עיריית כפר סבא מזמינה אתכם לתחרות הנושפים השישית הארצית

עיריית כפר סבא תקיים השנה בפעם השישית את תחרות הנושפים לכלי נשיפה, שנפתחה במהלך חודש ינואר 2022 לכלי נשיפה בתחום הקלאסי מעץ וממתכת, ובתחום הג’אז לכלל הכלים. התחרות, שנוסדה ע”י עיריית כפר סבא, החברה לתרבות הפנאי וקונסרבטוריון כפר סבא, בהובלת המנצח והחלילן הראשי לשעבר של התזמורת הפילהרמונית, פרופסור איל עין-הבר, מעודדת את הנגניות והנגנים הצעירים להתקדם בעולמות המוזיקה ולצבור ניסיון מוזיקלי שיתרום להם בהמשך דרכם כנגנים סולנים, בתזמורות או בהרכבי קאמריים.

התחרות מספקת לנגנים צעירים, עד גיל 26, הזדמנות לנגן בפני בכירי המוזיקאיות והמוזיקאים בישראל, בנוסף להתנסות בנגינה בליווי תזמורת מקצועית. השלבים הראשונים בתחרות יתקיימו באולמות הקונסרבטוריון בבית ספיר בין התאריכים 23-30.1.22 (זמנים וימים מדויקים זמינים באתר העירייה).

קונצרט שלב הגמר בסגנון ג’אז ייערך בקונסרבטוריום כפר סבא ביום ראשון, ה- 30.1.22 בשעה 10:00, ויתקיים בליווי טריו ג’אז: קטיה טובול (פסנתר), גדעון פסחוב (תופים) ורם ארז (קונטרה בס); קונצרט שלב הגמר בסגנון קלאסי ייערך בהיכל התרבות כפר סבא ביום רביעי, ה- 2.2.22 בשעה 16:30 בהיכל התרבות כפר סבא ויתקיים בהשתתפות התזמורת הסימפונית חיפה, בניצוחה של בר אבני.

קונצרט הגמר, שיכלול חלוקת פרסים, ייערך בהיכל התרבות כפר סבא ביום חמישי, ה- 3.2.22 בשעה 19:00 ויתקיים בהשתתפות התזמורת הסימפונית חיפה, בניצוחה של בר אבני ותזמורת ביג בנד של הקונסרבטוריון, בניצוחו של אלכסנדר קנצברג.

ראש העיר רפי סער: “במסגרת היותה של העיר כפר סבא שוחרת תרבות ומוסיקה, עירנו ממשיכה לקדם כל העת תוכניות ופעילויות רבות בתחום המוסיקה ופרויקטים חדשים המאפשרים לכל אחת ואחד לעסוק במוזיקה. בבתי הספר ברחבי העיר מתקיים פרויקט “בתי ספר מנגנים” – במסגרתם לומדים התלמידות והתלמידים לנגן בחליליות, בכלי קשת, בכלי נשיפה, בכלי הקשה ועוד, לרבות הפעלת תזמורות נשיפה בכל בתי הספר, בשיתוף פעולה מלא עם משרד החינוך. במסגרת הקונסרבטוריון מתקיים בנוסף גם פרויקט ללימודי מוזיקה ותנועה בגני הילדים לכ-6,000 ילדות וילדים בעיר. במסגרת היותה של כפר סבא עיר שוחרת תרבות ומוזיקה מופעלת בעירנו מזה 16 שנה, גם התחרות לפסנתרנים צעירים ע”ש פנינה זלצמן. אני מברך את כל משתתפות ומשתתפי התחרות, ומאחל לכולכם הצלחה. אל תפסיקו ליצור ולנגן. כל אחת ואחד מכם הוא צליל מנצח”.

עדי לוי סקופ, מחזיקת תיק התרבות בעירייה: “השנה תחרות נושפים השישית מרגשת במיוחד. לאחר ההצלחה הפנומנלית של התחרויות הקודמות, שברנו שיא של נרשמים ונרשמות, הבאנו לנוכחות נשית שווה בצוות השיפוט, נארח את בר אבני המנהלת המוסיקלית של תזמורת באייר לברקוזן ואת מיטשל רוזן המנהל האקדמי של בית הספר רימון והחלטנו להמשיך את מגמת החדשנות ולהוסיף אפשרות להתחרות בכל הכלים בתחום הג’אז. אני גאה מאד בקונסרבטוריון העירוני שלנו שהוא הטוב ביותר בארץ, אשר במשך כל תקופת הקורונה תפקד למופת והמשיך פעילותו באופן מעורר הערצה, מודה מקרב לב לכל צוות הקונסרבטוריון, החברה לתרבות הפנאי ומאחלת הצלחה גדולה לכל המתחרים והמתחרות בתחרות”.

מצ”ב תמונות מתחרות הנושפים משנים עברו
קרדיט צילום: רמי זרנגר

תגובות