רשם האגודות קובע :”הוועד היוצא והעומד בראשו פעלו לטובת האגודה ומכלול פעולותיהם אינו עולה כדי הזנחת ענייני האגודה”
חשיפה בלעדית באתר השרון פוסט: פרשת מפעל המים הגיעה לסיומה עם קביעתה היום של רשמת האגודות השיתופיות, עו”ד נעמה קאופמן פס, כי מינוי ועד ממונה לאגודה הנו צעד מתבקש. עוד מציינת הרשמת כי “על פניו, יש ממש בטענות ועד האגודה היוצא כי הפעלתה של סמכות הרשם למנות ועד ממונה בשל אי מתן זכות עיון בפרוטוקולים למי מחברי האגודה היא מופרזת”.
הרשמת מגוללת את עיקרי הפרשה בקביעתה מהיום ורצונם של חברי האופוזיציה ותושבים ספורטה, הדרה לביא, קרן גרשון, יוסי סדבון ערן ורנר ואתי בוים אמיר סילבר ויצחק שרעבי  – שדרשו להשאיר הוועד הממונה.
הטענה כזכור היתה שהוועד הממונה היוצא אינו מתיר עיון בפרוטוקולים
הרשמת קבעה בין השאר “התרשמנו כי הוועד היוצא והעומד בראשו פעלו לטובת האגודה וכי מכלול פעולותיהם אינו עולה כדי הזנחת ענייני האגודה. חרף זאת איני סבורה כי יש להביא לביטול ההחלטה באופן מוחלט. אני סבורה כי יש להשאיר לאגודה ועד ממונה. המשך כהונת ועד ממונה יאפשר ניהול שוטף של האגודה וקידום אינטרסים הנוגעים לחברי האגודה וייתן מזור גם לטענות בדבר הכובע הדואלי בו אחז יו”ר ועד ההנהלה. מינויו בסופו של יום לא רק מוצדק אלא גם מתבקש. איני סבורה כי התמונה שבפניי מצדיקה סעד של מינוי ועד ממונה בשל הזנחת  ענייני האגודה.
חברי הוועד הממונה יישארו בכהונתם וכחברי ועד ימונו 3 חברים נוספים חסרי זיקה פוליטית – 2 מהם יומלצו עי הקואליציה ואחד עי האופוזיציה.
יו”ר האופוזיציה יוסי סדבון:”היום ניתנה החלטת הרשמת המקבלת את עמדתי ועמדת מתנגדים נוספים שלא להחזיר את ראש העיר לתפקידו כיו”ר מפעל המים (ביחד עם הוועד הנבחר) עקב ניגוד עניינים מובנה המקשה על פעולתה ,להשאיר את הוועד הממונה ולהוסיף לו 3 נציגים מתושבי העיר שאינם חברי מועצה ושעונים לקריטריונים שנקבעו”.
מאת: אירית מרק

תגובות