ילדי גן “אנקור” יצרו תערוכת אמנות כמחווה לאמן הכפר סבאי אריק ונונו

ילדי גן “אנקור” ביוזמת הגננת אסתי שביט יצרו תערוכת ציורים אמנותית כמחווה לאמן הכפר סבאי אריק ונונו. זאת במסגרת לימוד סיפורי התורה בימי שישי בגן, סדרת שיעורים שנפתחה בנושא “שבעת ימי הבריאה”. יש לציין כי ונונו הקדיש ציור לכל אחד מימי הבריאה, בהם הוא מתאר מה נברא באותו היום. לכן, בכל יום שישי נחשפו ילדי הגן אל הציורים, דנו בנושא המתואר ולאחר מכן הכינו את היצירה שלהם פרי דמיונם. יתרה מזאת, ביום הזיכרון ליצחק רבין בוצע לימוד דומה שכלל דיון על דיוקן של ראש הממשלה רבין שצייר ונונו ולאחר מכן הילדים ציורי דיוקן משלהם.

בהמשך לתוכנית לימודים זו, יזמו התלמידים וצוות הגן תערוכה מיוחדת שכוללת את כל היצירות שהכינו הילדים, וכמחווה לכך הזמינו את האמן לקחת חלק בפתיחה חגיגית לתערוכה. במסגרת זו עצבו הילדים הזמנה לאמן, הצטלמו עם ההזמנה ושלחו אותה לאמן שנענה בשמחה והתרגש מהמחווה. יתרה מזאת, עצבו הילדים עיתון לגן, תלו את הציורים על הלוחות והכינו לו אלבום תמונות שמראה את התהליך שעברו כמתנה. באירוע חגיגי מרגש שהתקיים ביום שישי אריק ונונו ואשתו הגיעו אל הגן, שם דיברו עם הילדים, סיירו בתערוכת הציורים הייחודית ונהנו מכיבוד טעים.

נוסיף כי, כחלק מתוכנית לימודים זו דיברו הילדים עם הוריהם על היוזמה ועל הציורים, שהתרשמו לטובה מהיוזמה הנפלאה.  כמו כן, הציורים של שבעת ימי הבריאה שצייר האמן אריק ונונו נתלו על לוח הקיר בגן, ילדי הגן התגודדו סביב ציורים אלה, שוחחו עליהם, סיפרו בביתם להורים על האמן ועל התרשמותם מהציורים שלו ואף ביקשו להעתיקם ולצייר בעקבותיו.

אסתי שביט, מנהלת גן “אנקור”, “כחלק מלימודי הילדים את סיפורי הבריאה, יזמתי לימוד בדרך חווייתית שזימנה דיון מעמיק בקרב הילדים. בהמשך לפעילות הלימודית ילדי הגן העלו את הרעיון להצגת הציורים בתערוכה מיוחדת במוזיאון שעיצבנו בתוך כותלי הגן. לאחר ההזמנה של האמן הילדים התרגשו מאוד מתגובתו של אריק ונונו ומביקורו בגן. כמו כן, יש לציין שההורים מאוד התרשמו הן מחשיפת הילדים לאמן והן מהיצירות שנוצרו כתוצאה מחשיפה זו והם התרגשו עם הילדים מביקורו של האמן בגן”.

 

תגובות