מהעיר אל הכפר – עוברים לגור במושב

זוגות רבים ובעלי משפחות שותפים לאותו חלום – לעזוב את העיר הגדולה ולעבור אל הכפר. החיים בעיר שונים לגמרי מהחיים במושב או ביישוב קהילתי אחר בעל אווירה כפרית, אלו חיים רגועים, בהם אין מרדף אחרי שקט. השקט כבר כאן. החיים פשוטים יותר, הנופים ירוקים יותר והאווירה היא בדרך כלל פחות מנוכרת וקרירה כמו בעיר. חיי הקהילה העשירים במושב עוזרים להתאקלמות, בעיקר כאשר מדובר במשפחות עם ילדים.

יתרונות החיים במושב: חסכון, פשטות, איכות חיים

החיים במושב, כל מגלים זוגות ומשפחות שעושים את המעבר מהעיר אל הכפר, הרבה יותר פשוטים. עם פחות פיתויים מסביב אבל עם שקט, שלווה ומרחב פרטי גדול יותר, אנחנו חוסכים כסף אבל משפרים לא מעט את איכות החיים שלנו.

אם בעיר נהגנו לצאת מדי יום לבית הקפה שמתחת לבית, לנסוע במוניות, לקפוץ לקניון הקרוב לסיבוב של בילויים ולבזבז יותר מדי כסף, החיים בתוך המושב יוכיחו לכם שאפשר לעשות שינוי במחשבה. עם מרכזי תרבות ופנאי קרובים, לא תרגישו שחסר לכם שום דבר כשאתם צריכים לקנות משהו או לצאת לבילוי, אבל זו לא תהיה שגרה של פיתויים יומיומיים.

גם איכות החיים היא משהו שאי אפשר להתעלם ממנו. איכות החיים במושב גבוהה במגוון רב של מישורים. במישור החינוכי באיזור המושב אפשר בדרך כלל למצוא בתי ספר איזוריים ומקומיים ששמים דגש על נושאים כמו טבע, קיימות, איכות הסביבה וגם תשומת לב אישית לכל תלמיד. העובדה שמדובר ביישובים קטנים מאפשרת ללמוד גם בקבוצות קטנות יותר וכך בעצם להעלות את הערך החינוכי של כל שיעור.

במישור התרבותי, כמעט בכל מושב תמצאו מרכז תרבות שמפיק אירועי חגים, מביא אל המושב מופעים והצגות ומארגן פעילויות לילדים. אם אתם נמנים על בני הגיל השלישי, תמצאו מרכזי קשישים עמוסים בחוגים ופעילויות כמעט בכל איזור כפרי.

לבסוף, אין ספק שגם במישור האישי מדובר בשדרוג רציני. החיים יותר שקטים ושלווים, הכל נעשה בקצת פחות לחץ ולכן איכות החיים משתפרת.

צעד משמעותי בדרך לחיים איכותיים יותר

עבור משפחות, זוגות ואנשים רבים המעבר מהעיר אל הכפר הוא מעבר לא פשוט. הוא דורש לא מעט הכנות, הסתגלות שלוקחת זמן ושינויים בהתנהלות האישית, המשפחתית והתעסוקתית.

יישובי השרון הכפריים מספקים אפשרות טובה למי שרוצה לעשות את השינוי ולעבור מהעיר לכפר אבל רוצה הסתגלות קלה יחסית. איזור השרון שנמצא על קו התפר בין הכפרי לעירוני, רצוף ביישובים כפריים ופסטורליים, שמעניקים לכל מי שמתגורר בהם את איכות החיים של הכפר.

עם זאת, האיזור קרוב לנתיבים הראשיים בדרך לגוש דן ולערי המרכז האחרות ולכן מאפשר לכל מי שעובד בעיר לעשות את המעבר, להתגורר בכפר ולעבוד בעיר. האפשרות הזו מקלה על ההסתגלות ומאפשרת לכם להתאים את מקום המגורים לעבודה ולחיים מחוץ לבית.

המאמר נכתב על ידי איזלה ברנס מומחית נדל"ן באיזור השרון לפרטים נוספים לחצו: isabellas.co.il/

תגובות