עלייה במספר ההרוגים בתאונות דרכים

סיכום שנת 2014: מתחילת השנה נהרגו 315 בני אדם בתאונות דרכים, 22 בני אדם יותר מאשר היעד שקבעה המדינה, 293 וכמו כן, חמישה בני אדם יותר מאשר בכל שנת 2013.
בשנת 2013 נהרגו 309 בני אדם בתאונות דרכים. משרד התחבורה הציב לעצמו יעד ירידה של 5% במספר ההרוגים השנה, במטרה לא להגיע אל מעבר ל-293 הרוגים מתאונות דרכים.

שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מדינת ישראל מפקירה אותנו בכל הקשור לבטיחות בדרכים ומהמרת על החיים שלנו. העלייה במספר ההרוגים בכבישים היא תוצאה ישירה של סדר עדיפות שגוי וחסר אחריות, שבו משרד התחבורה מקבל מהמדינה עוד ועוד כסף, אבל לא מפנה אותו להצלת חיים של אנשים בכבישים. המדינה מזלזלת בחיי האזרחים ולכן, הפחיתה את הכסף לתיקון הכבישים האדומים והישנים, צמצמה את תקציב המשטרה ולא מעניקה חינוך לכל הילדים שלנו בבטיחות בדרכים. אני קורא לשר התחבורה שיבחר: שנה את סדרי העדיפויות ושים את הצלת החיים כיעד המרכזי בכהונתך. כך נוכל לחסוך ממשפחות רבות שכול וכאב וגם נחסוך למדינת ישראל כסף רב".

תל אביב היא העיר עם מספר הנפגעים הגבוה ביותר בתאונות דרכים, בשנת 2014 (ינואר-אוקטובר)

בתל אביב נפגעו 1285 בני אדם בתאונות דרכים, בשנת 2014 (ינואר-אוקטובר), תשעה בני אדם נהרגו ו- 118 נפצעו באורח קשה.
בירושלים נפגעו 978 בני אדם בתאונות דרכים, בשנת 2014 (ינואר-אוקטובר), שישה בני אדם נהרגו ו- 115 נפצעו באורח קשה.
בחיפה נפגעו 723 בני אדם בתאונות דרכים, בשנת 2014 (ינואר-אוקטובר), שישה בני אדם נהרגו ו- 39 נפצעו באורח קשה.
בפתח תקוה נפגעו 488 בני אדם בתאונות דרכים, בשנת 2014 (ינואר-אוקטובר), שלושה בני אדם נהרגו ו- 18 נפצעו באורח קשה.
בבאר שבע נפגעו 475 בני אדם בתאונות דרכים, בשנת 2014 (ינואר-אוקטובר), חמישה בני אדם נהרגו ו- 26 נפצעו באורח קשה.
באשדוד נפגעו 409 בני אדם בתאונות דרכים, בשנת 2014 (ינואר-אוקטובר), שלושה בני אדם נהרגו ו- 18 נפצעו באורח קשה.
בנתניה נפגעו 359 בני אדם בתאונות דרכים, בשנת 2014 (ינואר-אוקטובר), שלושה בני אדם נהרגו ו- 15 נפצעו באורח קשה.

היכן כשלה המדינה?

עלייה חדה במספר הולכי הרגל שנהרגו בכבישים:
124 הולכי רגל נהרגו השנה בכבישים, 30 בני אדם יותר מאשר בתקופה המקבילה בשנת 2013 – עליה חדה של כ-32%.
45 הולכי רגל נהרגו השנה בכבישים בינעירוניים, כמעט כפול בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה (26).

מספר גבוה של הרוגים בתאונות דרכים בקרב החברה הערבית:
למרום שהאוכלוסייה הערבית בישראל מהווה כחמישית מכלל האוכלוסייה, למעלה משליש מההרוגים בתאונות דרכים הם בני החברה הערבית.
60% מהילדים שנהרגו בתאונות דרכים השנה (19 ילדים בגילאי 0-14) היו מהחברה הערבית.
74% מהפעוטות שנהרגו השנה בתאונות דרכים (14 פעוטות בגילאי 0-4), היו מהחברה הערבית.

יותר ילדים נהרגו בתאונות דרכים בשנת 2014:
בשנת 2014 נהרגו 32 ילדים (0-14) בתאונות דרכים, עליה של כ-40% במספר הילדים ההרוגים ביחס לשנת 2013, שבמהלכה נהרגו 23 ילדים בתאונות דרכים.
19 מתוך 32 הילדים שנהרגו בתאנוות דרכים השנה, הם מהחברה הערבית.

ישראל הפכה להיות אחת המדינות המסוכנות ביותר לקשישים בדרכים:
אוכלוסיית הקשישים (65+) בישראל נאמדת בכ-10% אך שיעור הקשישים שנהרגים בתאונות דרכים מקרב כלל האוכלוסיה הוא כפול (כ-20%).
בשנת 2014 נהרגו 68 קשישים בתאונות דרכים, עליה של כ-20% ביחס למספר הקשישים שנהרגו בשנה שעברה (53).

תגובות