היוזמה המקסימה של שיר גנור מכפר סבא : פתחה שולחן אצלה בבית ופינקה במטעמים שהכינה נשים שבעליהן במילואים

לשיר גנור מכפר סבא, יש בעל שכבר חודשיים ויותר במילואים בעזה. הגעגועים והחשיבה על נשים במצבה הביאו אותה לממש יוזמה מקסימה שצלחה מאוד בקרב עוד נשים כמוה. השבוע היא פרסמה בקבוצת מאמות כפר סבא בווטסאפ הזמנה לנשים שהבעל במילואים והן לבד בבית, מזה זמן רב “זו יוזמה פרטית שלי”, היא מספרת “בעלי היה חודשיים במילואים, ואני יודעת כמה היום יום זו הישרדות ויש הרבה קשיים לאורך כל יום וכל היום, רציתי לתת להן מעט אור, ולהתפנק בלי צורך לדאוג למשהו טעים לאכול. הגיעו 5 אימהות לביאות ומהממות עם הקטנים שלהן, בני 7-11 חודשים. חברה רצתה לתרום את חלקה מהבוקר הזה והביאה קינוח ונתנה לי יד עם הסלט. כל השאר הכנתי בבית ודאגתי לקנות מה שצריך”.

 

גנור “הן היו מקסימות והציעו להביא, אבל סירבתי בנועם ואמרתי שהן באו לכיף, הן גם הציעו לסדר אחרי, אבל סירבתי, הן באו לכייף. הנשים שהגיעו ממרכז כפר סבא. הן היו אסירות תודה, ושמחו מאוד על היוזמה. זה ריגש אותי מאוד וגם אותן”.

 

ואיך באמת מסתדרים בלי הבעל חודשיים ויותר ?

“הוא היה מגיע אחרי שבוע לכמה ימים, אבל זה קשה. קשה שהגדול מבין ומתגעגע, ולא כל כך מדבר על אבא כי הוא חסר, והקושי הרגשי יוצא בנטנטרומים.. הקטנה לא מפסיקה לקרוא לאבא.
קשה להתעורר לבד בבוקר, להכין את שניהם לגנים, לקחת לגנים כשכל גן בקצה אחר של העיר. לאסוף לבד מהגנים, לבלות איתם יחד אחה״צ, לחשוש מהמצב הביטחוני, ואזעקות עם שניים לבד. ארגונים של ארוחות ערב ומקלחות לבד, להשכיב לישון את שניהם לבד, להתקלח בשניה וחצי כדי שאם תהיה אזעקה אני אהיה עם הילדים שלי. היום נגמר מאוחר, כי מי יסדר את הבית בסוף היום, ומתחיל מוקדם. הבדידות. אציין שהסביבה שלי הציעה לי עזרה בכל המישורים, אבל אני בחורה שמעדיפה להסתדר בעצמי אם אני יכולה. זה לא קל, ועם זאת אני יכולה לדבר בשם עצמי, שלא הרגשתי שנעים לי להתלונן או להגיד כמה קשה לנוכח הזוועות שאנשים יקרים עברו ב-7.10”.

 

את מתכננת עוד ארוחה כזו?

“יכול להיות, מקווה ששוב בעוד חודש בהתאם למצב. היו הרבה הכנות ובישולים ואני עם שניים קטנים בבית, זה היה מורכב אבל מאוד מספק”.

 

מאת: אירית מרק

תגובות