מדוע כדאי לבחור מערכת בטיחות הכוללת מצלמת רכב משוכללת?

המאבק בתאונות הדרכים בישראל הולך ומתגבר לאחר שמשרד התחבורה החליט להקצות כ-180 מיליון ₪ במטרה לעודד את בעלי הרכב בארץ להתקין מערכות בטיחות ברכבם. כדאי לדעת כי המאבק בתאונות דרכים הוא גלובלי, בכל העולם יש בעיה קשה בגלל ריבוי תאונות דרכים והנזקים שהן גורמות, לכן בשנים האחרונות החלו חברות טכנולוגיות לפתח מערכות בטיחות מתקדמות במטרה לסייע במאבק העיקש בתאונות הדרכים וכדי למנוע ככל הניתן את התאונה הבאה ולהגן טוב יותר על כל המשתמשים בדרך – נהגים, נוסעים והולכי רגל.  

הטבה של 1,500 ₪ מהמדינה

משרד התחבורה מעודד את בעלי הרכבים להתקין ברכבם מערכת בטיחות רכב. שר התחבורה הוביל מהלך חשוב וחתם על צו המחייב התקנת מערכות בטיחות בכל רכב חדש העולה על הכביש החל מינואר 2018. בנוסף, הוחלט במשרד התחבורה לעודד את בעלי הרכבים להתקין מערכת בטיחות באמצעות הטבה משמעותית בגובה 1,500 ₪ – בשלוש פעימות.

הצו של משרד התחבורה קובע כי בכל רכב שעלה לכביש בין 1 בינואר 2000 ועד 31 בדצמבר 2017 ניתן להתקין מערכת בטיחות מתקדמת וליהנות מההטבה המשתלמת. עם זאת, חשוב לציין כי ההטבה ניתנת רק לבעלי רכב נוסעים פרטי מסוג 1M ובעלי רכב מסחרי עד 3.5 טון מסוג 1N.

לאחר התקנת מערכת בטיחות ברכב על ידי מתקין מורשה בעל הרכב זוכה להטבה של 1,500 ₪, את ההטבה מקבלים כהנחה מעלות אגרת הרישוי השנתי לרכב, כאשר בשנה הראשונה זוכים להטבה בגובה 700 ₪, בשנה השנייה זוכים להטבה נוספת בגובה 700 ₪, ובשנה השלישית שיעור ההטבה הוא 100 ש”ח.

איזה מערכות בטיחות אפשר להתקין ברכב?

נכון להיום, משרד התחבורה החליט לאשר את ההטבה המשתלמת רק למי שיתקין מערכת בטיחות לרכב שאושרה על ידי מעבדת רכב בישראל. שלוש מערכות הבטיחות לרכב הן –

  • MOVON (אדי מערכות)
  • מובילאיי
  • איווקס

ישנם הבדלים משמעותיים בין מערכות הבטיחות השונות לרכב, לכן כדאי לעיין במפרט הטכני של כל מערכת ולהבין מהם היתרונות והחסרונות שלה. בנוסף, אנשי מקצוע מנוסים ממליצים בחום על התקנת מערכת בטיחות הכוללת מצלמת רכב משוכללת, המצלמה המובנית מתעדת ומקליטה את הנסיעה, זו מצלמת DVR מתקדמת המקליטה באופן אוטומטי.

מהם היתרונות של מערכת בטיחות לרכב עם מצלמה מובנית?

כאמור, יש מגוון מערכות בטיחות לרכב שתפקידן לשמור על חיי הנהג והנוסעים ולהתריע בפני סכנה לתאונת דרכים. ברכבים החדשים יש מערכות בטיחות מתקדמות אך מערכת בטיחות משוכללת עם מצלמה מספקת את המענה האיכותי והבטיחותי ביותר.

באמצעות המצלמה השומרת את תיעוד הנסיעה על כרטיס זיכרון, ניתן לשחזר את מסלול הנסיעה של הרכב, לבדוק איזה חיוויים המערכת סיפקה במהלך הנסיעה, ויש גם אפשרות להאזין לקולות שנשמעו בתוך הרכב. את המצלמה מתקינים בדרך כלל בחלון הקדמי, יש גם אפשרות להתקין אותה בחלון האחורי או לכוון אותה לצילום ולתיעוד הנעשה בתוך הרכב – אופציה חשובה לנהגי הסעות ולרכבים המובילים ציוד רגיש.

תגובות