מה קורה במצב בו הלקוח “שוכח” לשלם?

בדיקה פשוטה בהנהלת החשבונות של העסק עשויה להציף עשרות, אם לא מאות, לקוחות שהחשבוניות שלהם טרם נפרעו – אותם חובות עשויים להיווצר עקב סכומי חוב נמוכים, הפחד לערער את היחסים מול הלקוח, העדר מנגנון גביה מסודר או פשוט חוסר ידע או זמן.

הסופרת טרי פראצ’ט כתבה בספרה "אחיות הגורל" כי "רק בחלומתינו אנו חופשיים. בשאר הזמן אנו זקוקים לשכר".
אותו שכר שבשבילו פתחתם את העסק מלכתחילה, לאמור אותם חשבוניות שטרם שולמו, עלולות להפוך משולות לקליפת השום שכן ככל שעובר הזמן כך החובות מתקרבים להתיישנותם שאחריה, לרוב, אין בהם אלא ניירות חסרות ערך, לכן ראוי לפעול, ומהר ככל הניתן, לשם גבייתם.

המציאות של היום משקפת תמונה לפיה כמות העסקים הנפתחים מדי שנה כמעט זהה בגודלה לכמות העסקים הנסגרים באותה השנה- כאשר אחת הבעיות המרכזיות היא היכולת לייצר הכנסה. עסקים רבים אינם מודעים לעובדה שיש בידם "אוצר" אשר עשוי "לדון אותם לחיים" באם רק יפעלו כראוי.

שי אגסי, אשר היה בין המייסדים של חברת "בטר-פלייס", ובשנת 2009 הוכתר ע"י עיתון TIME כאחד מ-100 האנשים המשפיעים ביותר אמר פעם – "בשבילי הכסף הוא כמו אוויר. אתה מרגיש את האוויר מסביבך? אתה בעצם לא מתייחס אליו. מתי אתה מרגיש את האוויר? כשאין לך אותו. כשאתה על הנשימה האחרונה".

המסקנה פשוטה מאוד – אל תתפשרו על הכספים שלכם ואל "תחנקו" את עצמכם בהלוואות, בעוד שיש בידכם חובות הניתנים לפירעון אשר יאפשרו לכם "אורך נשימה" הנדרש לשם המשך ניהול העסק.

"השקעה בידע תמיד משלמת את הריבית הגבוהה ביותר" (בנג’מין פרנקלין ) – לכן ראוי לפנות לעורך דין שמתמחה בתחום.
איך מתחילים?

בטרם פניה לעורך דין רצוי לאסוף את כל החשבוניות/ המחאות שחזרו / מסמכים המעידים על קיומו של חוב ולבחון האם חלפה לגביהם תקופת ההתיישנות (אשר בדר"כ עומדת על כ-7 שנים ממועד הדרישה לתשלום או הספקת הטובין או המועד הקבוע בהסכם וכיו"ב) או לאו, בנימה זו יש לציין כי גם תיקים בהם חלפה תקופת ההתיישנות יתכן וניתנים לטיפול.

השלב הראשון שינקט על ידי עורך הדין, ולרוב מדובר על הוצאה זניחה עבור בעל העסק, הנו הוצאת מכתב התראה – ניסיון החיים מלמד כי פעמים רבות די במכתב התראה, המנוסח בצורה מקצועית, על מנת "לנער את הלקוח משנתו" ולהזכיר לו כי קיים חוב אותו טרם שילם ואילו יבחר שלא לשלם הרי שעשויים להיפתח כנגדו הליכים משפטיים.

יחד עם זאת, ישנם חייבים אשר בוחרים במודע להתעלם ממכתבי ההתראה או להתנער מהחוב כליל – מצב דברים מעין זו יאפשר לעורך הדין להגיש תביעה או במקרים מסויימים לפתוח הליכי הוצאה לפועל באופן ישיר, דבר שלרוב מביא את הלקוחות לשלם את החוב, לא בהכרח מהרצון העז לשלם אלא מהסיבה הכלכלית – ניהול הליכי משפט הנו דבר אשר גורר הוצאות, לעתים אף יותר מגובה החוב, דבר שיש בידי החייבים (הלקוחות שלכם) למנוע על ידי הגעה להסדר תשלומים או ע"י תשלום יחיד אשר ימנעו את ההליכים המשפטיים העומדים בפניהם.

מכאן, יתכן ובדיקה פשוטה של תיקי הלקוחות עשויה להעלות בחכתה כספים רבים אשר שוכבים ומעלים אבק , שעל ידי פניה לעורך דין המתמחה בתחום תביא לגבייתם בצורה מסודרת, תוך שמירה על ערכם הריאלי ובעלות יחסית נמוכה.

עורך הדין גיטליץ שאול בעל ניסיון עשיר בהוצאה לפועל ובמימוש חובות, שימש בעברו כמנהל מחלקת גביה עבור אחד ממשרדי עורכי הדין הבכירים בישראל בתחום ההוצאה לפועל, אשר בין לקוחות המשרד נמנו בנקים, חברות תקשורת, חברות פרטיות ועוד – היום בעל משרד עצמאי העוסק בתחום ההוצאה לפועל ודיני עבודה אמר כי : "אופן גבייה על ידי פניה לעורך דין מומחה הנה לא רק נחלת העשירון העליון והלכה למעשה משרדי מטפל ברבבות של עסקים קטנים ובינוניים אשר מוצאים עצמם קורבנות ללקוחות שחדלו מלשלם"

נפוליאון בונפרטה אמר פעם כי " אדם יילחם יותר בשביל האינטרסים שלו, מאשר בשביל זכויותיו" – במקרה שחייבים לכם כספים, האינטרסים שלכם והזכויות העומדות לכם בדין הופכים למקשה אחת שבהחלט שווה "להלחם" עליהם.
קישור לעמוד הרשמי של משרד עורך דין – גיטליץ שאול.
https://www.facebook.com/GITLITZ.ADV

תגובות