סיעות עילאי הרסגור הנדין ויובל לוי התאחדו לגוש אחד

אז האם הסיעות של סגן ראש העיר, עילאי הרסגור הנדין ( סיעת מרצ) ויובל לוי ( תפו”ח), התאחדו לגוש אחד ? מסתבר שכן, וכל אחד מהם מציג את זה אחרת.

מאמר אישי / אירית מרק

מבחינת יובל לוי, הגוש מחזק ומגדיל כוחו, פי כמה ממה שיש באמתחתו באמת. יובל לוי כזכור קיבל 2 מנדטים בלבד בבחירות, כאשר השני של ממה שיינפיין.

מבחינת עילאי הרסגור הנדין, ששמר על כוחו בבחירות עם 4 מנדטים, לא ברור כלל מה נותן הגוש שאמנם מחזק אותו בשני מנדטים, אך עילאי נטוע חזק בקואליציה עם ראש העירייה רפי סער והרבה פחות זקוק לחיזוקים. עילאי הרסגור הנדין חיזק עצמו בהסכם קואליציוני משופע ומיטיב ומעמדו כלל לא נמצא בסכנה. ליהפך, ההרמוניה בינו לבין ראש העירייה עטופה ומרופדת כך ששומרת על התוכן לבל יפגע. ובמילים פשוטות שלי : אתה בטוח מר הרסגור הנדין שהגיבוש הזה מסייע לך?

מבחינת יובל לוי, מעמדו בקואליציה לא ברור. הוא אמנם חבר קואליציה לאחר שנים רבות באופוזיציה, אך לא ברור כמה זמן יחזיק מעמד או כמה זמן יחזיקו עמו מעמד. אם יפרוש לאופוזיציה, או לביתו, כי ספק רב אם בכלל יתמודד שוב לאחר התבוסה בבחירות, יפרוש ככל הנראה לבד, כי ממה שיינפיין לא יוותר על הנוחות, המעמד ויכולתו לעשות למען התושבים, ואת כל זה הוא יכול לקבל רק מהקואליציה. באופוזיציה – הרבה פחות בא לו להיות, הרבה פחות מתאים למצב כיום. ממה שיינפיין הוא איש קואליציה במהותו, שורשי בעיר, הוריו ממייסדי העיר והוא קרוב ל-70. הוא בא לבחירות עם מנדט ואת המנדט יקח בקלות ויפרוש לסיעת יחיד ממנה התאחד עם לוי רגע לפני הבחירות, וכן, שיינפיין, יישאר בקואליציה גם אם היה ויובל לוי יחליט יום אחד שלא להמשיך בקואליציה.

ובוודאי תישאלו, האם עילאי הרסגור הנדין יישאר בקואליציה והיה ולוי יחליט נאמר לפרוש? ובכן, תשובתי היא ללא כל ספק יישאר. ינסה כן לעזור ללוי, יתמוך, יוביל, ידבר וכו, אך לא יפסיק חברותו בקואליציה, בוודאי שלא, ואל תאמינו למי שמנסה למכור לכם אחרת. חד משמעית!

אז, היהפוך כושי עורו ונמר חברבורותיו? לא נראה לי במקרה הזה של הזיווג החדש שנולד בין 2 הסיעות, שאכן יתמידו ויחזיקו מעמד, ומיטיבה אני להכיר את החברים. אחד מהם יצטרך סבלנות ואורך רוח בכדי להחזיק מעמד בזוגיות התמוהה הזו. בבחירות הקודמות הם לא היו החברים הכי טובים ומדי פעם עזרו האחד לשני כאופוזיציה מול בן חמו. לא מעבר. נראה כמה זמן הפעם יחזיקו מעמד בממלכה הקסומה שיצרו כהרמוניה של 6 בגוש.

 

סגן ראש העיר, עילאי הרסגור הנדין “כולנו משתפים פעולה, למען הגשמת החזון המשותף שלנו, אני נהנה מאוד, לעבוד עם ראש העירייה רפי סער, שמביא רוח חדשה וחיובית, לכפר סבא, ואני נהנה מאוד לעבוד עם יובל לוי, שצבר ניסיון מוניציפלי רב במהלך השנים במועצת העיר ובא עם אנרגיות ורעב לעשות וליישם את הרעיונות שלו, לאחר כל כך הרבה שנים באופוזיציה. אני נהנה לעבוד גם עם עמיתיי סגני ראש העיר דני הרוש ויש בינינו שיתוף פעולה יומיומי וגם עם איתן צנעני, שלמרות שאנחנו לא מסכימים בכל דבר, יש בינינו כבוד הדדי רב. ושיתוף פעולה למען תושבי כפר סבא”.

 

תגובות