כיצד מחדירים מותג לשוק- עשרה טיפים מובילים

 
בכל ענף ייצור ישנם מוצרים רבים, אך רק מעטים מהם נחשבים למותג. מהו למעשה מותג? במה הוא שונה מכל מוצר אחר? ההבדל בין מוצר סטנדרטי למותג דומה להבדל בין סרט דו מימד לסרט תלת מימד בו חש הצופה חלק מהעלילה. הפיכת המוצר למותג משמעה לקרום בו עור וגידים ולתת לו אופי ותכונות ברורות. באמצעות הפיכת מוצר למותג אתם מכוונים אותו הישר אל קהל היעד שלו. לדוגמה, הענקת תכונות כמו רכות, נעימות ועדינות למוצר תהפוך אותו למותג המדבר להורים לתינוקות שזה עתה נולדו. הענקת תכונות כמו קצב, אנרגיה וחדשנות יהפכו את המותג למושך בני נוער וצעירים. הזדהות עם תכונות המוצר יגרמו לאותו קהל יעד לרכוש אותו, לאו דווקא בשל בחינת המוצר באופן אובייקטיבי. לכן, השלב הראשון במיתוג מוצר הוא המחשבה מיהו קהל היעד של המוצר, מה מחפש אותו קהל יעד במוצרים שירכוש ולתת למוצר את אותן תכונות. איך נותנים את התכונות וממתגים את המוצר? הנה מספר טיפים:

לחבר למוצר את האדם המתאים
: קל מאוד לשייך תכונות למותג על סמך אדם מוכר המייצג אותו. עם היציאה לקמפיין של המוצר כדאי לבחור את האדם המייצג בתכונותיו נאמנה את התכונות אותן תרצו לייחס למותג. אדם זה צריך להיות בעל קונצנזוס רחב ושהתכונות הרצויות יהיו ברורות. אם לדוגמה מדובר על מוצר תינוקות, את המותג יכול לייצג שחקן המתמקד בתינוקות ופעוטות או "לוחשת לתינוקות"- מישהי הנחשבת לכוהנת בתחום.

לשמוע המלצות מהשכן ממול: אסטרטגיה אחרת היא דווקא פרסום המוצר באמצעות אנשים שאינם מוכרים שייצרו הזדהות בקרב קהל היעד של המוצר- אם מדובר במוצרי תינוקות תנו ל"אמא שפגשתם באופן אקראי" להתנסות במוצר ושאלו אותה לדעתה. דאגו גם שהטקסט יהיה בהיר, פשוט ושיתן תחושה של אמינות ותשובה ספונטנית.

לדבר אל כל החושים: דרך מרכזית למיתוג מוצר היא פרסומות באמצעי תקשורת שונים. נסו להעביר בדרך מוחשית ככל האפשר את תכונות המוצר כך שיקלטו אצל הצופה בפרסומת בכל החושים האפשריים (לצערנו טעם או ריח עדין לא עוברים מסך…). אם מדובר במוצר תינוקות, צבעים בהירים ופסטליים יעוררו תחושות של עדינות ורכות., וכך גם מוזיקה רכה ונעימה או צלילי דיבורו של תינוק ברקע. המחשה ברורה היא טריק שיווקי שעובד תמיד.

לקרוא לילד בשמו: שם המוצר הוא חלק חשוב מאוד במיתוגו. חשוב לתת למותג שם ברור ופשוט שיאגד בתוכו ככל האפשר את התכונות אותן אתם רוצים לייחס לו. השם אמור להעביר את אותן תכונות הן באמצעות משמעותו והן באמצעות הצליל- שם מותג המיועד לתינוקות יכלול צלילים כמו פ', מ', ב'- צלילים רפים הנותנים תחושת עדינות שהם גם הצלילים הראשונים אותם מבטא התינוק.

לעבור מסך: מבחינת הצרכן, אין כמו התנסות אמיתית בשטח. התנסות אמיתית מאפשרת לחוש את המוצר בכל חמשת החושים (ואולי אפילו בשישי…) ולא רק באמצעות ראיה ושמיעה. בנוסף, גם ראיה או שמיעה מקרוב הן שונות לחלוטין מאשר דרך מסך. הגיעו לירידים ופסטיבלים שונים על פי קהל היעד של המותג ותנו למשתתפים להתנסות במוצר. אם זוהי שמיכה לתינוקות, הגיעו ליריד או פעילות לאם ולתינוק ותנו לאם ואפילו לתינוק לנסות אותה.

חתום בהשקה: לכל מוצר נחשב, בוודאי כזה שרוצים להחדיר לשוק כמותג, רצוי לערוך אירוע השקה. את תוכן האירוע חשוב להתאים לתכונות המותג ולקהל היעד לו הוא מיועד. אם מדובר על מוצר לתינוקות, האירוע יכול לכלול הרצאות בתחום, מוזיקת רקע רגועה או פעילות מפנקת שישמחו כל אישה לאחר לידה כמו מסאז' או רפלקסולוגיה.

לירות לכל הכיוונים: היום ישנם אפיקי פרסום רבים בהם ניתן להשתמש על מנת להגיע אל הצרכן. השתמשו באפיקי פרסום רבים ככל האפשר. כך יהפוך המותג לחלק מחייו של הצרכן עוד לפני שרכש אותו. מלבד טלוויזיה פרסמו גם ברדיו, באינטרנט, בעיתון, בשלטי חוצות וגם על גבי אוטובוסים. התמקדו באפיקי הפרסום הרלוונטיים לקהל היעד של המוצר. אם מדובר על מוצר לתינוקות, שלטי פרסום בקניונים הם מקומות טובים לפרסום המוצר כמו גם טלוויזיה ואינטרנט.

להוכיח שחור על גבי לבן: צרכנים היום אינם תמימים ובשל ההיצע הרב שישנו הם ירצו לבל הוכחות חד משמעיות המאמתות את התכונות המיוחסות למותג. ניתן לעשות זאת באמצעות הצגת תוצאות סקרים המביאים נתונים מדוייקים לגבי שביעות רצון מהמוצר או תוצאות בדיקה מקצועית המוכיחה כי אותו מוצר הוא אכן בעל תכונות שהופכות אותו לעדיף על פני מתחריו.

ליצור למותג רשת תומכת: אחת הדרכים להפיץ את שמו של מותג היא באמצעות מתנות הקשורות אליו אותן תחלקו במגוון הזדמנויות. אם המותג הוא שמיכת תינוקות, ניתן לחלק צעצוע קטן לתינוק התואם בדוגמתו לשמיכה, מוצץ שעליו כתוב שם המותג או מוצרים אחרים כמו עט או תיק עליהם כתוב שם המותג. כל אלה מהווים טריק שיווקי שעוזר להטמיע את המותג בתודעת הקהל.

סוד הקסם: התמדה: אמנם קמפיין ראשוני להחדרתו של מותג הוא חשוב מאין כמותו, אך אם מדובר על השקעה במותג לטווח ארוך עליכם להזכיר את קיומו ואיכותו מדי תקופה. יש לזכור כי קהל היעד של אתמול אינו בהכרח קהל היעד של היום. אם קהל היעד הוא הורים טריים, יש בו תחלופה גבוהה. בכל שנה נוספים הורים חדשים, ואילו ההורים לתינוקות לפני מספר שנים הם היום הורים לילדים גדולים יותר. יש לשים לב ולהישאר בתודעת הציבור.

שיתוף ב facebook
שתף
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב print
הדפס
שיתוף ב email
אימיל

תגובות