איך לבחור חברת קידום אתרים ומה חובה לכלול בהסכם איתה?

כל בעל או בעלת עסק שרוצים למקסם את ביצועי העסק נדרשים להיות נוכחים באופן משמעותי באינטרנט. הבסיס לכך הוא אתר איכותי ופופולרי, וכדי לייצר את הפופולריות ההכרחית כדאי להשקיע בקידום האתר. כאן בעמוד תמצאו מידע שיעזור לכם לבחור נכון חברת קידום אתרים, וגם לבחון באופן מושכל את ההסכם איתה – כך שהתוצאות יענו על הציפיות.

ניסיון רחב היקף

תחום קידום האתרים השתנה באופן משמעותי בשנים האחרונות, ולמעשה מתעדכן כל הזמן. דווקא מסיבה זו יש חשיבות רבה לניסיון של חברת הקידום. הוותק מהווה בסיס הכרחי ליכולת להתמודד עם כל אתגר, וגם ללמידה אפקטיבית של כל החידושים הרלוונטיים. ותק הוא גם אינדיקציה להצלחה מתמשכת, עם שלל לקוחות. כדאי להעדיף חברות עם ניסיון בקידום אתרים בתחום הפעילות שלכם, כלומר כאלה שכבר יש להן היכרות מוקדמת עם העולם שבו אתם פועלים.

שקיפות מלאה

איכות הכרחית נוספת לכל חברת קידום אתרים היא התנהלות מתוך שקיפות מלאה. הסיבה לכך פשוטה: זהו שירות שנדרשת סבלנות על-מנת לראות את התוצאות שלו. תהליך קידום אורגני נמשך מספר חודשים, ובתחומים תחרותיים וכשמדובר על אתר חדש או כזה של א קודם אף פעם – אפילו שנה ויותר. בנוסף, לא ניתן להתחייב על תוצאה ספציפית, מפני שאף מקדם אתרים, מוכשר ככל שיהיה, לא יכול לדעת מה יעשו המתחרים. לעומת זאת כן ניתן לדרוש שקיפות מוחלטת, כך שתוכלו לדעת בכל נקודת זמן מה נעשה לטובת קידום האתר שלכם.

זמינות גבוהה

ההמלצה שלנו היא להיות מעורבים בתהליך הקידום של האתר שלכם. לברר מה נעשה, להתעדכן לגבי מיקום האתר בדפי תוצאות החיפושים הרלוונטיים, לשאול שאלות, להציע תכנים ועוד. על-מנת שיתאפשר שיתוף פעולה יעיל ופורה, חברת קידום אתרים חייבת להיות זמינה עבורכם – במייל, בוואטסאפ או בטלפון, בהתאם לדרך הנוחה מבחינתכם. מומלץ לבחון גם את ההתחייבות של כל חברה מבחינה זו, על-מנת שלא ייווצרו פערים תוך כדי תהליך הקידום.

על מה חשוב להקפיד כשחותמים על חוזה מול חברת קידום אתרים?

לאחר שנבחרת חברת קידום אתרים, מן הסתם תחתמו איתה על חוזה מפורט. בניגוד למוצרים או שירותים אחרים, כאמור לא ניתן להתחייב לתוצאות ספציפיות, ולכן אף חברה שמכבדת את עצמה לא תכלול בחוזה הישגים ספציפיים. כן חשוב שיהיה בחוזה פירוט של כל הפעולות שבאחריותה של החברה לנקוט – לרבות כמות העלאת התכנים החדשים לאתר מדי חודש לאורך תקופת ההתקשרות, מספר הקישורים החדשים לאתר בפרק זמן זה ועוד.

עוד סעיף מרכזי עוסק באחריות הלקוח לספק תכנים, תמונות או כל דבר אחר שנחוץ לטובת הקידום. מצד שני החברה אמורה להתחייב בחוזה להתנהל בהתאם לכל הכללים של גוגל. כמו כן כדאי להקדיש תשומת לב נוספת לסוגיית הקישורים – כדי לוודא שהם יישארו גם אחרי תום תקופת ההתקשרות ולא יוסרו ע”י חברת הקידום. 

תגובות