כביש זה הינו חלק מפרויקט כביש 531 שנסלל בימים אלה ונועד ליצור קשר רציף ומהיר בין ערי השרון לבין מטרופולין תל-אביב.
בלילה שבין ה-8 ליוני לבין ה-9 ליוני יפתח לתנועה כביש העלייה מדרך 531 לדרך השרון , הכביש המחבר את הבאים (ממזרח למערב) ממחלף סוקולוב לגשר כפר מל"ל ולדרך השרון.
הודעה זו נשלחה לגורמי המקצוע בעירייה ע"י חברת שפיר האחראית על סלילת כביש 531 .
כתנאי לפתיחת כביש זה לתנועה הושלמה לאחרונה הקמתו של קירוי אקוסטי המגן על בתי התושבים ממטרדי רעש.
קרוי אקוסטי זה הינו אלמנט ייחודי שבתכנונו וביצועו הושקעו תשומות רבות וזאת בשל דרישות סביבתיות קפדניות שהוא נדרש לעמוד בהן.
יש לציין כי בחלקו הצפוני של הקרוי יפותח שביל אופניים ומדרכת הולכי רגל לרווחת תושבי העיר שביצועם יסתיים בעוד כחודשיים.
פתיחת הכביש לתנועה תקל משמעותית על עומסי התנועה הקיימים היום במחלף מל"ל וזאת כשלב נוסף במסגרת שלבי הביצוע שבסופם יפתח כביש 531 במלואו לתנועה.
לאחר פתיחת הכביש לתנועה עדיין יבוצעו במקום עבודות השלמת מדרכות, תיקון איי תנועה בצומת והסדרת רמזורים.
העבודות הינן חלק מהעבודות על כביש 531 , שנסלל בימים אלה ונועד ליצור קשר רציף ומהיר בין ערי השרון לבין מטרופולין תל-אביב וחיבורם עם כבישי האורך של מדינת ישראל: כביש החוף (דרך מס’ 2), כביש גהה (דרך מס’ 4), כביש חוצה ישראל (דרך מס’ 6) ונתיבי איילון (דרך מס’ 20). במסגרת הפרויקט הכולל יוארכו נתיבי איילון צפונה עד לאזור שפיים בכביש החוף.
אורכו הכולל של הכביש, כ-17 קילומטרים ומהירות הנסיעה המתוכננת, 110 קמ"ש. לרוחבו יסללו בין ארבעה לשישה נתיבי נסיעה, 8 מחלפים יוקמו לאורכו ועשרות גשרים ומנהרות. לצד הכביש החדש תפעל רכבת פרברית חדשה, אשר תפקוד שתי תחנות רכבת חדשות. מסילת השרון תתחבר לרשת מסילות הרכבת הארצית דרך מסילת החוף (ת"א-חיפה) ותאפשר לתושבי השרון הגעה מהירה לתל אביב גם ברכבת.
הכביש מתוכנן לעבור מדרום לכפר סבא לכיוון מערב רעננה, כולל חפירת תחנת רכבת תת קרקעית בצומת רעננה, ביצוע מגונים אקוסטיים כולל קירוי מעל 531 בקטע המערבי של כפר סבא. כך יינתן פתרון נוסף ליציאות מזרחה ומערבה לעיר, דבר אשר שיהווה פתרון תנועתי לתושבי העיר, ויוריד את נפח בתנועה בצירי העיר הפנימיים.