מהן תביעת סיעוד ומה חשוב שתדעו לגביהן? 

בחיי היומיום קשה מאוד לחשוב על מצב שבו נהפוך להיות סיעודיים. עם זאת, ולמרות שלא נעים לדבר על כך, זה משהו שבפירוש עלול לקרות לכל אחד מאיתנו. לכן עולה השאלה: מה עושים במצב כזה שבו אדם הופך להיות סיעודי? חשוב להבין שזה עלול לקרות לא רק לאנשים מבוגרים. אומנם זה נכון שכאשר רובנו חושבים על סיעוד אנחנו חושבים על קשישים, אך זה לא תמיד המצב. יש גם לא מעט אנשים צעירים שעוברים תאונות דרכים או סובלים ממחלות שונות שעלולות להוביל אותם למצב סיעודי. לכן, מעבר לכך שכדאי מאוד לעשות ביטוח סיעודי, צריך גם להבין מה הוא כולל. מה זו באמת תביעת סיעוד, איך מגישים אותה ולמה אפשר לצפות כאשר מגישים תביעה שכזו?

קשישים

 

מי הוא אדם סיעודי? 

 

כדי להבין האם כדאי לכם והאם אתם יכולים להגיש שבשמו של בן משפחה תביעת סיעוד, צריך להכיר את ההגדרה. מי הוא באמת אדם סיעודי ואיך בוחנים זאת? חשוב להבין שאדם סיעודי הוא אדם שצריך עזרה גם בביצוע של פעולות בחיי היומיום. כמו למשל: לבשל, להתלבש, להתפשט וכדומה. העניין הוא שמעבר לכך שאותו אדם צריך עזרה, יש להוכיח שזה אכן המצב שלו. כלומר, ברוב המקרים יישלח מישהו לביתו מטעם חברת הביטוח או הביטוח הלאומי שאכן יבדוק את מצבו. בצורה כזאת, כאשר יתברר שהוא אכן סיעודי, ניתן יהיה להתקדם ולהחליט מה עושים בנידון. הבעיה היא לא רק הקושי הנפשי של טיפול באדם סיעודי, שכן העניין הוא שמדובר גם על עלות כלכלית מאוד גבוהה. לכן ברוב המקרים משפחות שצריכות לטפל באדם סיעודי זקוקות לעזרה כלכלית. אי אפשר לעמוד בכל ההוצאות האלה לבד ולכן על תביעות בתחום הסיעוד לא ניתן לוותר. 

 

הדרך הנכונה להגיש תביעות סיעוד? 

 

אתם נמצאים במצב שבו אתם מטפלים באדם סיעודי? אחד מההורים שלכם, או כל בן משפחה אחר, הפך להיות סיעודי? אם כך, אתם חייבים לדעת מה עושים בנידון. אי אפשר להתמודד עם מצב כזה לבד. בנוסף, אם לאותו אדם יש ביטוח סיעודי, מובן שמגיע לו לקבל פיצוי ועזרה כלכלית. לכן הדבר החשוב ביותר שצריך לעשות הוא לפנות לעורך דין. עם זאת, בנקודה הזאת חשוב לעצור ולהבין: עורך הדין שלכם חייב להיות מומחה בתחום הספציפי שעליו מדובר. כלומר, אם אתם צריכים להגיש תביעה בתחום הסיעוד, עליכם לבחור עו”ד שזו המקצועיות והמומחיות שלו. שימו לב היטב באיזה עו”ד אתם בוחרים ועל מי אתם סומכים. הרבה מונח כאן על הפרק, והשאלה איזה עו”ד יהיה מעורב בדברים הינה בעלת משמעות רבה. לכן, אם אתם רוצים לקבל את הפיצוי או את הקצבה כמה שיותר מהר, כדאי שתבחרו עו”ד משכמו ומעלה. מישהו שיש לו ידע, ניסיון והרבה מאוד לקוחות מרוצים, אז למה אתם מחכים? 

תגובות