השכנים מתנגדים: ברחוב רופין 14 יוקם מבנה שיאכלס 36 חוסים

חשיפה בלעדית בפורטל החדשות השרון פוסט: מבנה שיאכלס 36 חוסים יוקם ברחוב רופין 14 בכפר סבא. השכנים מתנגדים.

מדובר בהקמת מבנה למגורי חוסים לכ- 36 חניכים. יצויין כי ברחוב רופין 28 קיים מעון חוסים גדול בו מתגוררים עשרות חוסים בעלי פיגור – גם שם ניהלו השכנים לפני מספר שנים מאבק ארוך ומתיש נגד אכלוס החוסים. 

ועדת המשנה בכפר סבא דחתה את ההתנגדויות שהגישו השכנים בטענה כי הבקשה תואמת את תכנית בניין העיר החלה על החלקה ולא התבקשו הקלות.
עוד נטען כי למתנגדים שאינם בעלי זכות שחתימתם דרושה החוק, אין מעמד להגיש התנגדות "הועדה החליטה לשמוע ההתנגדות לפנים משורת הדין. הבקשה להיתר כוללת הריסת מבנים קיימים ששטחם גדול יותר מהשטח אותו מבקשים להקים, כך שמבחינה זאת אין חריגה מהשטח המותר לבנייה על החלקה, על פי התכנית".

בהתנגדות נטען למטרדים צפויים מהמבנה שיכיל עשרות חוסים ולכן הקבלן יחוייב להמציא חוו"ד אקוסטית ביחס למתקנים הטכנים שתכלול קביעת תנאים להפעלתן באופן שלא יהוו מפגע לשכנים, וכמו כן יחוייב להוסיף זיגוג אקוסטי לחלונות בחדרי המגורים, שער היציאה הקיים בחזית המערבית של החלקה ישמש שער חרום בלבד, ודרכו לא תתבצע פעילות של פינוי חולים או אשפה, אלא דרך המבנה המרכזי".

בהחלטה נקבע "תכנית הפיתוח תכלול רצועה מגוננת ומגודרת בין המוסד למגרש המתנגד, למנוע מהחוסים להתקרב לחומה. אזור האשפה והכביסה במבנה המרכזי יקורה כך שלא יהווה מפגע רעש. במסגרת הקרוי יותקנו פתרונות אקוסטיים. יש לבחון בתכנית הפיתוח אפשרות כך שלא לעודד יציאת דיירים לכיוון צפון.  יבחן מיקום חלופי לפרגולות לכיוון דרום, בתאום עם אדריכלית העיר". 
צילום באדיבות zoomap

תגובות