיבת ההזדהות: המועד האחרון לקיום ישיבת ההזדהות הוא יום 27/08/2023. רק חברי מועצה רשאים להזדהות במסגרת זו.

שימו לב: חבר מועצה שנכח בישיבת ההזדהות לא יכול לשנות הודעתו לאחר מכן.

תגובות