בכפר סבא: 20% מהולכי הרגל שנצפו חצו את הכביש שלא במעבר חציה או באור אדום

עמותת אור ירוק: “בכל מפגש בין הולך רגל לכלי הרכב, הולך הרגל יפסיד. על משטרת ישראל להגביר את האכיפה כנגד הולכי רגל שחוצים לא במעבר חציה או באור אדום בכדי להגביר את ההרתעה”

לאחרונה, ערכו מתנדבי מועדון עמותת אור ירוק באורנית וכפר סבא תצפיות במטרה לאמוד את דפוסי חצית הכביש ביישובים אלה.

מהנתונים עולה כי יותר מ-25% מהולכי הרגל שנצפו חצו את הכביש שלא במעבר חציה או ברמזור אדום:
באורנית 30% מהולכי הרגל שנצפו חצו את הכביש שלא במעבר חציה או באור אדום.
בכפר סבא 20% מהולכי הרגל שנצפו חצו את הכביש שלא במעבר חציה או באור אדום.

נתון מדאיג זה מסמל את העליה החדה בהולכי רגל שנהרגו בתאונות דרכים בשנת 2014 לעומת השנים החולפות. מניתוח נתוני "עמותת אור ירוק" על פי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים נמצא כי מתחילת שנת 2014 נהרגו 124 הולכי רגל בתאונות דרכים לעומת 94 הולכי רגל שנהרגו בתקופה המקבילה בשנה שעברה – עליה של כ- 32%.

מניתוח של אור ירוק לנתוני הלמ"ס, עולה כי 73% מכלל הולכי הרגל שנפגעו כשחצו את הכביש, נפגעו במעבר החציה – המקום שאמור היה להיות הבטוח עבורם. ביחס למדינות ה-OECD מצבנו רע מאוד. ישראל נמצאת במקום הראשון בשיעור הילדים הולכי הרגל ההרוגים (6%) אוסטרליה שניה (5%). בקרב הפעוטות (0-4) ישנה בעיה קשה במגזר הערבי. 75% מכלל הפעוטות שנהרגו כשהלכו ברגל היו מהמגזר הערבי, נתון דומה לשנים הקודמות.

עמותת אור ירוק: "חציית כביש באור אדום מסכנת את הולך הרגל וגם את נהג הרכב. הולך הרגל חשוף לפגיעת כלי הרכב, אין לו אמצעי הגנה ואילו נהג הרכב בטוח כי כשהוא עובר בירוק, אין דבר שעלול להפריע לו ולכן, עלול להיות מופתע ולבלום בפתאומיות. במפגש בין הולך הגל לכלי הרכב, הולך הרגל תמיד יפסיד. על משטרת ישראל להגביר את האכיפה כנגד הולכי רגל שחוצים באור אדום, כדי להגביר את ההרתעה."


תגובות