טוראי רעי שלום, עשה דרך ארוכה מישיבת “מעלה גלבוע”,לוחם ביחידת כפיר ופגישה עם אובמה “חוויה שתמיד אזכור”

בשבוע שעבר, ביום חמישי, הסתיימה הכשרת הלוחמים החדשים של חטיבת כפיר. ייעוד החטיבה הוא להוות כוח לחימה מקצועי המתמחה בלחימה בזירה הפלסטינית בדגש על איזור יהודה ושומרון. הלוחמים הוכשרו בבסיס האימון החטיבתי שבבקעת הירדן. אורך ההכשרה האינטנסיבית הוא כ-7 חודשים, שבהם עברו מסעות, אימוני לחימה בשטח בנוי, אימוני קרב מגע ועוד. הלוחמים סיימו את הכשרתם במסע כומתה של כ- 35 ק”מ, ויומיים לאחר מכן קיבלו את הכומתה המנומרת, בטקס בגן הלאומי בבית שאן, במעמד מפקד החטיבה, אל”ם ציון רצון, בין מסיימי ההכשרה, בולט טוראי רעי שלום, אשר ימשיך לגדוד שמשון. בראיון לפורטל השרון פוסט מספר רעי על הגיוס, הקשיים והמפגש עם אובמה. 

כשהנשיא אובמה ניגש אלי

רעי שלום נולד וגדל ביישוב אורנית. מגיל מוקדם לקח חלק בתנועת הנוער “בני עקיבא” כחניך וכמדריך, ובכיתה י”ב אף הדריך את השבט הבוגר. ההדרכה בתנועת הנוער, לא הייתה הפעילות היחידה של רעי בשעות הפנאי, שכן הוא התנדב בבתי חולים. רעי עבר קורס “ליצנות רפואית” שבו למד כיצד לשפר את מצב רוחם של ילדים חולים באופן מקצועי, וכך עשה. יתר על כן, רעי התקבל, לאחר מספר מיונים לתוכנית בשם “עמיתי ברונפמן”, שמטרתה לחזק ולפתח זהות יהודית ישראלית בקרב בני נוער בארץ ובחו”ל. מטעם התוכנית נפגש עם בני נוער בקהילות יהודיות בחו”ל וניהל עימם שיח על יהודות ישראליות. בנוסף, מטעמה, זכה רעי לבקר בבית הלבן במסיבה שנערכה לכבוד חג החנוכה, שבה נכחו יהודים אמריקאים רבים בעלי השפעה, וכמובן נשיא ארה”ב דאז, ברק אובמה. רעי מוסיף כי זכה להיפגש, ולדבר עם אובמה באופן אישי. הוא מספר על המפגש: ” היינו במסיבת החנוכה בבית הלבן, כמה חבר’ה, תיכוניסטים צעירים מהארץ, עם נשיא ארה”ב ועם היהודים המשפיעים ביותר באמריקה. כשישבנו מסביב לשולחן הסעודה, הנשיא אובמה נשא נאום ואף הזכיר בנאומו אותנו, צעירי ברונפמן, ואמר שהם גאים לארח אותנו בבית הלבן. כולנו מאוד התרגשנו. לאחר הדלקת הנרות הוא החל לגשת לאורחים ואז ניגש גם אלינו. במזל הייתי דיי קרוב אליו, אז הוא ניגש אליי. הנשיא הבין שאני מתוכנית עמיתי ברונפמן ואמר לי שארה”ב תמיד תהיה הגב של ישראל. מאוד התרגשתי מהמעמד, חשבתי לעצמי שזה רגע שהרבה אנשים היו רוצים לחוות במקומי, וידעתי שזו חוויה שתמיד אזכור”.

חשש להמשך שירותו

לאחר סיום הלימודים, המשיך רעי לישיבת מעלה גלבוע הממוקמת בין עפולה לבית שאן. רעי מספר שבישיבה, התלמידים עברו הרבה שיעורים בנושא יהודית וישראליות ומעבר לכך, הייתה להם אפשרות ללמוד באופן פרטני וכך גם עשה. “קראתי הרבה ספרים שנוגעים ליהדות ובכללי ספרים שעניינו אותי”, הוא מספר, “בנוסף, בכל התקופה הזאת למדתי הרבה על עצמי ועל מי אני. בעיניי בזכות הישיבה התגייסתי לצבא כאדם יותר מגובש, ומכאן כיותר מוכן לשירות הצבאי”. לאחר השנה המשמעותית בישיבת מעלה גלבוע, בנובמבר של השנה שעברה, התגייס רעי לחטיבת כפיר. רעי מספר כי תחילה רצה לנסות ולהתמיין לעוקץ, אך בשל סיבות רפואיות לא יכל. לאחר מכן, בשל היכרות נמוכה עם ערכי החטיבה, ובשל סטיגמות שהכיר על החטיבה, מעט חשש להמשך שירותו. עם זאת, כיום רעי מבין שאין בסטיגמות דבר ושחטיבת כפיר הינה אחת מהחטיבות האיכותיות והחשובות ביותר בצה”ל. הוא מוסיף ומספר כי הוא נרגש להמשך שירותו הצבאי בחטיבת כפיר בכלל, ובגדוד שמשון בפרט: “אני שמח שהגעתי לפה. יצא לי לספוג כאן אנשים שונים שבאו מתרבויות שונות. חבר’ה איכותיים שככל הנראה לא הייתי מכיר אם הייתי מגיע למקום אחר. בנוסף, במהלך ההכשרה, הבנתי כמה חטיבת כפיר קריטית במאמץ ההגנה והלחימה “.

שירות משמעותי ולא פשוט

רעי מוסיף ומספר על מסע הכומתה: “במהלך המסע ראיתי מרחוק את הישיבה. מאוד התרגשתי, גדלתי שם והתגבשתי שם, ובעצם משם הגעתי לאותו הרגע, כלוחם שיש לו עוד כמה קילומטרים מהכומתה המנומרת”. יומיים לאחר המסע בטקס קבלת הכומתה, השתתפו כל המשפחות . רעי מספר על קבלת הכומתה: “מעמד קבלת הכומתה עם המשפחה שלי היה מאוד מרגש. לדעת שהם בקהל ואחר”כ לראות אותם ולשמוע מהם שהם גאים בי. כל זה הזכיר לי, שבסופו של דבר, בשבילם אני עברתי את כל זה ואעבור שירות משמעותי ולא פשוט. שירות שבו אני אזכה להגן על אנשים ועל המדינה

תגובות