קניית רכב יד שנייה – כך תעשו זאת בהצלחה

עבור חלק גדול ביותר מהאוכלוסייה בארץ קניית רכב יד שנייה היא האפשרות הטבעית והרצויה להחלפת הרכב, ובמקרים רבים גם האפשרות הסבירה היחידה (זאת בגלל המיסוי בארץ המביא למחירים גבוהים ביותר של רכבים חדשים). מאחר ושוק הרכבים המשומשים טומן בחובו גם לא מעט “נפילות” אפשריות – רכבים במצב גרוע, בעלי רכבים אשר אינם ששים לשתף בנוגע למצב האמיתי של הרכב או להיסטוריה שלו וכיוצ”ב, נדרשת מתודולוגיה מסוימת לעבוד על פיה אם ברצוננו לקנות רכב יד שניה ולצאת מהקנייה בשלום. כך תרכשו רכב יד שנייה בהצלחה, ובצרוה שיטתית ומושכלת:

 

הגדירו דגמים רצויים

בשלב ראשון כדאי להגדיר את דגמי הרכבים הספציפיים בהם אתם מתעניינים, כתלות כמובן בתקציב העומד ברשותכם ובדרישות נוספות. מומלץ אפילו למצוא מישהו שמבין ברכבים ולהתייעץ עימו – להציג את התקציב ואת הצרכים שלכם, ולנסות להגיע יחד עימו לרשימה קצרה של דגמים הנחשבים אמינים ומשתלמים יחסית, כאלו אשר עומדים בדרישות ובמגבלות שלכם.

 

ערכו חיפוש נרחב ומפורט ככל הניתן 

שלב שני יהיה לערוך חיפוש מפורט של רכבים בהתאם להעדפות ולמגבלות התקציב שלנו. בזכות האינטרנט מדובר כיום במשימה לא קשה במיוחד, אבל כדאי להקדיש לה את מלוא הזמן ותשומת הלב הנדרשים על מנת ליצור מאגר גדול ועשיר של רכבים פוטנציאליים, מתוכו נוכל למצוא עסקאות טובות ומשתלמות. מאחר וכבר החלטתם על מספר דגמים עיקריים שמעניינים אתכם, החיפוש אמור להיות קל ומהיר יחסית. בנוסף, דאגו לחפש גם בחברות הליסינג השונות. הן מציעות מגוון רחב של רכבים משומשים אך מתוחזקים ובמצב מעולה, ולא אחת שם תמצאו את העסקאות המשתלמות ביותר (כמו פה למשל).

מומלץ לרשום את כל הנתונים בטבלה מסודרת על מנת שלא תלכו לאיבוד בתוך ים הנתונים. בטבלה שלכם ציינו את שם הדגם, שנת ייצור, קילומטראז’, מספר ידיים שעבר הרכב, מתי טופל ועבר טסט לאחרונה, תאונות קודמות וכל פרט מידע רלבנטי אחר

קרדיט לתמונה: shutterstock

 

קבעו פגישות

בשלב השלישי, מתוך הרשימה שעשיתם תתקשרו כמובן לכל בעלי הרכבים ותתחקרו אותם כמה שיותר. כך תישארו עם כמה רכבים שעדיין רלוונטיים, שנראה כי תוכלו להגיע לעמק השווה עם בעליהם, שנשמעים טובים ואמינים יחסית וכו’. עם אותם בעלי רכבים קבעו פגישה, על מנת לבוא ולראות את הרכב בעיניים. כשאתם מגיעים לפגישה, במידה והרכב נראה טוב ולשביעות רצונכם אל תוותרו גם על סיבוב נהיגה קצר על הרכב. כך תרגישו איך זה לנהוג בו, תוכלו לשים לב לרעשים משונים ומחשידים וכו’. אם אפשר, קחו אתכם לפגישות את אותו חבר או קרוב משפחה שמבין ברכבים. זה ייתן לכם ביטחון, יעשה רושם על המוכרים ועשוי לסייע לכם לזהות בעיות או נקודות מחשידות (או לחילופין נקודות טובות במיוחד).

במידה ואחד מאותם רכבים עובר את כל המבחנים שלכם ואתם מרוצים מהנהיגה עליו, התמקחו מעט בהתאם למגבלת התקציב שלכם, מה שתכננתם להוציא והנכונות של המוכר להתפשר במחיר, וסגרו את העסקה במידת האפשר. אין מה להתמהמה ולחפש לנצח.

 

בדיקת שעבודים 

בשלב האחרון אתם כבר בהעברת בעלות בסניף הדואר הקרוב ביותר. במהלך הביקור בסניף שלמו עוד כשישים שקלים ובקשו לעשות בדיקת שעבודים לרכב (לוודא כי אין שעבודים על הרכב בגין חובות של בעלים קודמים). זה ייתן לכם את הגושפנקה הסופית כי הכל תקין עם הרכב. 

 

להתרשמות ממגוון דגמי רכב יד שניה הכנסו לאתר גלי ליסינג בכתובת https://www.galileasing.co.il/

 

תגובות