תיאטרון הקאמרי הקים את “הקאמרי Academy” המציין שנה שנייה בהדרכת שחקנים חובבים בשרון

להיות או לא להיות – שחקן?

תיאטרון הקאמרי הקים את “הקאמרי “Academy שמציין שנה שנייה בהדרכת שחקנים חובבים בשרון. ענת שחר, מכוכבות השנה הנוכחית, מספרת איך הקורס מאפשר לעיתים בריחה מהמציאות המורכבת

לפני כחודש חוותה ענת שחר, שהשתתפה ב”קורס חובבי תיאטרון” של תיאטרון הקאמרי שהתנהל ברעננה, חוויה שלא חוותה מעולם. לראשונה בחייה היא עלתה על במת תיאטרון מסחרי, תיאטרון הקאמרי בתפקיד לביבה מול קהל שמורכב ממשפחות, חברים ואנשים מבחוץ שבאו לצפות. “זהו התפקיד שהכי התחברתי אליו”, היא מספרת על החוויה.

המחזה עוסק ביונה פופוך אשר מתעורר ליד אשתו לביבה לילה אחד ומחליט שמאס בחייו. הוא הופך את אשתו ממיטתה, מתעמר בה ומאיים לעזוב אותה, מתוך מחשבה שישנם חיים יפים יותר במקום אחר, אך גם הבנה שחיים אלה אינם מיועדים לו. שחר ביצעה דיאלוג קצר מתוך המחזה. בחיים מחוץ לתחביב המעניין היא גרה במושב צור משה בשרון ומנהלת משרד יחסי ציבור.

זוהי השנה השנייה בה בית ספר למשחק של תיאטרון הקאמרי, “הקאמרי “Academy, פותח את שעריו לתושבי אזור השרון, ומזמין את כל שוחרי התיאטרון בעלי זיקה לאומנויות הבמה ללמוד במסלול שנתי ייחודי. בשנה שעברה למדו בו 20 נשים וגברים כאשר רבים מהם כבר הודיעו שהם ממשיכים לשנה נוספת. המסלול כולל העלאת שני מופעים על בימת הקאמרי ולימוד שיעורים חווייתיים במגוון תחומי התיאטרון. מי שמעוניין להרחיב את ארגז הכלים המשחקי שלו או סתם רוצה ליהנות ולהעלות על הבמה יוכל להתרשם ממגוון רחב של אומנויות תיאטרליות, כגון: משחק בסצנות ממחזות מוכרים, פיתוח קול, כתיבה ויצירה אישית ועוד.

“במהלך הקורס העלו התלמידים קטעים קצרים ממחזות שונים – ישנים וחדשים כאחד, מתוכם רבים של המחזאי, חנוך לוין”, מספרת שחר. “העלנו קטעים רבים של מונולוגים ודיאלוגים, חלקם ממחזות של חנוך לוין, כל אחד יכל לבחור בליווי מקצועי של הבמאית, פביאנה מיוחס, מה שמתאים לו. אהבתי מאוד את שיעור האימפרוביזציה, משחרר ומלא דמיון אבל גם שיעור שונה וייחודי כמו ליצנות מאוד אהבתי.”

“אני אוהבת מאוד את עולם התיאטרון והמשחק. בקורס יכולתי לשחרר לחצים, לברוח למעט מהמציאות המורכבת שלנו ולחוש קצת אסקפיזם שנחוץ בתקופה זו”, היא מספרת. “הייחוד של הקורס היה שישנה רמה גבוהה של המורים כיוון שהם מגיעים מהשטח ממש. גם אם הם שחקנים וגם אם מעצבי תנועה וכדומה. כשמגיעים לסדנאות בתיאטרון הקאמרי עצמו יש תחושה נעימה וכיפית”.
שחר החליטה להמשיך לשנה נוספת ומגוונת בקורס חובבים שבשרון כי היא בטוחה שגם השנה הרמה תהיה גבוהה מאוד. אוהד ובר,

מנהל “הקאמרי “Academy אומר כי “זהו מפעל ייחודי שאין לתיאטרות אחרים. זה מרגש שהתיאטרון יוצא מתל אביב להקים קבוצות חובבים ברחבי הארץ”. המפגשים יתקיימו ברעננה בין החודשים נובמבר ליולי, בימי רביעי בערב והמופעים עצמם ייערכו על אחת מבימות התיאטרון הקאמרי. המורים שיעבירו את השיעורים במסלול הם אנשי מקצוע מובילים בהוראת תיאטרון ובמשחק על במה ועל מסך.
“רבים מתלמידי השנה הקודמת רוצים להמשיך ולהעמיק את הידע והניסיון בתיאטרון וכבר נרשמו למסלול שנפתח בשנה הבאה” אומר ובר, “קבוצות החובבים הללו רצניות ובעלות תשוקה ומסירות שלא נופלות משחקנים מקצועיים שלומדים בבתי ספר למשחק. הבמאים מקבלים אנשים בוגרים שרוצים להשקיע את כל הזמן הפנוי שלהם מחוץ לעבודה בתיאטרון ופיתוח עולם המשחק. האנרגיה והמחויבות היא גדולה ובזכות הדבר הזה אנחנו מצליחים לדחוף את קבוצות החובבים לרמה מקצועית.”

צילום טל יוסיפוב ענת שחר והקבוצה

תגובות

תגובות