אשת השנה 2020: פאני בן עמי רבינוביץ

אשת השנה 2020: פאני בן עמי רבינוביץ

פאני בן עמי רבינוביץ, אשת עשייה ונתינה, בולדוזרית מוכרת בעיר כפר סבא, אשר החלה השנה, לנוכח המצב, להפעיל מיזם מופלא למען משפחות מעוטות יכולות להן היא ועוד צוות מתנדבים שהצטרפו אליה, מבשלים מכל הלב.

הפרויקט הנהדר והמצליח, אליו מצטרפים עוד ועוד מתנדבים ומתנדבות המבשלים לטובת משפחות, החל השנה, אך עשייתה של בן עמי לייבוביץ, החלה עוד לפני שנים רבות. בשקט ובצנעה היא מובילה פרויקטים לטובת החברה כבר שנים רבות.

פאני בן עמי רבינוביץ, אשה נעימה מאוד, חייכנית, טובת לב, כזו שתמיד תהיה נכונה לעזור לך בכל צרה, דעתנית ופרשנית ותיהנו לקרוא מאמריה ודעותיה.

פאני בן עמי רבינוביץ

פאני בן עמי רבינוביץ’, אם לשלושה בנים ויזמית סדרתית, בעלת תואר במדעי החברה והרוח. בעבר כיהנה כסגנית יושב ראש מודל האו”ם, הייתה חברת מועצה פעילה, כיהנה כיו”ר ועדת מכרזים ונשיאת אגודת הסטודנטים באוניברסיטה הפתוחה, שם קידמה וטיפלה בהצלחה רבה נושאים אקדמיים, הנוגעים לכלל הסטודנטים, רווחת הסטודנטים, תוך קידום הקמפוסים הפזורים בכל חלקי הארץ במעורבות חברתית ועוד.

בשנה האחרונה גם ראיתם אותה מבליחה לא פעם בתכניות טלוויזיה וזאת בעקבות דף פייסבוק שהיא הקימה ומנהלת, “נעביבשק“..מתוך צורך עז להנציח כל מה שקשור בסבתה האהובה חנה ז”ל ללימוד מרוקאית יהודית. “השפה והתרבות המרוקאית הן חלק ממני, ואני יודעת שזה הרבה בזכות סבתא ואני גם יודעת שהאווירה המיוחדת והחממה הצפון אפריקאית שגדלתי בה, כבר נעלמה מהעולם. כמו אוד מוצל מתלאות נרטיב שאבד, אני נאחזת בזיכרונות. אני משתדלת להעביר לילדי את המיטב החם הזה, ולכן בהשראתה של הגיבורה שלי ארזתי ילדי, אמי ובן זוגי לטיול שורשים, לביקור במרוקו והיא הייתה כל מה שהיא סיפרה לי עליה, ארץ יפיפייה, מסבירת פנים, עמוסה ביהדות לגווניה השונים, זרועת צדיקים. ארץ של קרח ומדבר, אגדת אלף לילה ולילה ב”לייב”, והבית שבו גידלה את ילדיה הגדולים הוא עדיין עמד שם, מזכרת ניצחת והתרגשות שקשה לתאר”, כתבה חודש לאחר פטירת סבתה. “מה לא הייתי עושה כדי לשמוע אותה עוד פעם אחת קוראת לי בכינוי הזה, אנעבי’ בשק – “אקח כאביך” בעברית, כינוי חיבה לילדים ואהובים, סימון הכתר של הסבתות המרוקאיות. אין בת או בן, נכדה ונכד שלא מתמוגגים למשמע החום שזולג מהביטוי הזה”.

תגובות