אין יותר מאירית מרק ראויה לאהבה שאנו מרעיפים עליה / מאת יואב חביב

הדילמה מקשה ומעיקה מיום ליום. משעה לשעה . מלילה ללילה . מהודעת דובר צה”ל : ” הותר לפרסום ” … על בסיס יומי לדאבוננו. משתנקים וממשיכים . בוכים ומנסים בכל הכח להיאחז בחיים . הלב ניקרע . התמונות של גיבוריי ישראל שחרפו נפשם בכדיי לאפשר לנו לחיות במדינה האהובה שבנו הוריינו , נשקפים אלינו מכל ערוץ . מכל פרינט . מלח הארץ . גיבוריי החיל . ואנה אנו באים . ואחיי שאמרתי כל זאת…אני משיב אוויר לריאותיי . בפאוזה עמוקה מנסה לזקוף קמעא את עורפי…וקובע עם חברי היקר נבות רובינשטיין . יומולדת 21.00 . לוקיישן גונזו . אירית מרק חברתי האהובה . אחותי על מלא מלא

 

20.45 נבות מלקט אותי ממעונות הגיל . יש זמן רק 20.00… ומה עושה קשיש כמוני שלא מסוגל לטמון ראשו בחול . נכון ” נתקע ” מול המרקע . ממול חולפות ההלוויות אחת אחת . ועוד אחת . ועוד אחת . זעקות האימהות. האבות . הילדים . האחים . החברים , מפלחות את חלל החדר . הלב ניקרע . מועקה חסרת חיות מונחת על לוח ליבך . הנייד ביד . חפץ להתקשר לנבות ולאמר לו : אייני יכול עוד . אני נותר בבית . תמסור בשמי חיבוק ענק לאירית . מה אתה עושה יואב , סח אני , בייני לבין עצמי . אתה אפילו לא יודע באם תוכל לחגוג עם איריתוש בשנה הבאה. וכמה זה קשה לפסוח על שתי הסעיפים .

הריי על המסך טוביי בניינו נטמנים בריגביי העפר של ארצנו האהובה . אתה מניח את הנייד . נושא תפילה חרישית להחלמת כל הפצועים . להשבת כל החטופים הנמקים במחילות של חיות האדם צמאי הדם ומקדשים את המוות . לשובם הביתה בשלום של כל חיילנו עזיי הרוח והנפש הנלחמים גם ברגעים אלה בסמטאות השטן ברצועת הרשע והרוע . מצבי הבריאותי מסייע בידי לפסוק להיצמד לחיים . מתיז זרזיפיי בושם על לסתותיי ויורד לפגוש את נבות בואך פאב הגונזו בתע”ש . חיבוקים אדירים מסייעים בידינו לעשות את הסוויץ’ האדיר ולשמח את איריתוש שלנו , קרי אירית מרק . חיבוק ענק ענק לכלת היומולדת , ומרגע זה והלאה , כולנו אירית מרק . אתה פוגש חברות וחברים אהובים . מלח הארץ והמושבה. ושוב , אתה לא נוקב בשמות , שמא תותיר מאחור חבר או שניים . מה לעשות , גם הזיכרון לא כתמול שלשום . ( לי יש נסיבות מקלות בדמות ההקרנות המתלבשות גם על תאיי הזיכרון ) . כרגיל , גילוי נאות . אירית מרק ואנוכי חולקים באהבה כבר חצי יובל של שנות חברות . אין יותר מאירית ראויה לאהבה שאנו מרעיפים עלייה . ולא בגין היותה אשת התקשורת מס . 1 . במושבה . אלא בעבור היותה צדיקה . אין לי בארסנל מילה אחרת ברגע זה .

 

זו הייתה חגיגה עוצמתית ברמות על . החל מאירית כלת השימחה . עבור לחברותא המדהימה של אוהבות ואוהביי אירית שהם גם אוהביי המושבה . המשך בתפריט העשיר של הגונזו , הפאב המוביל במושבה . תוסיפו לכך את עוגת היומולדת המופלאה מעשה ידיו של שמו והריי לכם מניו שכולו : כליל השמות . נכון זה קשה . מאד קשה , ברם אנו מניחים הכל בצד לרגע קט . מסירים את הסלעים הרובצים על ליבנו . מניחים אותם בצד ולו לשעה קלה . זה מגיע לאירית בכבוד . זה יום חגה . שמחנו איתה . כן אנחנו רוצים להמשיך לחיות עם כל הקושי . צחקנו איתה . ברכנו אותה בכל הברכות . בלסנו עימה שתינו לחייה . חלקנו עימה את אהבתנו והערכתנו . נשף יומולדת 5 כוכבים פלוס .

ואז מגיח לעברנו אפוף נגוהות . זוהר . הילות . הרב הצדיק שמעון מויאל . חבר יקר ואהוב . אמנם רבה של אלפיי מנשה אך כולו שלנו . הרב מויאל הוא הוא גשר אמיתי בין חילונים לדתיים וזו עוד סיבה מדוע נקשרתי אליו בעבותות מזה שנים רבות . הרב מויאל הוא רב מאחד ואוהב . לא רב משסה ומפלג . שונא ומתריס . הלוואי כל הרבנים כמוהו . ואו אז היינו מאוחדים . מאוגדים . אוהבים . הרב מויאל מקרב גם את החילונים שביננו לדת ישראל . למסורת ישראל . לאהבת הארץ , בנותיה ובנייה . ואז מגיע הרגע הגדול שלי . אירית אוחזת בידי . הרב מניח את ידו על ראשי . גוהר אליי אוזני ומברך . ומברך . ומברך . אני לא יכול לעצור את הדמעות . והפעם דמעות של אושר . דמעות של התעלות והתרגשות . דמעות שכולן אהבה והערכה לחברי היקר הרב מויאל . תודה לך כבוד הרב . אין לי ספק שברכותייך תחצנה שיבעת רקיעים ותגענה אליי מרגלות כס הכבוד . תודה צדיק .

 

ואם בצדיקים עסקינן , אז אנא היו עימי לעוד זוג דקות והבו לי שיבה לכלת היומולדת . בעשור האחרון בנתה אירית , בעשר אצבעותיה , עמותת צדקה , מפעל צדקה של אישה אחת . תעברו דרך תל חי 40 . חנות יד שנייה של אירית . שם ניבנה החמ”ל המעצים של העמותה שכל הכנסותיה קודש לחיילים הבודדים . לאימהות החד הוריות . למטופליי הרווחה . ככל שזמני מאפשר בין לבין , אני מגיע הרבה לחמ”ל בתל חי 40 . נוטל כיסא . תופס לי קרן זווית המאפשרת לי לצפות בעוצמתה של הצדקת אירית מרק המתפעלת במו ידיה אימפריית נתינה ואהבת האדם . תודה מעומק ליבי אירית יקירתי . תודה על מי שאת ומה שאת

 

נכון , לא תמיד אנו רואים הכל עין בעין . ברם זו כוחה של חברות אמת . חברות כערך עליון . אני אוהב אותך נשומל’ה ומאחל לך מיליון של מז”ט ליום הולדתך . עד 120 כ 20 . ומי ייתן ואוכל לחגוג איתך גם בעוד שנה . שלך מכל הלב . יואב . ולכן ולכם חברות וחברים אהובים שלי . אנא זכרו לעד : רק אהבת חינם תנצח . הרבה אהבת חינם . בתקווה לימים טובים יותר . הרבה יותר טובים . ועד אז אנחנו לא נפסיק לשיר . שיר מהול בעצב ודמעות . אך עדיין שיר . שלכן ושלכם . יואב .

 

תגובות

תגובות