תושבי רמת השרון, פעילי ציבור ובעלי עסקים, יוצאים נגד התכנית להקמת קניון ביג בשולי העיר

 
מאות תושבים, פעילי ציבור ובעלי עסקים יוצאים במאבק נגד הקמת קניון "ביג- פשן גלילות" שמתוכנן להיבנות בשולי רמת השרון. "מדובר בקומץ זעיר של בעלי הון אינטרסנטים שמטרתם התעשרות מהירה על חשבון התושבים. המרכז ההיסטורי של העיר, רחובות אוסישקין וסוקולוב ברמת השרון, המהווה נכס ציבורי-קהילתי ממדרגה ראשונה יושמד. חיסול איכות המסחר והמרחב הציבורי יוביל לפגיעה קשה בחיי התרבות העירונית, תוך פגיעה אנושה ובלתי ניתנת לתיקון באיכות החיים במקרה שתאושר התכנית", אומר עו"ד אלימלך קריסטל המייצג את התושבים בהתנגדות. "מדובר בקניון ענק, נוסף ומיותר על חשבון שטחי תעסוקה שיגרום לנזק רב. על פניו, ממתגים את התכנית כתעשייה עתירת ידע כאשר בפועל הדבר מהווה אחיזת עיניים. המדובר בהקמת מרכז מסחרי מפלצתי המתפרש על 4 קומות, 83,000 מ"ר, כאשר המרוויחים הבלבדיים על חשבון הציבור הרחב הם שוב רק בעלי ההון", מוסיף.

על פי התכנית המקורית שאישרה הועדה המחוזית אמור היה המתחם המתוכנן להוות שטח תעסוקה ותעשייה עתירת ידע עם חזית מסחרית מצומצמת בקומת הקרקע בלבד. ואולם:

מסתבר כי באחרונה אישרה הועדה המקומית, בטעות, להפקדה תכנית המיועדת להקמת קניון רחב מימדים המתפרש על פני 4 קומות במקום יצירת מבנה לתעשיה עתירת ידע.

"מדובר בקניון ענק, נוסף ומיותר על חשבון שטחי תעסוקה שיגרום לנזק רב ויותיר בעלי העסקים בחוסר כל כאשר תנועת התושבים ברחובות שלנו תיפסק ופרנסתנו שגם כך באה לעולם בעמל רב תישחק עד שנאלץ לסגור את העסק ולמצוא מקום אחר., אומר בעל עסק ברמת השרון.

כמו כן, בתקופה האחרונה אנו ערים לעומסי התנועה הכבדים שהתווספו לתושבי רמת השרון נוכח אישור כמות נכבדה של תכניות בניה ללא ביצוע פתרונות תחבורתיים ופתיחת מחלפים, כך שהציבור נאלץ לבלות כיום, שוב, שעות על גבי שעות בפקקים בכבישים בתוך רמת השרון, ביציאה ממנה ובכניסה אליה. ברור שהקמת הקניון תסתום כליל כפקק את כל התנועה ההולכת למערב העיר וליציאה ממנה".

גם סגן ראש העיר, יעקב קורצקי התייצב לימינם של מגישי ההתנגדות והתחייב לפעול לביצוע התכנית אשר לא תפגע בנכס הציבורי והמותג שמהווים הרחובות סוקולוב ואושיסקין.

התושבים ובעלי העסקים לא יוותרו. המאבק למניעת הקמת קניון ביג רק החל.

דובר עיריית רמת-השרון, גונן אליאסי: ההתנגדות שהוגשה על ידי בעלי עסקים ותושבים משקפת חששות מובנים אך לא מוצדקים, מהעדפת אזור התעסוקה החדש על פני המסחר הקיים. עיריית רמת השרון הציבה את ההתחדשות העירונית בראש סדר העדיפויות ופועלת במכשירים שונים, לטווח הקצר, הבינוני והארוך להתחדשותם והעצמתם של רחובות המסחר הקיימים, שהיו ויישארו רחובותיה הראשיים של רמת השרון. מתחם ביג קושר את הסינמה סיטי מדרום ומבני ציבור מצפון, לרצף איכותי של תעסוקה, מסחר, בילוי ומוסדות ציבור, המתחם מתאפיין באיכויות חסרות תקדים של מיקום, זמינות ונגישות, ברכב, בתחבורה ציבורית ובאופניים, זאת תוך הישענות על הרשתות המקומיות והארציות, הקיימות והמתוכננות, עבור תושבי רמת השרון בפרט ותושבי המטרופולין בכלל. לאור חשיבות מתחם צפון גלילות בכלל ותוכנית ביג בפרט, לעתידה ואיתנותה של רמת השרון, אושרה התוכנית להפקדה בוועדה המקומית לתכנון ובניה, בספטמבר השנה. יודגש, כי מתחם העסקים היוקרתי החדש בגלילות-צפון, יהיה עוגן מרכזי חשוב לחוסנה הכלכלי והתעסוקתי של רמת-השרון. על פי התחזיות, תזרים הפעילות באזור יותר ממיליארד ₪, בעשור הקרוב, לטובת הפיתוח העירוני ולרווחת כלל תושבי רמת-השרון. קידום התוכנית תסייע לרמת-השרון להתפתח בקצב מואץ בטבעת ההיקפית של היישוב – תוך שמירה על ציביונה הייחודי.

תגובות