לימודי השואה החל מגן חובה הינם חציית קו אדום

כך אומר אמיר השכל לרגל הוצאת ספרו השני עליו הרצה השבוע בכפר סבא
תא"ל במיל’ אמיר השכל, לשעבר מפקד לה"ק כח אדם בחיל האוויר ומיוזמי התוכנית החינוכית עדים במדים, משלחות צה"ל לפולין אשר עמד בראש המשלחת הראשונה של קציני צה"ל ב-2001 לאחר פרישתו מקדיש את זמנו לנושא חקר השואה והדרכות בפולין.

זאת בעקבות מסע אישי שלו במסגרת הצבא לפולין "מסע שהשאיר רישום ובעקבותיו החלטתי שאני רוצה להעמיק ידע בנושא. השתחררתי והלכתי לקורס של מדריכים בפולין ב"יד ושם".

השכל אשר הרצה השבוע, פעמיים בכפר סבא, ביום שני בפני חברי מועדון צוות, בבית רייזל, ואמש בבית הכנסת בית דורשיי לזכרו של אל"מ דרור ויינברג ז"ל בפני כ-200 איש, בעקבות הוצאת ספרו השני, שם הספר- גיבורים רגילים.

השכל סיפר כי –"הספר עוסק בייחודיות של חסידי אומות עולם והתמקדתי בו במחקר על קבוצת חסידי אומות עולם גרמנים.
בספר גם מסופרת הפגישה שבה נפגשתי עם חסידת אומות העולם ז"ל, אירנה סנדלר, שהייתה פולניה".

היום בערב בערוץ ה-1 ב-21.00 יוקרן סרט אשר קשור לספרו הראשון של השכל "הסרט יעסוק בדמותו של קולזצ’ק שעסקתי במחקר אחרי הסיפור שלו 8 שנים ובסיומם הוצאתי את הספר הראשון שהוא הסוהר מבלוק 11".

לדעתו של השכל הגיל שבו מוציאים את משלחות בני הנוער לפולין מוקדם מידי. "אני חושב שבשביל לנסוע לפולין ולממש את מה שלפחות
אני חושב שצריך לממש, צריך קצת בגרות, ניסיון בחיים וזאת הסיבה שאני חושב שזה מוקדם מידי".

לדעתו של השכל לימודי השואה בגני הילדים, החל מגן חובה מוקדם מידי והוא נפש בנושא עם שר החינוך לשעבר, שי פירון ועם יו"ר וועדת החינוך לשעבר, חבר הכנסת לשעבר, עמרם מצנע. "בשנה שעברה, שר החינוך החליט, על לימודי שואה החל מגן חובה. אני חושב שזה חציית קו אדום. שזה מוקדם מידי , ולכן אני לפחות גם עד היום פועל על מנת שהסיפור הזה יתבטל ".

בנוגע לגיל שבו צריך ללמוד על השואה ציין השכל כי-" נכון להיום, מתחילים לימוד כללי בכיתה ט’ ואחר כך בכיתה י"א ואני חושב שנכון להשאיר את זה ככה".

בנוגע לגיל המתאים ליציאת המשלחות לפולין ציין השכל כי-" האמת היא שההפנמה המקסימליסטית מתחילה באזור גיל 40" .

תגובות