ביה”ס גולדה בכפר סבא: תלמיד כיתה ג’ עבר השפלה והתעללות ע”י תלמידים בכיתה
מאת: אירית מרק
תגובות רבות מאוד בנושא הועלו בקבוצות כפר סבא שלנו וקבוצת מאמות כפר סבא
תקריות אלימות, מזעזעות בבית הספר גולדה בכפר סבא: תלמיד כתה ג, בבית הספר גולדה בעיר, עובר זה תקופה ארוכה השפלות, סחיטות וזוועות ע”י תלמידים מכיתתו
ילדים מסוימים דרשו ממנו להביא להם משחקים, בורקסים ועוד בכדי שישחקו איתו. אחרים העיפו לו את בקבוק המים מהחלון, השבוע זה הגיע לשיא כאשר ילדים  לקחו לו את הטלפון וזרקו לאסלת השירותים.
אחרי שהמנהלת ניגבה וייבשה, הטלפון שוב נגנב מהתיק. בכיתה לא נעשתה כל שיחת מניעה בעניין חמור זה, המנהלת החזירה התלמיד לכיתה עם הטלפון ללא כל אזכור התקרית בפני התלמידים. הילדים לא נענשו לטענת האם או התנצלו בפני הילד.
אמו של הילד טוענת כי הילדים לא נענשו ולא הייתה כל שיחה בכיתה כדי למנוע הישנות מקרים מזעזעים כאלו המצלקים ילדים לכל החיים.
האם מספרת כי הילד עובר תקופה מאוד לא נעימה ותחושתה קשה מאוד מכל הטיפול שלא נעשה בפרשה. באחת הפעמים הקיפו אותו ילדים בשירותים והחלו להשפיל אותו, במקרה אחר ילד ניסה לזרוק עליו כסא.

לאחא שהתקבלו מאות תגובות קשות בנושא בקבוצות הנ”ל, ולנוכח מקרה נוסף שהתפרסם על בית הספר המדובר, החליטה מנהלת בית הספר, יעל איילון, להוציא הבוקר הודעה להורים על מה שהיא מכנה שיימינג לבית הספר

יעל איילון, מנהלת בית הספר
הנה הדברים שכתבה המנהלת להורים “ברצוני לשתף אתכם בתופעה אותה אנו מבקשים לגנות בתוקף: הורים הבוחרים “לנהל שיח”, ברשתות החברתיות ובקבוצות הווטס אפ. בשם ה”שיח” הזה, מועלים פוסטים ובהם נכתבים תכנים הפוגעים בצוות המורים ובבית הספר. החזון הבית ספרי וה”אני המאמין” החינוכי של בית הספר השזורים בעבודתנו היום יומית דוגלים בשיח פתוח, סובלני ומכבד. יחד עם זאת אנו מוצאים את עצמנו במציאות שבה אנו נחשפים ברשתות החברתיות ובווטס אפ לכתיבת תכנים פוגעניים שלעיתים גובלת בהוצאת דיבה ועלבונות אישיים על אנשי צוות. מציאות זו טופחת על פנינו ופוגעת בכל אחד מאנשי הצוות באופן אישי. היום זה מורה אחד/ת ומחר זו מורה אחר/ת. הקלות שבה האצבעות מקלידות על המקלדת מילים שהדעת אינה מסוגלת לקבל היא בלתי נסבלת. לא יעלה על הדעת שאנחנו כצוות שמשקיע בילדים שלכם, שעובד בתנאים לעיתים מורכבים, לילות כימים, למען רווחתם, למען הצלחתם, צריכים לקרוא ולהתמודד עם תכנים
כל כך פוגעים ומעליבים המגיעים לעיתים לידי הסתה והוצאת לשון הרע. פגיעה במורה אחד/ת היא פגיעה בצוות כולו. מה היה קורה אם דבר כזה היה מתרחש במקום העבודה שלכם?! אם הלקוחות היו משתלחים בכם?! איך הייתם מרגישים?! איך אתם הייתם מגיעים למחרת למקום העבודה שלכם?!
האם אתם יכולים לדמיין את התחושות של המורים של ילדיכם כשהם צריכים לקרוא את התכנים שנכתבים עליהם?! אנחנו פוגשים מידי בוקר את הילדים שלכם ועושים את עבודתנו על הצד הטוב ביותר עבורם. הדוגמא האישית והמסרים לתלמידים צריכים להיות ברורים – זו חובתנו להוקיע כל תופעה
של אלימות מילולית. עלינו ועליכם ההורים לשמש כדוגמא אישית לילדים שלכם. העשייה החינוכית שלנו תלויה באופן ישיר ביכולת של כולנו לשמש כדוגמא אישית לילדינו בבחינת “נאה דורש ונאה מקיים”. תופעת הפוגענות )שיימינג( – איננה מקובלת ואין לה מקום בתוכנו. אנחנו מאמינים/ות ובטוחים/ות בדרכנו החינוכית. יחד איתכם ההורים נמשיך לטעת ולהצמיח בלב ילדינו את ערכי אהבת הידע, הערבות ההדדית ואהבת האדם – למענם ולמען כולנו”.
יו”ר ועד ההורים בבית הספר גולדה, הודיע היום אחה”צ על התפטרותו.
היו”ר המתפטר כתב:
“חייב להגיד שאני מתבייש בהנהגה בכך שיש אנשים שמצדיקים את השיימינג. ורק מחפשים / מתעוררים כשיש הזדמנות לתקוף ולבייש. לנוכח, העידוד בהנהגה לשיימינג ולשיח רעיל איני מוכן לקחת יותר יד בהנהגה הבזויה הזו. בישיבה הקרובה שמועד שלה יתפרסם בקרוב יערכו בחירות ליו״ר הנהגת ההורים.
נציגים/ות אשר מאמינים/ות בדרך אחרת של הדיברות עם בית הספר מוזמנים/ות לשלוח את מועמדותם לדפנה. אבקש לדעת מי לוקח את תפקיד היו״רית הזמנית עד לבחירות”.
ממשרד החינוך נמסר “ממשרד החינוך נמסר כי הצוות החינוכי מתייחס במלוא החומרה וכובד הראש לאירוע האלימות שהתרחש ועם היוודע המקרה פעלו מידית לטיפול משמעתי וחינוכי בתלמידים הפוגעים. ראשית באופן דיסקרטי, בהתאם לרצון הוריו של התלמיד, ולאחר מכן במספר מפגשים ושיחות בכיתתו לטיפול במקרה ומניעת הישנותו. הצוות החינוכי, הפיקוח והרשות נמצאים בקשר רציף עם ההורים, קשוב לכל פנייה ובקשה, ומעניק מענה רגשי מלא לתלמיד. צר לנו שההורים בחרו לוותר על שיח מקצועי עם הצוות החינוכי ובחרו לקיים שיח ציבורי”.
תגובת האם
יצוין כי האם מספרת בניגוד לתגובת המנהלת כי אף לא פעם אחת מי מהנהלת בית הספר טרח ליידע אותה בפרשיות שעברו על הבן שלה “שמעתי על המקרים רק מהורים שהילדים שלהם סיפרו על זה בבית. לא היה טיפול ולא הייתה ענישה . שמרתי על איפוק השנה, מהמקום והאמונה שהמערכת באמת תעשה את עבודתה וגם מהמקום שהילד ממש התחנן שלא אחשוף אותו. אבל היום זה נגמר”.

תגובה לאישור

מעיריית כפר סבא נמסר: “טרם חופשת חנוכה התגלה אירוע מתמשך ומקומם בקרב תלמידי בי”ס גולדה, אשר זכה באופן מידי לטיפול עומק בידי כלל גורמי המקצוע מקרב הנהלת ביה”ס, העירייה והפיקוח. צוותי ההנהלה והחינוך יצרו מעטפת רגשית לילד הנפגע וכן טיפלו באופן משמעתי מול התלמידים הפוגעים. בנוסף, עם היוודע דבר הגניבה, הנחתה מנהלת ביה”ס על עצירת הלימודים בכיתה הרלוונטית באותו היום ולמחרת, לטובת שיחות אישיות ושיעור חינוך שהוקדש לנושא, וכן ביצוע חקירה מקיפה על מנת למצוא את התלמידים הפוגעים. עם חזרת התלמידים מחופשת חנוכה ועד היום, עומד צוות אגף החינוך, הפיקוח והנהלת בית הספר בקשר רציף עם הורי התלמיד, תוך יצירת מעטפת חמה לטיפול רגשי וכן סיוע חברתי”.

תגובות