כפר סבא קיבלה פסל בתרומה ותשקיע בו כ-20 אלף שקלים

 
עיריית כפר סבא משקיעה 20,000 ש"ח בתרומת פסל ששוויו המשוער 75 אלף דולר על ידי משפחת אקרמן לזכר אבי אקרמן ז"ל

משפחת אקרמן המכובדת תרמה להיכל התרבות בכפר סבא פסל של האומן הבינלאומי דייל צ’יהולי. צ’יהולי מפורסם ביצירות הזכוכיות המיוחדות והמרשימת ביותר. עבודתיו הידועות של האומן הבינלאומי צ’יהולי מוצגות במיטב הגלריות והמייצגים ברחבי העולם ועכשיו תושבי כפר סבא יוכלו להנות מיצירה זו במבואותיה של היכל התרבות העירוני.

משפחת אקרמן נאותה לתרום פסל ששיוויו מוערך ב 75,000 דולר. הצבתו של הפסל במבואות היכל התרבות יוסיף לאסתטיקה וליוקרה של המקום. זו תרומה מכובדת ביותר לזכרו של האב אבי אקרמן ז"ל.

חברת המועצה ענת קלומל מטעם תפו"ח בחנה את החוזה ואת התמונה המשקפת את הפסל ולטענתה נראה על פניו כי מחירו של פסל זה מוערך בסכום שנע בין 15,000 דולר ל 20 אלף דולר.  לטענתה "החוזה שהועבר אינו מספק את כל המידע הנדרש להבנת ערכו של הפסל". 

קלומל אומרת כי אינה רוצה לפגוע כלל בתרומה המכובדת ובערכה, ואף מעריכה מאוד את ההצעה הנדיבה הזו להציב יצירה זו ולשתף את התושבים בכפר סבא באומנות. קלומל אומרת "שהיום בעידן האינטרנט ניתן לבדוק ולבחון כל תרומה וערכה הכספי, במיוחד שעיריית כפר סבא תשקיע 20,000 ש"ח. הצעתה לעירייה להוסיף מסמך המציין את שמו המדויק של הפסל, תאריך יצירת הפסל, הגודל המדויק לשם בחינה מעמיקה יותר". 

הוצאות העירייה למעמד הינו 18,000 ש"ח. העירייה תציב את הפסל על מעמד שייבנה במיוחד עבורו ויוצב במבואת היכל התרבות במקום שנבחר במשותף עם האדריכל אמנון רכטר. בנוסף עיריית כפר סבא תבטח את הפסל בעלות משוערת כל שנה בסך אלפיים ש"ח.

"עלות הביטוח הינה ביחס לערכו של הפסל. על כן ראוי להביא את הפרטים המדויקים מצד העירייה, כדי שההחלטה תהיה מבוססת ומתוקצבת באופן מותאם".

בחוזה העירייה מתחייבת לדאוג, למניעת כל פגיעה ביצירה, לשמור על ניקיונם של הכן ושל תא הזכוכית, למנוע את הסתרתה של היצירה, ולעשות כל פעולה אחרת הנדרשת לשם שמירה על ערכה ועל כבודה של היצירה כיצירת אמנות, ועל מעמדה כיצירת אמנות אשר זכויות החזקה בה נתרמו לה למטרת הנצחה.

"כולנו סקרנים לראות בקרוב את הפסל המרשים של האומן דייל צ’יהולי ומודים לתרומתה של משפחת אקרמן להנצחת אבי אקרמן ז"ל". 

תגובות