הממונה במשרד הפנים מתייצב לצד יו”ר האופוזיציה ודורש מראש עיריית כפר סבא יהודה בן חמו:”אבקשך לפעול בהתאם לחוק”

בעקבות חשיפת פורטל השרון פוסט: האופוזיציה במועצת העיר בכפר סבא שוב פנתה בתלונה למשרד הפנים בטענה לחוסר שקיפות “העירייה אינה מאפשרת לו לעיין במסמכים שהוא מבקש בתוקף תפקידו”. 

זה לא מכבר חשפנו בלעדית בפורטל החדשות השרון פוסט כי תקציב העירייה לשנת 2015 עומד על סכום עתק של 930 אלף שקלים ליועצים. כמו כן חשפנו את העסקתו של יועץ בשם ישראל כהן ממרצ – שלא ברור היה הרקע להעסקתו. 

יו”ר האופוזיציה, יובל לוי ניסה לקבל פרטים מלאים בנושא כמו מי הם היועצים? למה נדרש סכום כזה? וכדומה “לא הצלחנו לגלות משום שלמרות כל הניסיונות לקבל מסמכים מהעירייה – סירבה הנהלת העירייה להעביר לנו מסמכים רלוונטיים”, אומר לוי שפנה בתלונה לממונה במשרד הפנים על נושא השקיפות.

“פנקסי העירייה ומסמכיה יהיו פתוחים לעין ובדיקה לכל חבר מועצה”, כותבת הממונה לבן חמו “אבקשך לפעול בהתאם להוראות החוק ולאפשר למר אהוד יובל לוי לעיין במסמכים ללא דיחוי”. 

הממונה ממשרד הפנים, נועה אתגר אף מציינת במפורש כי על בן חמו לאפשר ללוי לעיין בכל רשימת היועצים, כרטסת שכרם, רשימת היועצים שהעירייה מתכוונת להעסיק בשנה הקרובה ואף את כל כרטסת העבודה של ישראל כהן ודוחות עבודתו בעירייה. 
יצויין כי שלושה שבועות לאחר פניית הממונה ממשרד הפנים וטרם נמסרו המסמכים לללוי שפנה השבוע שוב לממונה:"למרות ההתראה שבמכתבה של הגברת נועה אתגר ממשרדך מיום 24/2/2015 (מש2015-680) לראש עיריית כפר סבא מר בן חמו טרם התקבלו המסמכים המבוקשים. אודה להפעלת סמכויותייך כדין. לפי שעה מר בן חמו אינו מספק מענה לאף דרישה לפי 140א ומבזה את הוראות החוק ברגל גסה, למרות הוראת משרדך, ולכאורה מכיוון שאינו חש כורח להשמע להוראת החוק הנ"ל". 

תגובות