האביזרים שיהפכו אתכם מצלמים חובבים למקצוענים

האביזרים שיהפכו אתכם מצלמים חובבים למקצוענים

עידן הסמארטפונים, הגאדג’טים והאביזרים האלקטרוניים למיניהם בו אנו חיים כיום הפך את כולנו לצלמים חובבים, בין אם אנחנו מודעים לכך ובין אם לא – מי מאיתנו לא משתמש במצלמה של הסלולארי מדי פעם? גם בכל טאבלט או לפטופ פשוטים ביותר ניתן למצוא כיום מצלמות ברמת איכות שכלל לא הייתה קיימת רק לפני עשור או שניים וכך הפך צילום לחלק בלתי נפרד מחיי היומיום של כולנו, במיוחד של בני/ות נוער וילדים. באמצעות כמה אביזרים בסיסיים ופשוטים יחסית אנו יכולים לשדרג משמעותית את יכולות ואפשרויות הצילום שלנו, ולהעלות כמה רמות בכל הנוגע לאיכות התמונות שאנו יכולים לצלם

קרדיט לתמונה: Depositphotos

 

תאורה שגורמת לתמונה להיראות מקצועית מיד – רינג לייט

אחד האביזרים הראשונים שכדאי להכיר בהקשר של שדרוג מערך הצילום שלכם בהוצאה כספית מזערית ביותר, הוא טבעות תאורה, הידועות בשמן הלועזי המקורי – “רינג לייט”.

טבעת תאורה, רינג לייט, כשמה כן היא – מדובר בעצם במנורה מיוחדת עבור צילום, המעוצבת בצורה של טבעת קשיחה ויציבה אשר במרכזה ניתן להציב את אובייקט הצילום, (או לחילופין להציב את המצלמה עצמה על גבי הטבעת, כאשר אובייקט הצילום קרוב ומוצב ממש ממול).

רינג לייט לצילום היא טבעת המורכבת מנורות לד חזקות ואיכותיות, המותאמות מבחינת גוון האור ועצמתו לצרכים הסטנדרטיים של צילום וקלוז אפים. בטבעות תאורה אלו נעשה שימוש, למשל, בצילומים של איפור, המצריכים קלוז אפ על הפנים של הדוגמנים. סוג התאורה שמספקת טבעת התאורה מבטיח את התנאים הטובים ביותר לצילום, וכי הוא ייצא מקצועי לכל דבר ועניין. בטבעות תאורה סטנדרטיות ניתן גם לשנות ולקבוע באופן פרטני ומשתנה את גוון התאורה ועצמתה, וכך להתאים את התאורה גם למיקומים שונים בהם מצלמים (למשל, מיקומים בחללים סגורים שונים בעלי תאורת רקע שונה, צילומי חוץ המושפעים גם ממצב התאורה הטבעית באותו רגע וכו’).

 

לגוון את אפשרויות הצילום שלנו – רקעים לצילום

אביזר נוסף אותו ניתן לרכוש בעלות זניחה כמעט (במיוחד ביחס לתועלת המתקבלת מאביזר זה) על מנת לשדרג את מערך הצילום שלנו הוא רקעים לצילום – ניתן למצוא בשוק סוגים רבים ושונים של רקעים לצילום מקצועי, אך הרעיון הוא דומה במרבית המקרים. הכוונה היא לסטנד המספק רקע לתמונה, בין אם מדובר ברקע לבן “סטנדרטי” ובין אם ברקע בצבעים מסוימים, ובפרט רקע ירוק המאפשר להדביק על התמונה לאחר מכן כל מה שרוצים. במיוחד כיום, כאשר הצילום כולו הוא דיגיטלי (התמונה עוברת דרך מחשב זה או אחר ומצולמת על ידי מצלמה שהיא דיגיטלית מטבעה, דוגמת כל המצלמות הנפוצות כיום…), ניתן לעשות אינספור דברים שונים עם כל תמונה, במידה והרקע לה הוא חלק ובצבע והצורה הנכונים. רקעים לצילום, אותם ניתן לקנות כאביזר קומפקטי ויעיל מרחיבים משמעותית את האפשרויות העומדות לרשותנו בעולם הצילום, גם כאשר מדובר בצילום באמצעות הסמארטפון האישי. 

תגובות