בעקבות פניית השרון פוסט: משרד הבריאות ביקר בגני הילדים בכפר סבא

בתחילת השבוע פניתי למשרד הבריאות בדרישה להגיע לגני הילדים בכפר סבא ולבדוק לעומק את בעיית הזיהום מהם סובלים הילדים. בעיה הנמשכת כבר חודשים ללא פתרון.

לכל מי ששאל מדובר בגני ילדים רבים בכפר סבא ביניהם: אגוז, סנונית, ברוש,רעות, סחלב, פשוש, נחליאלי, גפן, סייפן, בדולח, חופית, אגמית, סביון, שקד, שוהם, לשם, איריס, חצוצרה.

פניתי גם לארגון ההורים הארצי, בראשותו של יו"ר הארגון עו"ד גדעון פישר שהודיע כי לנוכח הממצאים החמורים בגני הילדים בכוונתו לפנות להנהלת העירייה "בכל העולם וגם בישראל ארגזי חול נועדו רק לחתולים ולא לבני אדם. ארגון ההורים קורא להמיר את החול בחומר אחר, כגון משטחי pvc, שהנם נטולי סיכוני הדבקת הילדים במחלות. בנוסף, עד לביצוע הנ״ל, הארגון מבקש לקבל מידע בעניין תוצאות בדיקות המעבדה בארגזי החול שבהם ועדי הורים התלוננו שקיימת לתחושתם בעיה".

אתמול נרשמה גם תקרית חמורה בגן גלבוע: "אחד הילדים ששיחק בחול, נעקץ כולו מנמלים אדומות, זה היה כל כך חמור שהגיע לבית חולים והעירייה החרימה השימוש בחצר". 

ממשרד החינוך נמסר בתגובה:"נושא תקינות מבנים הינו באחריות הרשות המקומית. נוהל תחומי פעולה של הרשות המקומית קובע "הרשות המקומית או הבעלות אחראית לתקינות המבנים, המתקנים והחצרות הכלולים בשטח הגן ובדרכי הגישה אליו. היא תפעיל את השירותים השונים כדי לתקן או להסיר מפגעים העלולים לגרום תאונות …" (חוזר מנכ"ל תשס"ח 3 ב’). יש לציין, כי מפקחת גני ילדים נמצאת בקשר עם הרשות בנושא". 

במענה לפנייתי השיב משרד הבריאות ביום שני השבוע : "משרד הבריאות יבצע עוד היום בקרות במספר גנים בכפר סבא וכן יעביר לעירית כפר סבא, לריענון, את דרישות משרד הבריאות לגבי חצרות הגנים וארגזי החול". 

מעיריית כפר סבא נמסר בתגובה:"בעקבות פניות של הורים מגני הילדים בעיר הנחה ראש העיר לבצע בדיקות תברואיות בגנים. בבדיקות לא נמצאו ממצאים המצביעים על הימצאות של מזיקים למעט בגנים בודדים בהם נמצאו ליקויים נקודתיים שטופלו במקום. במקביל בוצעה שיחה עם המפקח המחוזי של משרד הבריאות שהבהיר כי אין דיווחים על מקרי תחלואה של ילדים בכ"ס. חשוב להדגיש כי מחלקת תברואה מונעת בעיריית כפר סבא מבצעת מעקב צמוד ושוטף אחרי המצב התברואי בכל מוסדות החינוך בעיר תוך הקפדה על הדברה של מדביר מוסמך וסינון החול פעמיים בשנה. לאור הפניות רועננו כל הנהלים הקשורים לתחזוקת החצר והגן". 

תגובות