אזור השרון: כפר סבא והרצליה מצטיינות באחזקת מקלטים

השבוע נערכה תחרות בתחום אחזקת מקלטים ציבוריים של המועצה לישראל יפה בשיתוף פיקוד העורף. התחרות שמה לה לדגל את ניהולו ותפעולו השוטף של המקלט הציבורי הן בשגרה והן בחירום. באזור השרון רק כפר סבא והרצליה קיבלו אות הצטיינות

ביום ג’ (02.12.2014) נערך טקס בבית המועצה לישראל יפה בת"א, בהשתתפות מפקד פיקוד העורף האלוף איל איזנברג, יו"ר המועצה לישראל יפה מר אברהם כץ עוז, ויו"ר ועדת ביטחון במרכז המועצות האזוריות, מר יורם ישראלי.
בטקס חולקו תעודות הוקרה ואות כבוד לערים ולרשויות המצטיינות.

במהלך השנה נערכות ביקורות שוטפות ע"י מהנדסי פקע"ר, רכזי האבטחה של הרשות והנדסאי המחוזות, בהן נבדקת כשירותם של 4000-5000 מקלטים ברחבי הארץ.

בביקורת נבדקים הפרמטרים הבאים, שנקבעו ע"י מהנדסי פיקוד העורף בשיתוף מהנדסי המועצה לישראל יפה:
1. חזותו החיצונית של המקלט ודרכי הגישה אליו.
2. חזותו הפנימית הכוללת דלת הדף, אמצעי אוורור, מערכות חשמל ומערכות תברואה.
3. מערכת שירותי עזר בשעת חירום- אמצעי תקשורת, חיבור לאנטנה ולרדיו, תיק עזרה ראשונה וערכת כיבוי אש. בנוסף ישנם מקלטים שבהם גם חיבור לווי-פי!
4. שימושם ותפקודים של מקלטים דו תכליתיים (מקלטים אשר בשגרה מהווים מוקד של פעילות כגון: תנועות נוער, חוגים, סדנאות וכו’)
5. יוזמות הרשות- הגדלת ראש בתחום המקלוט, ייעול האמצעים, אכיפת חוק העזר העירוני ועידוד ביקורות במקלטים.

הועדה הדנה בבחירת הערים והרשויות המקומיות המצטיינות משכללת את כלל הפרמטרים ולפי כך בוחרת את המצטיינת.

ראש מדור מקלוט של פיקוד העורף, רס"ן קרין אבישר, האמונה על כל תחום המקלוט הציבורי במדינת ישראל, מסבירה: "מטרתה העיקרית של התחרות הינה עידוד הרשויות המקומיות לתחזוקם השוטף של המקלטים הציבוריים בשגרה, על מנת שבחירום לא יצוצו פערים ותקלות שניתן היה לגשר עליהם. המשך תפקודה הרציף של הרשות בחירום חשובה, הכרחית ומעלה את חוסנם של האזרחים".

לדוגמה, היא מוסיפה, "בהרבה מרשויות הדרום הבינו את החשיבות והצורך בניהולם התקין והשוטף של המקלטים הציבוריים עקב המציאות הביטחונית. כשירותם בשעת חירום הייתה טובה, והרשויות ניהלו ממשק עבודה פורה ויציב יחד עם פיקוד העורף, מה שגרם להמשך התפקוד הרציף של האוכלוסייה גם בחירום. צריך לזכור,כאשר הרשות ערוכה באופן שוטף החוויה בשעת חירום תהייה אחרת.

תגובות