במילים פשוטות, גוגל מקדם אתרים חזקים. אתרים חזקים יוצגו בראש תוצאות החיפוש. גם אם התוכן שלהם מדהים ורלוונטי פחות מאתרים אחרים הנחשבים חזקים פחות. על כן, תוכן הוא לא מלך. תוכן וקידום הם המלכות. איך עושים זאת נכון? איך בונים תוכן איכותי ומקדמים אותו באופן אפקטיבי ואורגני?
איך קידום ממומן יכול ללמד אותנו על הצלחה בקידום אורגני?
ראשית כל, עלינו לעשות הבדלה בין קידום אורגני לקידום ממומן. קידום אורגני הוא לא בהכרח “חינמי”. בעוד שקידום ממומן, הוא פשוט דרך לקדם את התכנים מבלי לעשות דברים “לפי הספר” ומבלי לחכות עד שגוגל יקלוט אותם ויבין את מקומם בהיררכיית הקידום שברשימת תוצאות החיפוש. ועם זאת, קידום ממומן הוא לא חזות הכל. הוא עובד כמכירה פומבית. יש מספר אנשים המציעים הצעות, כל אחד אומר כמה הוא מוכן לשלם כדי להיות במקום הראשון בגוגל. על כן נוכל לשאול, האם מי שמשלם הכי הרבה מקבל אוטומטית את המקום הראשון?
מה משפיע יותר על קידום בגוגל – כסף או רלוונטיות (ואיכות)?
לא. למי שיש תוכן איכותי יותר, או יותר נכון – ציון גבוה יותר במדרג של גוגל (לפי הפרמטרים של גוגל), יקודם גם מעבר לאלו שהחליטו לשלם יותר. מדוע אנחנו מדברים על קידום ממומן בגוגל כאשר מה שמעניין אותנו במקרה זה הוא קידום אורגני? כדי להראות שגם כאשר אנחנו משלמים לגוגל כסף ממשי כדי לקבל מקומות גבוהים יותר, הכסף לא עושה את ההבדל. כי, מבחינת סדר העדיפויות, העדיפות היא עם הגולש. אם גוגל יחלו למכור את פלטפורמת החיפוש שלהם למרבה במחיר, הערך לגולש פשוט יירד. ואם הערך יירד והגולש ירצה לחפש מקורות אחרים למצוא בהם תוצאותיו, גם לגוגל לא יהיה מה למכור. הפלטפורמה הפרסומית תאבד מערכה.
על כן, גם כאשר אנשים משלמים כסף של ממש, מה שמשפיע מאוד על הקידום בתוצאות החיפוש הוא דווקא הרלוונטיות של האתר לגולש. או “החוזק” שלו, או הדירוג שלו בעיני גוגל. איך החוזק המדובר נקבע?
איך גוגל מייחס חוזק לאתר נתון (ובכך מקדם אותו)?
כדי להבין כיצד גוגל קובע את חוזק האתר, לפי האלגוריתם הייחודי, צריך לעבוד בגוגל. אנחנו לא חושבים שיש מישהו שיודע במאת האחוזים כיצד האלגוריתם פועל. ועם זאת, עם השנים ולאחר מבדקים כאלה ואחרים, יש משווקים שעלו על נוסחאות מסוימות על פיהן האלגוריתם עובד. מעת לעת, גוגל משנה את הנוסחאות הללו כך שיש להבין מחדש “מה עובד”. כיום, רבים מאיתנו מניחים באופן די וודאי שגוגל מייחסת משקל רב לבניית קישורים חיצוניים מאתרים חזקים כדי להניח שאתר מסוים הוא חזק או שלא. אנחנו אומרים זאת על בסיס כתבות שונות ברשת המתעדות גורמים מקצועיים המציינים שמדובר באחד הגורמים המשפיעים על קידום אורגני בגוגל.
איך מתחילים עם בניית קישורים נכנסים מאתרים חזקים?
על כן, אם בניית קישורים נכנסים מאתרים חזקים היא כל כך משמעותית, איך אנחנו יכולים להתחיל איתה? ראשית כל יש לציין שמדובר במדע ואומנות. אלו מאיתנו שלא מעוניינים ללמוד את התחום, לבנות רשת ענפה של קשרים וחיבורים לפלטפורמות מדיה פופולריות, או פשוט להשקיע זמן ותשומת לב יכולים להאציל את זה לאנשי מקצוע בתחום כמו תמי לב. שנית, זה בדיוק הרגע בו קידום אורגני הופך להיות ממומן בחלקו. וזו בדרך של פרסום כתבות.
המטרה היא ליצור כתבות או פשוט כתבות איכות מושכות ומעניינות, כך שמצד אחד יהיה ערך לגולש ומצד שני ערך לאתר (כי הגולש יקרא). ולפרסם אותן באתרים חזקים וסמכותיים. כלומר, אתרים שכבר מקבלים את תו האישור מבחינת האלגוריתם של גוגל. ואז לתת להם “להמליץ” על האתר שלנו, ולסמן לגוגל שיש כאן אתר נוסף שכדאי לשים לב אליו. ואם אנחנו עושים זאת מספיק ויש מספיק קישורים חיצוניים מאתרים חזקים, זה יכול להוות המלצה חזקה מצידם. כך שגוגל יכול לקחת זאת בחשבון ומתוך כך לקדם את האתר שלנו בתוצאות החיפוש שלו.