מה הכסף שלכם עושה בקמפיין פרסום בגוגל?

פרסום בגוגל זה פרסום באינטרנט, שכן חברת הענק השתלטה על הרשת האינסופית, וכיום עבור מרבית המשתמשים האינטרנט וגוגל זה אותו הדבר. נכון, עובדתית זה הרי לא המצב, וגוגל היא לא הרשת, אך לפי התפיסה וההתנהלות של הגולשים ברחבי האינטרנט, זה היינו הך: “חפש בגוגל”, “עשיתי גוגל על זה”, ושאר משפטים שכאלו מדגימים את המצב האמיתי, שהרי אנשים כבר לא אומרים “חיפשתי באינטרנט”, אלא פשוט “חיפשתי בגוגל”.

בקיצור, אין מה להתעכב יותר מדי על הקונספטים הללו, אלא רק להבין שבסופו של דבר, אם אתם רוצים לקדם את העסק שלכם להצלחה באינטרנט, אתם רוצים לפרסם אותו קודם כל בגוגל, ואז אפשר לדבר על שאר אפיקי הפרסום.

פרסום בגוגל ולא בפייסבוק?

המוח שלכם בוודאי כבר הקדים אותנו והגיב כמעט אוטומטית – “רגע, אבל מה עם פייסבוק?”, אז תרשו לנו לברך אתכם על שאלה לגיטימית לגמרי, שמראה שאתם בכל זאת בעניינים. לא צריך להיות גאון טכני של פרסום בגוגל או ברשת בכלל בכדי להבין שיש פה עוד כמה שחקני מפתח, ושפרסום ושיווק מקוון לא מסתכמים במודעה בגוגל.

ועדיין, כל מה שאנחנו טוענים הוא שלא בריא לעסק שלכם להתעלם מגוגל וללכת על פרסום בשאר האפיקים, אלא במקרים מאוד ספציפיים שבהם יסביר לכם מומחה בקידום ושיווק דיגיטלי מדוע דווקא לעסק שלכם כדאי לפרסם בפייסבוק למשל, או בכלל בטיק טוק או יוטיוב.

לא או-או, אלא גם וגם, הפרסום בגוגל לרוב מגיע לצד ובשיתוף עם הפרסום בפייסבוק ובערוצי פרסום אחרים. העניין הוא שכמעט, ואנחנו מתפתים להגיד שכל עסק באשר הוא, צריך אתר אינטרנט. לעיתים זה אתר פשוט ולעיתים זה אתר עתיר באפליקציות ופעולות אפשריות, אתר אינטראקטיבי מורכב. לא משנה מה האתר שלכם צריך, הוא בהכרח צריך לעמוד בתנאים שגוגל מכתיבים, אחרת הוא פשוט ייכשל.

כישלון של אתר אומר, בגדול, שקשה למצוא אותו אם אין קישור ישיר אליו, גוגל לא מקדמת אותו, ומעבר לזה – הוא פשוט לא נוח ולא אפקטיבי למשתמשים, כך שגם אם מגיעים אליו, הוא לא עושה את העבודה לשמה הוא נוצר, שיווק של העסק שלכם.

אז איך ניגשים לפרסום בגוגל?

אם כבר התעניינתם בעבר בתחום זה, ואפילו אם רק שמעתם שיחות מהצד, אתם בטל מכירים את המונחים פרסום אורגני ופרסום ממומן. אלו שני הערוצים שגוגל מציע לבעלי עסקים כדי לקדם את העסק שלהם, ושניהם רלוונטיים וחשובים. אם העסק שלכם הוא דבר מה חד פעמי, הופעה בודדת בתאריך זה או אחר, או מכולה עם ציוד שאתם רוצים למכור ולהמשיך הלאה, אין מה להשקיע בפרסום האורגני. עושים מודעה, מוכרים, וממשיכים הלאה. אחרת, כדאי לשלב.

פרסום בגוגל הוא אפקטיבי כי הוא מציע את שני ערוצי הפרסום הללו, וכל אחד עם יתרונותיו. פרסום אורגני הוא איטי והדרגתי, מחזיק לאורך זמן, ופרסום ממומן הוא מהיר ועצבני, ונועד להגיע ללקוחות מהר, ואם אפשר – כאן ועכשיו.

תגובות

תגובות