עיריית נתניה מציינת את חודש דצמבר כחודש האדם עם מוגבלות

 
עיריית נתניה באמצעות היחידה לנכה באגף הרווחה, מציינת במהלך חודש דצמבר את חודש האדם עם מוגבלות בנתניה במגוון של אירועים ופעילויות.

במהלך חודש זה נחשפים תלמידי החינוך הרגיל, חברים, משפחות והקהל הרחב לעשייה, לאתגרים ויכולות של אנשים עם מוגבלות, פעילויות אותן מרכזת היחידה לטיפול באדם עם מוגבלות ומשפחתו באגף הרווחה של העירייה.

היחידה, הינה אחת היחידות הבודדות בארץ והיא פועלת מזה 23 שנה ומטפלת בכ- 1,400 משפחות. מדי שנה מפעילה ומפתחת היחידה שירותים ופרויקטים כדי לסייע לאדם עם מוגבלות ולמשפחתו ולקדם את מעמדו של הנכה בקהילה.

כל הפרויקטים מלווים על ידי עובד סוציאלי מהיחידה ומתבצעים בשיתוף פעולה עם משרד הרווחה ,עמותות ציבוריות ושירותי קהילה מנתניה ומחוצה לה, כגון עמותות וגופים ממסדיים וולונטריים ובמימון של תורמים ציבוריים ופרטיים, כגון: "קרן שלם" והביטוח הלאומי.

בין הפרויקטים הפועלים בנתניה: יום חינוך ארוך, המופעל במסגרות החינוך המיוחד, מועדונים חברתיים לשעות הפנאי לאוכלוסיות ייעודיות ובהם מועדון "בילוי נעים"- שהחל מהשנה מופעל על ידי מתנס נאות הרצל ובמסגרתו. כמו כן פועל מועדון חרשים ומועדון עיוורים.

בנוסף, מפעילה היחידה את "בית גיא" לפעוטות מעוכבי התפתחות בגילאי לידה עד שלוש. "בית גיא" מעניק שירותים מתקדמים ומקדמים לכ – 40 פעוטות, כמו כן הקימה היחידה לנכה את מעון היום השיקומי לפעוטות אוטיסטים. בנוסף, פועלת היחידה לשילוב פעוטות עם צרכים מיוחדים במעונות רגילים.

בתחום התעסוקתי – מפעילה היחידה לנכה את רשת מע"ש, מרכז יעד, תעשיון, תעסוקה נתמכת. בעיר נתניה פועלים גם מפעל תעסוקתי לעיוורים ומסגרות כמו הוסטלים ובתי דיור מוגנים.

כדי לסייע לבוגרים עם פיגור שכלי התפתחותי להישאר בקהילה מפעילה העיריה בסיוע משרד הרווחה את פרויקט "סביבה תומכת"- ונותנת שירותי שיקום וליווי ל-20 בוגרים.

כמו כן, לפני כשלוש שנים הוקם מרכז "אתגר"- מרכז ייחודי בארץ לאנשים עם מוגבלות פיזית משמעותית, המרכז נותן מענים הפגתיים, שיקומיים ושימוריים לאנשים עם מוגבלות פיזית במרכז 20 אנשים והוא פתוח לקליטה של אנשים עם מוגבלות פיזית.

ראש העיר, מרים פיירברג-איכר: "חודש כסלו מצוין במקומותינו כחג החנוכה, חג המציין את העוצמה שבאמונה והיכולת של האור הקטן להכחיד את החושך, אין עיתוי טוב מזה לציין היכולות הגנוזות שבכל אדם עם מוגבלות. אם נשכיל כחברה לאפשר לאנשים עם מוגבלות להיות חלק אינטגרלי מאיתנו ולהשתתף בכל מה שיש לעיר להציע, זכינו".
קלרה חן, מנהלת היחידה לאדם עם מוגבלות: "השירותים הרבים הפועלים בעיר עם ולמען אנשים עם מוגבלות, הם פרי התגייסות של עיריית נתניה, בשיתוף משרד הרווחה וקרן שלם, מתוך רצון להבליט את "האור הגנוז" – היכולת ולא המוגבלות, העוצמה שבאדם ולא הקשיים, האמונה באדם והסובלנות כמובילים לחברה טובה, חזקה ואיתנה".

תגובות