תקלות אינסטלציה נפוצות ודרכי טיפול

ישנן תקלות אינסטלציה שאפשר לפתור גם ללא חוש טכני מיוחד. לעומת זאת, תקלות אחרות מחייבות שימוש בכלי עבודה שונים ונדרש ידע, הבנה וניסיון. נסביר על כמה תקלות נפוצות, איך פותרים אותן ומתי ניתן להסתדר לבד. 

נזילות בניאגרה או בברזים, לא נעים אך לא נורא 

התקלה הנפוצה של נזילה שנראית לעין יכולה להופיע ללא התראה. פתאום, רואים שאחד הברזים בבית נוזל ומטפטף. או שרואים שיש נזילה של מים בשירותים, דרך מיכל ההדחה. זה לא נעים, רעש הטפטוף עשוי להרגיז, אבל זו לא בעיה כל כך גדולה. נזילה בניאגרה אפשר לפתור על ידי שתי דרכים, בדרך כלל. דרך אחת היא החלפת גומיות (אטמים). דרך שניה היא באמצעות כיוון של המצוף שבתוך הניאגרה. לרוב לא חייבים להחליף את כל הברז והחלפת אטם תפתור את הבעיה גם כאן.  כמובן שמי שלא כל כך מתמצא בזה יכול להזמין אינסטלטור.

הכיור סתום והמים לא יורדים 

עוד תקלת אינסטלציה נפוצה – המים בכיור לא יורדים. זה יכול להתרחש בחדר הרחצה או שזה קורה בכיור המטבח. הרבה פעמים לא תצטרכו במצב כזה להזמין אינסטלטור 24 שעות, שיגיע בדחיפות. קודם כל, צריך להבין מה קורה שם. סתימות במטבח מתרחשות בדרך כלל בגלל עודף שומנים או חלקי לכלוך שהצטברו עם הזמן. מומלץ מאוד לרכוש מסנן לכיור המטבח שעוזר לסלק את הפסולת. בנוסף, השתדלו שלא לשפוך כמויות של שמן לכיור. 

בחדר הרחצה, סתימה נוצרת לרוב בשל הצטברות של שיער. כדאי, אם כן, להסתרק בזהירות ושיערות שנשרו להשליך לאשפה. כדאי להיזהר בשימוש בחומרים פותחי סתימות. אלה חומרים חריפים, רעילים שיכולים להזיק לעיניים ולמערכת הנשימה. תחילה, נסו להשתמש בפומפה לשחרור הסתימה. רק אם אין מנוס ניתן להשתמש במעט חומר פותח סתימות. אם זה קורה שוב ושוב, עדיף להזמין אינסטלטור על מנת שהחומר החריף לא יפגע בצנרת. במידת הצורך, אפשר לפתוח את הסיפון שמתחת לכיור. זכרו לפני כן לשים שם דלי ולאחר שהמים זלגו, הסירו לכלוך ופסולת בעזרת מברג, שיפוד מתכת או כלי אחר ולבסוף הרכיבו בחזרה את הסיפון. 

נזילה מהתקרה, מה גורם לכך? 

תקלה נפוצה באה לידי ביטוי בהתקלפות של טיח בתקרה והיווצרות עובש. תקלה כזאת נוצרת כאשר בקומה שלמעלה צינור המים התפוצץ או דולף. יש לפנות לבעל הדירה למעלה, שיזמין תיקון. בקומה האחרונה, זה מעיד על איטום לקוי וצורך לזפת. 

זרימת מים חלשה מדי

אם פתחתם את הברז בכיור או באמבטיה ושמתם לב שהזרם חלש מהרגיל, אתם לא לבד. זו תופעה נפוצה. ראשית, שימו לב שלעיתים זו בעיה חולפת. אם עושים תיקוני אינסטלציה בסמוך או שיפורים בקוו המים, הזרם ישתפר לאחר מכן. אולם, אם זה לא מסתדר צריך להזמין אינסטלטור שבודק בצורה מקצועית את ספיקת המים. כך ניתן לזהות לאחר מכן האם מדובר בתקלה כלל דירתית או שזו בעיה באחד הברזים. ניתן לבצע הגברת לחץ מים בדרכים שונות ולעיתים מומלץ להתקין משאבת עזר, לדיירי הקומות העליונות. 

תגובות