כל מה שרציתם לדעת על הקובייה : הקבוצה הסודית מכפר סבא שהתפתחה לאימפריה

בכפר סבא נולד פרויקט מדהים שהקים תושב העיר, אורן חג׳ג׳ יחד עם צמד חברים טובים, אלי אליהו ומקס אוטמזגין.

 

 

הפרויקט הוא ייחודי לכפר סבא ואין כמוהו בארץ כולה.

בכדי להבין את ההוויה, החברות הטובה שהתגבשה, הביחד הכה מיוחד המאפיין את הקבוצה שרבים מנסים להצטרף אליה, צריך לצפות בסרטונים או להגיע ולצפות בקבוצה שהפכה בתוך זמן קצר לקבוצת הכדורגל המבוקשת ביותר בארץ. מה שלא רואים במשחקים עצמם זה היוזמות החברתיות הנפלאות שהחבר’ה האלה עושים, התרמות, סיוע ועזרה לפרויקטים שהם בוחרים להצטרף אליהם.

 

אחת לחודשיים החבורה מקיימת מסיבת בריכה מפוארת הכוללת אוכל כיד המלך באחד מיישובי הסביבה בווילה שהם שוכרים. למסיבה מגיעים השחקנים ונשותיהם, זמרים ידועים ועוד.

פעם בשבוע או שבועיים מתכנסים החברים לצפייה משותפת במשחקי הכדורגל באחד מבתי החברים, בפעם האחרונה נפגשו החברים בביתו של חבר הקבוצה, ליאור קליין.

בטקסי סיום העונה כל 50 השחקנים מקבלים גביע מהודר, עד כה התקיימו 3 טקסים כאלה.

במשחקים משתתפים בין השאר שחקני עבר מפורסמים מבית”ר והפועל כפר סבא.

 

גביעים המחולקים לשחקנים

 

 

חוגגים לאלי צורף יום הולדת

 

ימי הולדת הם כמובן חוגגים יחד, כל פעם במקום אחר

 

 

 

 

הקבוצה הפכה לשם דבר עד כדי כך שהחברים מזוהים ברחוב ואזרחים מעריצים מבקשים להצטלם איתם. סלב.

לפני כשנה וחצי אורן חג’ג’ איגד לתוך קבוצת ווטסאפ כ-50 חברים בני 40+ שאליהם הצטרפו עם הזמן גם צעירים יותר.

 

 

הקבוצה המצומצמת (בתחילה) החלה לשחק בשבתות בבוקר. רוב השחקנים הם תושבי שכונות מזרח העיר, קפלן/יוספטל ונוספו אליהם במרוצת הזמן גם שחקנים ממרכז ומערב העיר.

וכך זה הולך: שבת, בשעה 6:35 אורן מגיע למגרש וממקם שולחן וכיסא בכניסה, מוריד את קנקן התה החם, בקבוקי המים וחבילות העוגיות מהרכב וממתין לשחקנים שיגיעו. כל שחקן משלם בכניסה 50 שקלים עבור קופת הקבוצה (אפרט בהמשך את התמורה ל 50 השקלים).

 

חג’ג’, מקבל כסף בכניסה

 

השחקנים מגיעים בשעה 7:00 בבוקר, עושים בחירות ומיד לאחר מכן עולים אל כר הדשא הסינטטי של מגרש ״הקובייה״ בשכונת קפלן למשחק של כשעתיים.
את הטורניר שופט ״גבי אלון״, ושופט אותו ביד רמה.

 

 

השחקנים מגיעים בשעה 7:00 בבוקר, עושים כאמור בחירות ומתחלקים ל – 4 קבוצות. כל ראש קבוצה בוחר עוד ארבעה שחקנים ומרכיב קבוצה.

בסיום המשחקים, כל השחקנים מתיישבים לאכול ארוחת בוקר ביחד (ע״ח קופת הקבוצה) ומשוחחים על הכדורגל וגם על כל מה שמעבר. כמו כן לשחקנים יש תלבושות מדוגמות, מדי משחק עם הלוגו של הספונסרים: (תליה אירועים – מגה פון ורודי עבודות עפר).

 

 

 

 

אורן חג’ג’ דואג לכל שחקן באופן אישי, ואם יש גם קשיים דואג לפתור ולסדר ממש כמו דמות אבהית ואכפתית

המשחקים מצולמים לכל אורכם ובסיומם עולים תקצירים של שערים ואירועים לדף הפייסבוק של ״הקובייה״.

במקביל למשחקי הכדורגל, מצולמים גם סרטוני הומור מצחיקים מאוד של הצמד אלירן דוסטן ואורן חג’ג’, סרטונים בהם הם משקפים את הנעשה במגרש בצורה הומוריסטית ומשעשעת.
צילום ועריכה וניהול המדיה אלי אליהו.

 

 

בכל ארבעה חודשים מסתיימת הליגה וחברי הקבוצה חוגגים את סיומה באירוע חגיגי עם מוזיקה שתייה כיבוד ומטעמים כיד המלך. כמו כן נערך טקס סיום עונה שבמהלכו מחולקים פרסים יקרי ערך (בחסות הספונסרים) לשחקנים המצטיינים וגביעי הוקרה והשתתפות לכל השחקנים.

נכון להיום ״הקובייה״ הפכה לשם דבר בקרב חובבי הספורט בכלל ואוהבי הכדורגל בפרט, עקב הסיקור האדיר שלה ברשתות החברתיות ועצם העובדה שמשתתפים בה אנשים בני 40+ שחווים מידי שבת את ההרגשה של משחק כדורגל אמיתי עם שופט מדי קבוצות וכו׳.

בקבוצה יש כ – 50 שחקנים ויכולים בפועל לשחק במגרש רק 20 שחקנים.

כדי לנסות ולתת לכולם הזדמנות קבוצת הווטסאפ ננעלת ביום חמישי בבוקר ונפתחת בדיוק בשעה 15:45 – 20 השחקנים הראשונים שהספיקו להירשם יזכו ללבוש את מדי הקבוצה ולשחק בשבת הקרובה. מפאת כמות המשתתפים, לא ניתן כרגע לצרף שחקנים חדשים.

 

 

חברי הקובייה מעורבים בחיי הקהילה בכפר סבא ושותפים ליוזמות חברתיות רבות של תרומה לקהילה.
לפני מספר חודשים הוצת בית כנסת בכפר סבא וחברי הקבוצה התארגנו והרימו חמ״ל תרומות של גיוס כספים לטובת בית הכנסת. ואכן הצליחו לגייס סכום נכבד.

אורן חג׳ג׳, קפטן הקבוצה סיפר לנו ״כל מה שאני עושה, זה מאהבה שלי לחברים. כשאני רואה שטוב להם אני מרגיש סיפוק אדיר, כל שבת שאני מגיע למגרש אני נהנה מלראות איך כולם מגיעים, ונהנים להיות ביחד. להגיע בשעה 7:00 בבוקר כל שבת זה לא פשוט בכלל, אבל הביחד הזה מנצח הכל. כמובן שלא הייתי יכול לעשות את זה לבד ומגיע מילה טובה לשותפים שלי אלי אליהו ומקס אוטמזגין שהרימו איתי את הפרויקט הזה. וכמובן שמגיע קרדיט ענק לכל השחקנים שבלעדיהם לא הייתה הקבוצה שנקראת הקובייה”.

 

 

 

מאת: אירית מרק

תגובות

תגובות